کد خبر 728915
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
نواز شریف

رسانه‌های پاکستانی با اعلام اینکه بیشترین قربانیان تروریسم را پاکستان داده است، عدم اجازه صحبت به نواز شریف را توهین به مردم این کشور دانستند.

 به گزارش مشرق، اقدامات عجیب آل سعود در روزهای اخیر حتی اعتراض رسانه‌های طرفدار آنان را در پاکستان بلند کرده است.

پیش از این دو بار دیلی نیوز اقدام آل سعود در خصوص دعوت ترامپ برای تدریس اسلام‌مداری برای سران ۵۰ کشور مسلمان را «حماقت آل سعود» دانسته بود.

اینک نوبت به شبکه خبری «جیو نیوز» که از بزرگترین حامیان عربستان در پاکستان است رسید. «شاه زیب خانزاده» مجری مشهور این شبکه با اشاره به اینکه پاکستان یکی از بزرگترین کشورهای اسلامی است که بیشترین قربانیان تروریسم را دارد گفت به چه دلیلی به نواز شریف اجازه سخنرانی داده نشد؟ آیا این توهین به ما نیست؟

وی با انتقاد به برنامه‌ریزی این کنفرانس گفت فقط به سران ۵ کشور اجازه صحبت داده شد که عبارت بودند از «کویت، اردن، مصر، اندونزی و مالزی».

علیرغم شرکت نواز شریف در این کنفرانس و همچنین همکاری کامل پاکستان با ائتلاف سعودی با صدور مجوز فرماندهی راحیل شریف بر ارتش، باز هم به نخست‌وزیر پاکستان اجازه سخنرانی داده نشد.

شاه زیب خانزاده گفت : سران کشورهایی که در این کنفرانس صحبت کرده‌اند در زمینه مقابله با تروریسم نه به اندازه پاکستان جدیت دارند و نه به اندازه پاکستان قربانی داده‌اند.

مجری شبکه جیو نیوز افزود: ما در مبارزه با تروریسم ۶۰ هزار قربانی داده‌ایم؛  عدم اجازه به نخست‌وزیر ما برای صحبت در این کنفرانس توهین به تمام این قربانیان و مردم پاکستان است.

روزنامه «نوای وقت» نیز نوشت: نواز شریف ۲ ساعت و نیم وقت خود را صرف آمادگی برای سخنرانی در این کنفرانس کرده بود!

در ادامه مطلب با انتقاد به وزارت خارجه پاکستان سوال شده که چرا نسبت به این اقدام عجیب دولت سعودی شفاف‌سازی صورت نمی‌گیرد؟

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس