علیرضا منصوریان

سرمربی استقلال گفت: در دیدار برگشت مقابل العین با این ذهنیت به میدان می رویم که قطعا آنها می آیند تا بازی هجومی را برابر ما به نمایش بگذارند.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال استقلال در دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا دوشنبه هفته جاری باید در شهر "عین" به مصاف العین برود.

دیدار رفت این دو تیم در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر به سود نماینده کشورمان پایان یافت و در دور برگشت هر نتیجه ای غیر از تکرار همین نتیجه به سود میزبان تیم راه یافته به دور بعد را مشخص خواهد کرد.

علیرضا منصوریان در گفت و گو با مشرق، درباره این بازی و آخرین شرایط تیمش پیش از بازی با العین حرف زد.

*از نتیجه بازی رفت راضی بودید؟

- قطعا این نتیجه برای ما خوب بود. به ویژه که ما در دیدار رفت تعدادی از نفرات مان را به دلیل آسیب دیدگی یا محرومیت در اختیار نداشتیم بنابراین برد در چنین شرایطی بهترین اتفاق برای تیمم می تواند باشد.

*برخی کارشناسان شیوه بازی استقلال در این دیدار را نپسندیدند؟

- اولا باید بگویم با همه احترامی که برای دوستان خوب کارشناسم قایل هستم تیم من برای کسی بازی نمی کند غیر از هوادارانش. همان هایی که بعد از بازی اعلام کردم ما کارگر آنها هستیم. بازی در این قبیل شرایط بازی فکری است نه فوتبال عادی.

* در این باره که چه برنامه ای برای این بازی داشتید توضیح می دهید؟

- من به این فکر کردم که در آینده درباره بازی تیم من با العین چه حرفی به میان خواهد آمد! سال ها بعد کسی نمی پرسد تیم منصوریان یا استقلالِ سال 96 مقابل العین چطور بازی کرد؟ همه می پرسند بازی چند چند شد؟ هیچ کس درباره سیستم بازی از شما سئوال نمی کند و همه حاصل کارتان را می بینند. الان که تازه سه، سال از بازی ایران کره و گل قوچان نژاد گذشته کسی یادش هست ایران در آن بازی چطور بازی کرد؟ کسی به یاد دارد ایران و استرالیا در 1997 چه مدلی با هم دیدار کردند؟ آنچه در تاریخ ثبت و ضبط می شود نتیجه و حاصل کار انسانها یا تیم هاست.

* چطور به این نتیجه رسیدید؟

- به دلیل اینکه تفکراتم حرفه ای است. اگر بخواهم غیر حرفه ای فکر کنم همه برنامه هایم بر هم می ریزد. کاری از پیش نمی برم و فقط در لحظه زندگی می کنم. یک هفته بازی زیبا و برد و یک هفته بازی زیبا و باخت. بعد از چهارتا باخت هم دیگر کسی روی مربی بازنده حساب نمی کند.

* استراتژی تان برای بازی برگشت چیست؟

- اول باید وضعیت بچه ها را ببینم. شکر خدا جابر و رحمتی وضعیت خوبی دارند. امید ابراهیمی هنوز مطمئنم نکرده است. وریا و زکی پور هم خوب هستند.

* در امارات هم دفاعی بازی می کنید؟

- در امارات برنامه های تاکتیکی دیگری داریم که نه صرفا دفاعی است نه صرفا هجومی. دنبال این هستیم که به دور بالاتر برسیم و دل هواداران را شاد کنیم. انشااله این اتفاق هم برای مان رخ خواهد داد.

* درباره اسامی بازیکنانی که این روزها در رسانه ها برای پیوستن به استقلال مطرح می شود چه موضعی دارید؟

- هیچ موضعی ندارم. همه آنها تصورات دوستان است که هیچ ارتباطی با برنامه های من ندارند. ما دو یا نهایتا سه بازیکن به جمع مان اضافه می کنیم که آن تعداد هم در حال حاضر مدنظرمان هستند و به موقع با آنها وارد مذاکره می شویم.

* اما هواداران استقلال نگران هستند؟

- دلیلی برای نگرانی وجود ندارد. من همین حالا هم با همین تیم می توانم به لیگ برگردم و از اعتبار استقلال دفاع کنم.

* بازی را چطور پیش بینی می کنید؟

- قطعا بازی سختی در پیش داریم. العین زخمی است و فقط حمله می کند تا علاوه بر گل خورده تا می تواند ما را تحت فشار قرار دهد ولی ما هم برای لحظه لحظه بازی برنامه داریم و می دانیم در مواجهه با چنین شرایطی چه برنامه ای پیاده کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    6 3
    کم کم پاشیم صبح شده !!! تیم های ما خیلی ضعیف تر از تیم های عربی و خیلی خیلی ضعیف تر از تیم های جنوب شرق آسیان طوریکه که از گروهمون صعود می کنیم انگار جشن ملیه !!! طبیعتا وقتی ضعیف تری باید بشینی تو دفاع و رو ضد حملات و حوادث حساب باز کنی تا شاید به مراحل بالاتر رفتی حقیقت تلخه ولی باید بپذیریم حالا می خواین اسمشو بزارید ضدفوتبال اتوبوسی شانسی و ... وقتی بخوای رودر رو با اون ها بازی کنی می شی مثل ذوب که 90 دقیقه رو دروازه العین بود 3 هیچ تو اصفهان ذوب شد !!!!
  • نصیر IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    7 3
    یونان هم با نتیجه گرایی قهرمان اروپا شد کی یونان رو یادش هست!؟ جوانان ایران و تیم بزرگسالان ایران در جام های جهانی چه کردن با فوتبال نتیجه گرا!؟ استعداد یاب ها اصلا بازی تیم های بدون خلاقیت و طراوت رو نگاه می کنن؟چرا دیگه یک بازیکن ایرانی در یک تیم بزرگ اروپایی نداریم!...
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۷
    8 7
    ایول داش علی کارت بیسته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس