ترامپ

علی‌رغم وعده‌های رئیس جمهور آمریکا، نزدیک به 80 درصد از صهیونیست‌های اسرائیلی معتقدند توافق سازش با فلسطینیان حاصل نخواهد شد.

به گزارش مشرق، نظرسنجی جدید در فلسطین اشغالی نشان می دهد علی‌رغم ادعاهای «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تعهد وی به حصول صلح میان فلسطین و اسرائیل اما نزدیک به 80درصد از صهیونیست‌ها هیچ شانسی برای توافق دوجانبه نمی‌بینند.

بر اساس نظرسنجی موسسه تحقیقاتی «پانلز» که به درخواست روزنامه «معاریو» انجام شد، فقط 18درصد از اسرائیلی‌ها اعتقاد دارند می‌توان با فلسطینیان به توافق سازش رسید و 78 درصد حصول صلح را غیرممکن می‌دانند.

به نوشته وبگاه روزنامه «جروزالم پست» البته باوجود این بدبینی نسبت به حصول سازش، نیمی از صهیونیست‌ها (58درصد) خواستار از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان و 33درصد مخالف آن هستند.

درصدها برای این سوال که آیا «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را ملزم به بدست آوردن توافق صلح با فلسطینیان می‌دانند، بصورت برابر 46 درصد تقسیم شده بود.

ترامپ که چند روز قبل به فلسطین اشغالی سفر کرده بود، در تمام سخنرانی‌های خود (از جمله در فرودگاه بن‌گوریون، نشست خبری مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نشست‌های خبری جداگانه با مقامات صهیونیست) تاکید می‌کرد که به مصالحه بین فلسطینی‌ها و اسرائیل متعهد است اما توضیح نداد که چگونه و یا اینکه چه کاری برای پیشبرد آن خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس