کد خبر 730174
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴
ترامپ

مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر این باور است که رئیس جمهور آمریکا بی شک از دکترین دفاع مشترک ناتو حمایت خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اچ آر مک مستر مشاور امنیت ملی آمریکا روز شنبه در سخنانی تاکید کرد: بی شک دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از دکترین دفاع مشترک ناتو حمایت می کند، هرچند وی در نشست رهبران ناتو در بروکسل به صراحت به این مساله اشاره نکرده است.

ترامپ در سخنانی در جمع رهبرا ن ناتو در بروکسل، متحدان آمریکا را با عدم اشاره به حمایت واشنگتن از ماده 5 سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ناتو ناامید کرده است.

این ماده مهم از پیمان ناتو اعلام می کند که حمله به یک کشور عضو ناتو به معنای حمله به کل این سازمان خواهد بود.

ترامپ در جریان رقابت های انتخاباتی، ناتو را یک سازمان منسوخ ارزیابی کرده بود. گرچه ترامپ ماه گذشته از این موضع خود عقب نشینی کرد ولی به کشورهای ناتو هشدار داده است تا هزینه های نظامی خود را افزایش دهند و در غیر این صورت حمایت آمریکا را از دست خواهند داد.

مک مستر در ادامه تصریح کرد: فکر می کنم که ترامپ قطعا از ماده 5 پیمان ناتو حمایت خواهد کرد. او تصمیمی نداشت که در سخنرانی اش این مساله را مطرح نکند. این مساله به طور تلویحی در سخنرانی ترامپ مطرح شده است. هیچ تصمیمی وجود نداشته است که ترامپ به طور صریح به این ماده مهم پیمان ناتو اشاره نکند. این یک واقعیت است که آمریکا و رئیس جمهور به طور قاطع از تعهدات ما در چارچوب ماده 5 پیمان ناتو حمایت خواهند کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس