کد خبر 729756
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
پلیس آلمان

درپی عملیات جستجوی پلیس آلمان و دادستانی این کشور در ایالت نورت راین‌وست‌فالن، تجهیزاتی کشف شدند که برای ساخت مواد منفجره از آنها استفاده می‌شود.

 به گزارش مشرق، درپی عملیات جستجوی پلیس آلمان و دادستانی این کشور در ایالت نورت راین‌وست‌فالن، تجهیزاتی کشف شدند که برای ساخت مواد منفجره از آنها استفاده می‌شود.

نشریه آلمانی اشپیگل نوشت که این عملیات به منظور تحقیق درباره اوزکان جی، ۲۷ ساله و همدستش صورت گرفت. تجهیزاتی که پیدا شده‌اند می‌توانند اثر مخرب گسترده‌ای داشته باشند. اوزکان تعدادی سلاح به صورت قانونی و شمار زیادی هم به صورت غیرقانونی نگه داشته است. وی پیشتر دارای گرایش‌های عمیق دینی بوده و مانند تکفیری‌ها لباس می‌پوشیده است.

دادستانی شهر دوسلدورف که مرکز ایالت نورت‌راین وست‌فالن است، این اقدام را به دلیل امکان وقوع حمله‌ای تروریستی پیگیری کرده است. البته اوزکان ارتباط چندانی با تکفیری‌ها نداشته است. نکته ارتباط وی در طی چندین سال با فردی تکفیریست که در سوریه کشته شده است.

 وقوع چند حمله تروریستی در آلمان باعث شده که پلیس ضمن بالا بردن سطح امنیتی، برنامه‌هایی را برای بازرسی‌های گسترده در محل‌های مشکوک و با هدف دستگیری افراد مظنون به همکاری با تکفیری‌ها در دستور کار قرار دهد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس