کد خبر 729213
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۴
 انتقال صندوق های رای گیری پس از اخذ رای

به گفته منابع موثق بازشماری درصدی از صندوق های انتخابات شورای شهر تبریز به دلیل اعتراضات برخی کاندیداها قوت گرفت.

به گزارش مشرق، جلسه مشترک هیات اجرایی و هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تبریز به منظور بررسی شکایات کاندیداهای انتخابات شورای اسلامی شهر تبریز برگزار شد.

با توجه به شکایات و بررسی موارد از سوی هیات نظارت بر انتخابات شهرستان تبریز،  گفته می‌شود این شورا به این نتیجه رسیده تا درصدی از صندوق‌های انتخابات شورای شهر تبریز بازشماری شود تا در صورت اختلاف در آرا به بقیه بازشماری آرا رای دهند.

گزارش فارس حاکی است، محمدحسین فرهنگی رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان‌شرقی دیروز گفته بود؛ با توجه به اعتراض برخی از نامزدهای انتخابات شورای شهر تبریز در صورت صلاحدید شمارش موردی صندوق‌ها اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهار کرد: طبق گزارشات رسیده برخی از نامزدهای انتخابات پنجمین دوره شورای شهر تبریز اعتراضاتی در خصوص شمارش آرا داشتند که هیأت نظارت شهرستان و فرمانداری تبریز در حال رسیدگی به این موضوع هستند.

نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه هیأت نظارت شهرستان در حال تطبیق صورت جلسه در خصوص شکوائیه‌های واصله هستند، گفت: بعد از تنظیم صورتجلسه تمام شکایت‌های مربوط به هر صندوق راجع به انتخابات را مورد بررسی قرار خواهند داد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با اشاره به اینکه درخواست‌های معترضان بیشتر به شمارش مجدد آرا مربوط است، گفت: بعد از بررسی شکوائیه‌ها در صورت لزوم صندوق‌ها به صورت موردی شمارش مجدد شده و اگر تغییراتی مشاهده شد، احتمال شمارش مجدد صندوق‌ها وجود دارد.

این گزارش می‌افزاید، حاشیه های انتخابات شورا در تبریز به حدی بود که هیئت نظارت انتخابات شورا به دلیل عدم توجه به استعلام‌های مراجع چهارگانه در تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات شورا توسط هیات نظارت مرکزی استعفا دادند.

رئیس مستعفی هیات عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی آذربایجان شرقی از عملکرد مشکوک و ناصواب هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تایید و رد صلاحیت‌های افراد دارای سوابق کیفری حتی ساعتی پس از آغاز انتخابات شوراهای اسلامی در استان انتقاد کرد.

سلمان خدادادی با ابراز تاسف و انتقاد دوباره از عملکرد مشکوک و ناصواب هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در تائید و رد صلاحیت‌های افراد دارای سوابق کیفری حتی ساعتی پس از آغاز انتخابات شوراهای اسلامی در استان اظهار داشت: بنده به دلیل این عملکرد نابخردانه و غیرمعقول هیأت مرکزی، از مردم شهیدپرور عذرخواهی کرده و به واسطه ادامه این فرآیند از سوی افرادی که به عنوان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به عضویت این هیأت درآمده و به شأن مردم و مجلس خدشه وارد کردند، متاسفم.

وی افزود:  تایید دوباره افرادی که دارای  سوابق کیفری سنگینی هستند نوعی دهن‌کجی به مردم ولایت‌مدار و حماسه‌ساز آذربایجان است و ما از عملکرد این هیات ابراز برائت می‌کنیم.

خدادادی ادامه داد: ادامه این فرآیند رد و تایید صلاحیت‌ها در صبح روز انتخابات نشان داد که استعفا اعضای هیات‌عالی نظارت استان اقدامی درست و در راستای حفظ منافع مردم بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس