کد خبر 729983
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۸
ارتش آلمان

وزارت خارجه آلمان در پی انتقاد سفارت رژیم صهیونیستی از دیدار وزیر خارجه آلمان با مقام ایرانی اعلام کرد که به رسمیت شناختن اسرائیل، شرط داشتن روابط گرم برلین با ایران است.

به گزارش مشرق، به دنبال دیدار هفته گذشته (دوشنبه) «زیگمار گابرئیل» وزیر خارجه آلمان با «حمید رضا ترابی» رایزن فرهگی ایران که نام برده از جمله حاضران در راهپیمایی روز جهانی قدس سال گذشته در برلین پایتخت آلمان بود و خواهان محو اسرائیل شده بود، به شدت انتقاد کرد.


سفارت رژیم اسرائیل در آلمان به روزنامه «جرزوالم پست» در این زمینه گفت: «هر فردی که تحریک به خشونت می‌کند، جایی در گفت وگوهای صلح ندارد.»

«افرائیم زوروف» رئیس یک موسسه حامی صهیونیست ها نیز به این روزنامه گفت که دعوت وزارت خارجه آلمان از فردی که خواهان نابودی اسرائیل است قابل درک نیست.

این روزنامه در وصف حمید رضا ترابی با ارائه نشانی‌های دقیق از وی که در راهپیمایی سال گذشته علائم ضد صهیونیست در دست خود داشت، نوشت: ترابی سازمان دهنده اصلی این رویداد در برلین است.

وزارت خارجه آلمان اما با ارسال رایانامه‌ای به این روزنامه ضمن دفاع از اقدام خود در راستای برپایی نشستی بین‌المللی با شرکت نمایندگان صد کشور جهان از جمله ایران عنوان کرده است: «موضع گابریل در قبال مواضع ایران در قبال اسرائیل همراه ثابت بوده و برپایی یک رابطه صمیمی و معمول با ایران تنها هنگامی ممکن است که این کشور حق زیستن اسرائیل را به رسمیت بشناسد. همبستگی با اسرائیل از اصول سیاست خارجی آلمان است.»
 
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس