کد خبر 730147
تاریخ انتشار: ۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۶
کاتالونیا

توهین مردم کاتالونیا به سرود ملی و پادشاه اسپانیا برای باشگاه بارسلونا بدون تردید گران تمام می‌شود.

سرویس ورزش مشرق - شب گذشته دیدار نهایی جام پادشاهی اسپانیا موسوم به کوپادل‌ری برگزار شد و طی آن بارسلونا با پیروزی 3 بر یک برابر آلاوس جشن قهرمانی گرفت. این پیروزی شیرین پایان خوشی بود برای لوئیس انریکه که البته در این فصل به وعده‌های خود عمل نکرد و همراه با بارسلونا لیگ قهرمانان اروپا و لالیگا را از دست داد.

اتفاقی که در حاشیه این بازی مهم رخ داد برای رسانه‌های اسپانیا البته تازگی نداشت اما بازتابش در رسانه‌های جهان برای این کشور بسیار منفی و گران تمام شد.

وقتی در اواسط نیمه اول پادشاه فیلیپ وارد استادیوم شد اتفاقی که البته پیش بینی شده بود رخ داد.

هواداران دو تیم بارسلونا و آلاوس که سکوهای استادیوم ویسنته کالدرون را به طور کامل اشغال کرده بودند یکصدا و به طرز عجیبی هماهنگ علیه پادشاه اسپانیا شعار داده او را هو کردند.

از توهین به پادشاه اسپانیا چند دقیقه‌ای نگذشته بود که بنرهای توهین‌آمیز و پارچه‌های دست نوشته از میان هواداران سر برآورد و جملات سیاسی علیه دولت مرکزی اسپانیا و خاندان سلطنتی خشم فیلیپ را برانگیخت.

این همه ماجرا نبود و پیش از ورود پادشاه به استادیوم هنگام پخش سرود ملی اسپانیا نیز تقریبا تمام استادیوم نسبت به این سرود ملی واکنش نشان داده و اقدام به خواندن همزمان سرود ملی کاتالونیا کردند.

در طول بازی نیز هواداران بارسلونا به خصوص از زمانی که با توجه به نتیجه نسبت به قهرمانی تیم‌شان مطمئن شده بودند بارها علیه پادشاه شعار دادند.

نکته جالب اینکه بارسلونا و هوادارانش در خلال فینال جامی به پادشاه اسپانیا توهین و اعلام کردند که آن را قبول ندارند که نامش جام پادشاهی اسپانیاست و هزینه این جام و پاداش تمامی تیم‌ها از سوی خاندان سلطنتی فراهم می‌شود.

فدراسیون فوتبال اسپانیا هر سال بودجه مربوط به این رقابت حذفی را به صورت جداگانه احتساب و  آن را به خاندان سلطنتی گزارش می‌دهد.

به هر حال مانند کشورهای دیگر اسپانیا نیز در کنار لیگ حرفه‌ای خود باید جام حذفی برگزار کند و از دوم اکتبر سال 1966 تاکنون نام این جام کوپا دل‌ری موسوم به جام پادشاهی است.

اتفاقی که شب گذشته رخ داده بار دیگر تفرقه و نفرت بین مردم مادرید و سایر ایالت‌ها به خصوص کاتالونیا را تشدید کرده است. از صبح امروز بسیاری از مردم اسپانیا پادری منزل خود را عوض کرده و به جای آن پرچم کاتالونیا پهن کرده‌اند.

عکس‌های زیادی تحت عنوان کمپین کفش‌هایت را پاک کن در فضای مجازی از سوی مادریدی‌ها منتشر شده که نشان می‌دهد آنها نیز دل خوشی از سرود ملی کاتالونیا و پرچم آن ندارند.

اینکه کاتالونیا، اسپانیا نیست فعلا در حد یک شعار جلوه‌گری می‌کند و اگر رفراندوم دوم مردم کاتالونیا طبق قانون توسط پادشاه وتو شود کار به همه پرسی سوم می‌کشد جایی که دیگر حق وتویی برای پادشاه باقی نخواهد ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس