پرچم آمریکا

ارژان اشکیبانف معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفته سیاست‌های آمریکا مانع اجرای قرارداد اورانیومی با ایران می‌شود.

به گزارش مشرق، با وجود این‌که رئیس شرکت دولتی «گاز اتم‌پروم» قزاقستان از برنامه اجرای قرارداد فروش اورانیوم این کشور به ایران خبر داده، یک مقام قزاق مواضع آمریکا را مانع عملیاتی شدن آن خوانده است.


پایگاه اینترنتی شرکت دولتی اتمی قزاقستان به نقل از سخنان عسگر علییف نوشت که ایران برنامه بلندپروازانه هسته‌ای دارد و با این کشور قرارداد همکاری امضا کرده‌ایم.


وی افزوده است: قرارداد همکاری با ایران برای قزاقستان جالب است که فقط پس از تایید اعضای گروه 5+1 اجرایی خواهد شد و با دریافت اسناد اعلام موافقت، اجرای آن آغاز می‌شود.


اما ارژان اشکیبانف معاون وزیر امور خارجه قزاقستان گفته سیاست‌های آمریکا مانع اجرای قرارداد اورانیومی با ایران می‌شود.


خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: گاز اتم پروم قزاقستان و سازمان انرژی اتمی ایران قراردادی برای تحویل 950 تن سنگ اورانیوم به تهران امضا کرده‌اند که سه ساله و مطابق قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل درباره جمهوری اسلامی است.


اشکیبانف در سخنان خود برای نمایندگان مجلس قزاقستان گفت: با توجه به مواضع دولت جدید آمریکا و برنامه این کشور برای تجدید نظر در رویکردهای واشنگتن نسبت به برجام، درخواست تایید قرارداد اورانیومی با ایران را به کانال ویژه خریدهای سازمان ملل ارسال کرده‌ایم که در هر صورت تایید نخواهد شد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس