کد خبر 729382
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
زنگنه

وزیر نفت در مصاحبه با رسانه‌ها در پایان نشست اوپک پیش‌بینی کرد ایران به لطف پروژه‌های جدیدی که با شرکت‌های بین‌المللی انجام خواهد داد، طی ۵ سال آینده حدود یک چهارم به ظرفیت فعلی تولید نفت خود بیفزاید.

به گزارش مشرق، وزیر نفت در مصاحبه با رسانه‌ها در پایان نشست اوپک پیش‌بینی کرد ایران به لطف پروژه‌های جدیدی که با شرکت‌های بین المللی انجام خواهد داد، طی 5 سال آینده حدود یک چهارم به ظرفیت تولید نفت خود بیفزاید.

 

به نوشته رویترز، توسعه میادین جدید به همراه بهبود وضعیت مخازن سال‌خورده نفتی به ایران اجازه خواهد داد تا ظرفیت تولید خود را از 4 میلیون بشکه به 5 میلیون بشکه در روز یعنی برابر با 5 درصد از کل تولید نفت جهان، برساند.

ظرفیت تولید میعانات گازی ایران نیز از حدود 600 هزار بشکه در روز به یک میلیون بشکه خواهد رسید.

زنگنه افزود: «یک گام مهم، انتخابات بود چراکه در این انتخابات مردم ایران به تعامل مثبت با جهان بله گفتند.»

«من امیدوارم که این پیام به شکل مثبت درک شود...به ویژه توسط ابرقدرت دنیا.» رویترز این عبارات زنگنه را اشاره آشکار به آمریکا دانست که از زمان انقلاب 1979 ایران را تحت تحریم قرار داده است.

وی ادامه داد:«اکنون زمان اعمال تحریم علیه ایران نیست.»

«در انتخابات پیام روشنی به جهان داده شد. بیش از 60 تا 65 درصد جوانان ایران، افراد طبقه متوسط و دانشجویان این پیام را ارسال کردند. من امیدوارم جهان این پیام را به صورت مثبت دریافت کرده باشد.»

زنگنه ابراز امیدواری کرد که امسال قراردادهایی با توتال فرانسه، لوک اویل روسیه مرسک دانمارک و احتمالا پرتامینای اندونزی امضا کند.

مذاکرات بر روی توسعه میادین آزادگان جنوبی، یادگاران، کارون غربی، منصوری و آب تیمور و لایه های نفتی پارس جنوبی متمرکز است.

وی تاکید کرد افزایش ظرفیت تولید ایران همکاری با اوپک را از مسیر خود خارج نخواهد کرد. «تمامی تصمیم های اوپک تصمیم های کوتاه مدت است. ظرفیت تولید بخشی از برنامه های بلند مدت ماست.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    0 0
    خام فروشی برخلاف اقتصاد مقاومتی است وبه ضررمنافع ملی است افتخار نیست انرژی بالاخره تمام میشود نسلهای بعدی نیز درآن سهیم هستند تبدیل آن به ارزش افزوده بیشتر وایجاد اشتغال افتخاراست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس