کد خبر 729289
تاریخ انتشار: ۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱
ناتو

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی( ناتو) اعلام کرد، ناتو به‌رغم ملحق شدن به ائتلاف تحت هدایت آمریکا علیه داعش در سوریه و عراق، این سازمان نظامی در عملیات جنگی مشارکت نمی‌کند.

به گزارش مشرق به نقل از «اسکای‌نیوز»، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو اعلام کرد، این پیمان به ائتلاف بین‌المللی ضد داعش، می‌پیوندد ولی در عملیات جنگی آن مشارکت نمی‌کند.

استولتنبرگ تصریح کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه بعد از نشست کشورهای عضو ناتو در بروکسل، پایبندی قوی کشورش به دفاع از ناتو را اعلام کرد.

دبیرکل ناتو افزود، ترامپ در اظهاراتش مبنی بر این‌که کشورهای عضو ناتو باید هزینه‌های گذشته خود را بپردازند، بسیار جدی بود.

ترامپ، روز گذشته وارد مقر سازمان ناتو در بروکسل شد تا برای نخستین بار از زمان تصدی ریاست‌جمهوری آمریکا، در نشست ناتو حضور داشته باشد.

طبق این گزارش، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، از اعضای ناتو خواسته است بودجه دفاعی خود را به شدت افزایش دهند. او در مقر ناتو گفت بسیاری از هم‌پیمانان هنوز هم به تعهدات مالی خود عمل نمی‌کنند. ترامپ در ادامه گفت این نقض تعهدات نسبت به افرادی که در آمریکا با پرداخت مالیات خود این هزینه‌ها را تامین می‌کنند منصفانه نیست.

رئیس جمهوری آمریکا گفت 23 کشور از مجموع 28 عضو ناتو هنوز دو درصد بودجه ناخالص داخلی خود را صرف هزینه دفاعی نمی‌کنند و بسیاری از این کشورها طی سال‌ها در همین رابطه بدهی‌های بزرگی دارند.

ادعای دوباره ترامپ که کشورهای عضو در گذشته نیز به ناتو مقروض بوده‌اند، بسیاری از کشورهای عضو این پیمان را نگران کرده است. این نگرانی از این جهت است که ناتو تاکنون صندوق مالی‌ای نداشته که پولی از آن کم شده باشد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    4 0
    در این حد هم نیستید. مثل آدمهای چپول می جنگید هروقت حمله کردید زدید زن وبچه های مردم را کشتید. بشینید توی خانه های تان ور دل عزیزانتان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس