شورای شهر

«رقابت زیرپوستی میان طیف‌های حاضر در شورای جدید تهران برای قبضه ریاست شورای شهر و شهرداری تهران در جریان است.»

به گزارش مشرق، روزنامه هفت صبح(از نشریات همسو با دولت) در گزارشی نوشت: در شماره قبل، از هفت به اضافه یک کاندیدای شهرداری تهران حرف زدیم. محسن هاشمی رفسنجانی در کنار حلقه وزارت راهی‌ها شامل آخوندی، عبدالعلی‌زاده و حناچی و حلقه مدیران ارشد دولت اصلاحات شامل جهانگیری، مهرعلیزاده، صفایی فراهانی و حبیب‌الله بی‌طرف: مرور فضای رسانه‌ای در یکی دو روز اخیر نشان می‌دهد رقابت زیرپوستی جالبی میان اصلاح‌طلبان علیه نیروهای اعتدالی آغاز شده است که می‌توان آن را رقابت بین اعضای دو حزب(منحل شده) مشارکت و مجاهدین انقلاب اسلامی با اعضای حزب کارگزاران دانست. این ماجرا باعث می‌شود که دست‌هایی خارج از فهرست، نام‌های جدیدی را بسازند و البته برخی از نام‌ها را تخریب کنند.


اتفاق اول ساعت 9 و 27 دقیقه روز دوشنبه صورت گرفت. مرتضی الویری این متن را با تیتر «معرفی هیئت رئیسه موقت شورای منتخبین تهران» روی کانال تلگرامی خود قرار می‌دهد: «شورای منتخبین تهران(21 کاندیدای لیست امید که به شورا راه یافته‌اند) در اولین جلسه خود که صبح امروز برگزار شد هیئت رئیسه موقت خود را انتخاب کردند. در این جلسه مرتضی الویری به عنوان رئیس، احمد مسجدجامعی و شهربانو امانی به عنوان نایب رئیس و بهاره آروین و حجت نظری به عنوان منشی انتخاب شدند.»


بررسی‌های خبرنگار «انتخاب»، اما حکایت از محتوای وارونه این خبر دارد؛ چرا که طبق اخبار رسیده، جلسه‌ای با دعوت الویری از دیگر اعضا در دفتر او با عنوان «صبحانه کاری» برگزار شده و او در اقدامی که در ادوار شورای شهر سابقه نداشته، به صورت کاملا ناگهانی و بدون اطلاع قبلی خواستار تعیین «ریاست سنی شورا» شده و متعاقبا پاسخ داده که خودش مسن‌ترین است؛ پس باید رئیس سنی او باشد!


اتفاق دوم اقدام رسانه‌ای دیگر الویری بود. او در مصاحبه‌ای که در نشریه تماشاگران امروز منتشر شده در پاسخ به این سوال که «اگر محسن هاشمی شهردار شود، مهندس چمران به شورای پنجم راه پیدا خواهد کرد.» گفته «قضیه شهردار شدن محسن هاشمی و هر کدام دیگر از شورای پنجمی‌ها بر اساس قول و قرار گذاشته شده(اینکه نمی‌توانند در انتخابات شهرداری اعلام کاندیدایی کنند) منتفی است. درستش هم همین است که اعضای شورا به رای مردم احترام بگذارند و در جایی که مردم برای آنها تصمیم گرفته‌اند، خدمت کنند.»


در این میان دو فاز هم بوده که فعلا بدون پاسخ مانده است. یکی از این فازها، در توئیتر اتفاق افتاد که در آن برخی کاربران اصلاح‌طلب، به نقد مصاحبه غلامحسین کرباسچی با انتخاب در مورد نامزدی محسن هاشمی برای شهرداری تهران پرداختند و در عین حال محسن صفایی فراهانی را به عنوان نامزد مطلوب برای این کار معرفی کردند.


به این ترتیب، شورای پنجم شهر تهران، هنوز آغاز نشده به صحنه رقابت دو قطب متفاوت در میان نیروهای اصلاح‌طلب و اعتدالگرا تبدیل شده است. از سویی، نیروهای سابق جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین به نظر به دنبال این هستند که مرتضی الویری(عضو موسس سازمان مجاهدین) را رئیس شورای شهر و صفایی فراهانی(عضو جبهه مشارکت) یا حبیب‌الله بی‌طرف(عضو جبهه مشارکت) را شهردار تهران کنند و از سوی دیگر، کارگزارانی‌ها به دنبال ریاست محسن هاشمی رفسنجانی(نیروی نزدیک به کارگزاران) به شورای شهر یا حتی شهرداری او هستند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    1 1
    دولت و شورا هر دوشون اصلاح طلب هستن و اعتدالگرایی در واقع همون اصلاح طلبی هستش.مشرق خودت به خودت تسكین روحی نده. بدجور باختین دلم خنك شد
  • مجید IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    2 0
    ناراحت نباشید با هم هماهنگ هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس