سند ۲۰۳۰

حسین کچوئیان با تاکید براینکه اساس سند ۲۰۳۰ اومانیزم است، گفت: آموزش اومانیستی آموزشی است که اصل را بر انسان و موجودیت فیزیکی و جسمی او قرار می دهد.

به گزارش مشرق، حسین کچوئیان عصر امروز در نشست «بزم اندیشه» که با موضوع «سند ۲۰۳۰؛ فصلی نو در استعمار فرهنگی» در تالار اجتماعات موسسه جوانان آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ذیل این بیانیه ۱۷ هدف و ۱۶۹ تارگت یا هدف جزئی‌تر وجود دارد که هدف چهارم آن ناظر به مسئله آموزش است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: کسانی که با بیانیه مذکور، سازمان ملل و یونسکو آشنایی نداشته باشند، آن را بسیار ایده‌آل و به دنبال برابری و نفی تبعیض تصور می‌کنند.

وی با بیان اینکه در صورت نپذیرفتن این بیانیه، نمی‌توانند به لحاظ حقوقی بر ما فشار بیاورند، افزود: این بیانیه سال ۲۰۱۶ تحت عنوان «سند آموزشی ۲۰۳۰» تصویب و منتشر شده و به امضای معاون اول رسیده است.

کچوئیان با طرح این سوال که چه ضرورتی داشت این سند را امضا کنیم؟ افزود: دلیل این امر، عدم باور به خود، عدم فهم انقلاب اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی است. فقط می‌گویند ما باید با سازمان‌های بین‌المللی کار کنیم.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ دلیل روشنی به عنوان پاسخ نگرفته‌ایم، افزود: نهایتا می‌گویند ما اصل تحفظ را رعایت کرده‌ایم به این معنا که اگر مواردی در تعارض با دین و فرهنگ ما بود، اجرا نمی‌کنیم. پرسش اصلی اینجاست که چرا علاوه بر امضا کردن بیانیه، سند نوشتید که الزام‌آور شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه هیچ سندی جز از طریق مجاری قانونی، سندیت، اعتبار و الزام‌آوری پیدا نمی‌کند، گفت: متاسفانه به مجلس شورای اسلامی و شورای عالی انقلاب فرهنگی اصلا خبر داده نشد و به یکباره شهریور ماه بیانیه امضا و آذرماه از سند رونمایی شد.

وی همچنین افزود: این جریان از آذرماه آغاز شد و بنای ما بر عمومی کردن آن نبود اما زمانی که مشاهده کردیم، تذکرها جدی گرفته نمی‌شود، مجبور شدیم ورود کنیم به گونه‌ای که رهبری نیز به امضای آن واکنش نشان دادند.

کچوئیان با اشاره به اصل تحفظ گفت: اصل تحفظ بسیار حائز اهمیت است. سازمان ملل هیچ اعتنایی به تحفظ‌ها نمی‌کند و معتقد است سند روحی دارد که تحفظ‌های ما نباید با آن تناقض داشته باشد.

وی با اشاره به تمرکز اینگونه اسناد بر زنان و دختران یادآور شد: این یک روند عمومی است که حدودا از دهه ۷۰ میلادی در غرب آغاز شده، پس از وقوع انقلاب جنسی شدت گرفته و تماما هم بر شکل خاصی از زندگی بین زن و مرد متمرکز است.

عضو شورای عالی انقلاب اسلامی فرهنگی اشاره کرد: این اسناد اهداف خوب هم دارند اما این تمرکز آنان بر مسئله زنان و دختران جز ایجاد زمینه برای انقلاب جنسی در جوامع نیست. این سازمان‌ها از آنجایی که به دنبال عمومیت‌بخشی به این نوع سبک زندگی هستند، تحفظ‌ها را نمی‌پذیرند.

وی ادامه داد: یکی از این موارد ترویج روسپی‌گری و تعبیر کارگر جنسی از آن  است. از مصری‌ها خواستند این بندها را اجرا کنند، آنها اعلام کردند تحفظ کرده‌ایم زیرا با قرآن ما مغایر است، در پاسخ گفتند قرآنتان را با آن منطبق کنید! 

کچوئیان با بیان اینکه هدف اساسی توسعه ۲۰۳۰ این است که بحث شهروند جهانی را گسترش دهد، گفت: اساس این سند اومانیزم است. آموزش اومانیستی آموزشی است که اصل را بر انسان و موجودیت فیزیکی و جسمی او قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: بحث «هیومن رایتز» یا حقوق بشر که در این سند بدان اشاره می شود، مطابق فلسفه اومانیستی است به این معنا که انسان صرف نظر از اعتقاداتش، ارزش و کرامت دارد اما از نظر ما کرامت به تقواست و انسان بدون تقوا «بل هم اضل از انعام» است. 

این استاد دانشگاه همچنین بیان کرد: طبق آنچه که در سند مذکور نیز به آن اشاره شده، سند ۲۰۳۰ مبتنی بر تمام اسناد سازمان ملل است. مفهوم «حقوق بشر» به معنای حق هر خواستی به شمار می‌رود، یکی از این خواست‌ها نیز حق همجنس بازی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    43 23
    مرگ بر #اسهالات و #اسهال_طلبی
  • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    9 19
    سایت مشرق ! به فرماندهانت بگو 2030 فایده نداره
  • فرهاد IR ۰۰:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    21 5
    جناب! در شورایعالی انقلاب فرهنگی در باره این سند چه اقدامی فرمودید؟ پیش از اقدام رهبر عزیز و هزینه شدن ایشان چه کار کردید؟
  • IR ۰۳:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    6 8
    اینها چیه تایید می کنید که خارج از ادب است
  • CA ۰۵:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    21 5
    بدی هایی داره و خوبی هایی هم داره اما بدی هایش بیشتره . ما نباید ملزم به اجرای برنامه اموزشي يونسكو شویم. این ملزم شدن غلط اصلی است
  • US ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    10 30
    بزار ید مردم و مخصوصا نوجوانان راحت و آزاد باشند و خودشان همه چیز را تجربه کنند .
    • IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      10 6
      آزاد باشن! یعنی به صورت مکانیزه و مطابق دستور یونسکو به شکل یک خوک تربیت شوند. آزادی از این بیشتر؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      18 7
      به دخرت بگو بره تجربه کنه احمق
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      12 4
      یعنی واقعا" طرز فکرت نسبت به ناموست اینطوریه ؟!!!! بدبخت برو بمیر بی غیرت
  • IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    24 8
    جرا به اینجا رسیدیم بی غیرت ها
  • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    17 2
    آقا يكبار ترجمه و متن انگليسي آن را همراه با آدرس آن در سايت يونسكو را براي ما بگذاريد تا ببينم كي درست ميگه
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    25 7
    نیازی به سند 2030 نیست در دانشگاه های ما انقلاب جنسی مدت هاست صورت گرفته
  • LB ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    19 5
    اصلاحاتچی ها خودشان را در چارچوب انقلاب نشان می دهند اما تمام مبانی انقلاب را با تبر می زنند
  • LB ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    13 6
    پس افراد اصولگرایی مثل حداد عادل و دیگر دینداران در شورای انقلاب فرهنگی چیکاره بودند موقع امضای این سند؟ چرا صداش قبلا در نیومد؟ وقتی امضا شد و سرمان کلاه رفت صداها بلند شد؟
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    16 10
    سند 2030 یعنی آل سعود همانطور که به دو نوجوان ایرانی تجاوز جنسی کرد در ایران هم از این پس مدیران مدارس و معلمان مدارس و مستخدمان مدارس اجازه تجاوز جنسی به کودکان دختر و پسر شما در هر سن سالی را می دهد و شما حق اعتراض ندارید
  • IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    0 3
    ای کاش از فضای انتخابات فاصله بگیریم و با دید تعصب و لجبازی به موضوعات نگاه نکنیم. این سند یک سری معضلات اساسی داره که میتونه خانواده عزیز و کودکان دلبند ما رو دچار مشکلات جدی کنه. پس به جای طرفداری کورکورانه از دولت به او کمک کنیم که در مسیر درست قرار بگیره
  • بی نام IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
    1 4
    سوال قضایی : آیا برای یک جرم یکسان که دو فرد متفاوت، جداگانه و در زمان های مختلف مرتکب می شوند. مجازات یکسانی وجود دارد؟ اگر جواب مثبت باشد که قاعدتا می بایست مثبت باشد. پس همانگونه که آخرین وزیر آموزش و پرورش رژیم پهلوی (فرخ رو پارسا) به مجرم اشاع فساد در آموزش و پرورش در دادگاه انقلاب محکوم به اعدام شد. امضاء کنندگان این سند ننگین نیز می بایست محاکمه و به همان مجازات محکوم شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس