کد خبر 729676
تاریخ انتشار: ۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴
پلیس انگلیس

یک مقام مقابله با تروریسم بریتانیا از بازداشت تعدادی از عاملان اصلی حمله به کنسرت شهر منچستر خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، مارک راولی مقام ارشد مقابله با تروریسم بریتانیا روز جمعه در سخنانی تاکید کرد: پلیس بریتانیا بخش مهم و بزرگی از یک شبکه را که عامل اصلی حمله انتحاری به کنسرت شهر منچستر بوده را بازداشت کرده است ولی احتمالا تعداد دیگری نیز بازداشت خواهند شد.

وی در ادامه تصریح کرد: پیشرفت چشمگیری در روند تحقیقات مربوط به حمله انتحاری سلمان عابدی به کنسرت منچستر خاصل شده است.

در این حمله که دوشنبه شب به وقوع پیوست حداقل ۲۲ نفر از جمله ۷ کودک جان خود را از دست دادند.

راولی افزود: اینها بازداشت های بسیار مهمی بوده است. ما خوشحال هستیم که عاملان اصلی این حمله را بازداشت کرده ایم ولی هنوز کارهای بیشتری باید انجام شود.

در پی وقوع این حمله، تدابیر امنیتی در سراسر بریتانیا تشدید شده و سطح هشدار امنیتی به وضعیت بحرانی رسیده است.

پلیس مسلح بریتانیا قرار است برای گشت زنی و نظارت بر قطارها مستقر شود. پلیس حمل و نقل بریتانیا اعلام کرده است که استقرار پلیس مسلح در سراسر این کشور برای نخستین بار خواهد بود.

سطح تهدیدات تروریستی در بریتانیا به بالاترین حد خود در ۱۰ سال اخیر رسیده است.

پلیس بریتانیا اعلام کرد: پلیس مسلح از دسامبر سال گذشته به طور منظم در سیستم حمل و نقل زیرزمینی لندن مستقر بوده اند ولی این برای نخستین بار است که پلیس مسلح در خدمات قطار در سراسر بریتانیا مستقر شده اند.

بن والاس وزیر امنیت بریتانیا اطمینان داده است که هیچ شواهدی نسبت به وجود تهدیدات تروریستی در تعطیلات پایان هفته وجود ندارد.

این در حالی است که بازی نهایی جام حذفی فوتبال انگلیس قرار است امروز شنبه در شهر لندن برگزار شود.

رقابت های انتخاباتی بریتانیا نیز که در پی وقوع این حمله متوقف شده بود، بار دیگر از روز جمعه از سر گرفته شده است. جرمی کوربین رهبر حزب کارگر به شدت از سیاست های ترزا می نخست وزیر محافظه کار انتقاد کرد و گفت: باید به اندازه کافی شجاع باشیم و اذعان کنیم که مقابله با تروریسم، کارایی لازم را نداشته است.

کوربین تصریح کرد: دخالت بریتانیا در جنگ های خارجی موجب تشدید خطر تروریسم در داخل این کشور شده است.

نظرسنجی ها نشان می دهد که حزب محافظه کار همچنان شانس بیشتری برای پیروزی در انتخابات آتی دارد ولی انفجار منچستر موجب شده است تا اختلاف آرا بین دو حزب اصلی و رقیب کاهش یابد.

کوربین وعده داده است تا در صورت پیروزی در انتخابات ژوئن، تعداد نیروهای پلیس را ۱۰ هزار نفر افزایش دهد. دولت فعلی بریتانیا تعداد نیروهای پلیس را کاهش داده است. تعداد نیروهای پلیس بریتانیا فعلا نسبت به سال ۲۰۰۱ میلادی کمتر شده است.

گاردین نیز فاش کرده است که پلیس بریتانیا تاکنون ۱۰ نفر را در ارتباط با حمله منچستر بازداشت کرده است که ۳ نفر آنها برادر هستند. پدر و دو برادر سلمان عابدی نیز در بریتانیا و لیبی دستگیر شده اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس