کد خبر 728922
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۵
نیچروان بارزانی

«نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق با تأکید دوباره بر لزوم جدایی کردستان از عراق، تأکید کرد هیچ یک از طرف‌ها از نوع رابطه فعلی میان اربیل و بغداد راضی نیستند.

 به گزارش مشرق، «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر منطقه کردستان عراق در یک کنفرانس خبری در دانشگاه کردستان در اربیل، جدایی کردستان عراق را باعث حل برخی مشکلات منطقه‌ای و بین‌المللی دانست.

به نوشته پایگاه خبری شبکه السومریه، بارزانی، گفت: ما کاملا مطمئن هستیم که برقراری روابط مبتنی بر همسایگی با بغداد بهتر از این است که رابطه‌ای مشابه رابطه میان مستأجر و صاحبخانه داشته باشیم.

او افزود: هر دو طرف نیز از این رابطه ناراضی هستند و فرصتی که امروزه در اختیار کردستان عراق در ظول تاریخ نبوده است. استقلال کردستان همه ما را یکپارچه می‌کند اما باید بگویم که استقلال راه‌حل نهایی و سحر آمیز نیست.

نیچروان بارزانی در ادامه گفت: در طول ۱۵ سال گذشته برنامه‌ریزی کرده‌ایم و معتقدیم که در این مرحله به پایان بحران‌ها نزدیک شده‌ایم.

پیش از این «ملا بختیار» رئیس دفتر سیاسی حزب اتحاد میهنی کردستان، از برگزاری همه‌پرسی در خلال ماههای آگوست و سپتامبر خبر داد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • پسر IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    1 0
    بارزانی ها فقط فقط برای منافع منافع شخصی خودشون تلاش میکنن که اگر اینطور نبود با ترکیه که کردها را قتل عام میکنه روابط خوبی نداشتن
  • IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 1
    ترکیه بزودی دو استان شرقی سوریه را توسط امریکا و انگلیس اشغال و به کردهای عراق و اختصاص خواهد داد تا از این بلاتکلیفی خارج شوند و همه صاحبخانه خواهند شد
  • یک کرد IR ۱۴:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    1 1
    خاک بر سر تو که با این حرفهای خطرناک آینده کردها را به باد خواهی داد اصلا این رهبران کرد عقل ندارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس