کد خبر 728956
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۸
دبیرکل ناتو

دبیرکل ناتو امروز چهارشنبه در نشست خبری در بروکسل با بیان اینکه ماموریت جنگی ما در افغانستان خاتمه یافته است، گفت: به نقش مبارزه‌ای سربازان ناتو در افغانستان نیازی نیست.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو که امروز چهار شنبه در بروکسل پایتخت بلژیک در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، یکبار دیگر گروه داعش را خطر جهانی خواند و تاکید کرد که ناتو در مبارزه با این گروه تروریستی  متعهد است.

وی خاطرنشان کرد: ناتو با ائتلاف جهانی همکاری داشته و تلاش می‌کند تا دراین ائتلاف نقش پر رنگ‌تری در مبارزه با تروریسم و سایر مشکلات موجود در دنیا داشته باشد.

ینس استولتنبرگ گفت: ترامپ حمایتش را از سازمان ناتو اعلام کرده است و ماموریت جنگی ما در افغانستان خاتمه یافته است.

دبیر کل ناتو گفت: در حال حاضر 13 هزار نیروی جنگی ناتو در افغانستان حضور دارند، هدف ما پیدا کردن یک راه حل سیاسی در افغانستان است و ما در مبارزه با تروریست‌ها به ابزار‌های متفاوت نیاز داریم.

وی افزود: درخواست اعزام هزاران نیروی نظامی دیگر به افغانستان به منظور آموزش‌های نظامی به نیروهای امنیتی این کشور است.

دبیر کل ناتو اظهار داشت: روسیه از پروسه مذاکرات صلح به رهبری افغانستان حمایت کند و به نقش مبارزه‌ای سربازان ناتو در افغانستان نیازی نیست

ینس استولتنبرگ اظهار داشت: ناتو در افزایش هزینه‌های دفاعی، بالا بردن ظرفیت نیروها و همچنین طرح ملی تلاش خواهد کرد.

وی گفت: ناتو برای امنیت جهانی به خصوص دفاع از شرق اروپا 40  هزار نیروی واکنش سریع  ایجاد خواهد کرد، ناتو گفتگوی خود با روسیه نیز ادامه خواهد داد.

دبیر کل ناتو با تاکید بر اینکه ناتو افغانستان را تنها نخواهد گذاشت افزود: ماموریت ناتو در افغانستان از جنگی به آموزشی و حمایتی تبدیل شده و پیش خواهد رفت.

وی با ابراز اینکه ناتو طی بیش از 70 سال دستاوردهای خوبی درسطح جهان داشته است و از شیوه‌های گوناگون برای حفظ این دستاوردها تلاش خواهد کرد.

دبیر کل ناتو  از همکاری آمریکا نیز یاد کرد و گفت: ترامپ رییس جمهور آمریکا به ناتو وعده کرده است که درعرصه‌های مختلف از جمله مبارزه با تروریسیم همکاری می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس