کد خبر 728888
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۳
عکس/ روزنامه‌های پنجشنبه 4 خرداد

سیاهه‌ای سراسر توهین به مردم و رقیب سیاسی دولت روحانی در روزنامه دولتی ایران منتشر شده است که افکار مغشوش و سیاهی در پس آن موج می‌زند.

سرویس سیاست مشرق - «هنوز شیر سماور را باز نکرده‌ام که حس دیگری سراغم می‌آید و می‌گوید: «سریع چایی‌ات را بریز و از منطقه خارج شو، بدو پسر بدو!» تا بخواهم هشدار حس مصلحت‌اندیشم را تجزیه و تحلیل کنم، توده بزرگ و بدشکلی را مقابلم می‌بینم؛ جسم مربع شکلی که تلفیق و ترکیبی از همه بوهای ناخوشایند است و مرا به آستانه جنون می‌کشد. برای حبس کردن نفس خیلی دیر شده چراکه شش‌هایم پر شده از بوی توتون سوخته و عرق تند و قورمه سبزی و جورابی که ماه‌هاست شسته‌ نشده.»[1]

این‌ها ترواشات ذهن مغشوشی است که سعی دارد با قلمی عصبانی و بدون هیچ تحلیل و استدلالی و تنها با ابزار تحقیر تمایلات سیاسی خود را به مخاطلب القاء‌ کند. ادبیاتی کاملا بر مبنای تحقیر که از لحاظ روانشناسی تنها از ذهن فردی خودبین و خودشیفته بر می‌آید که با تمام تلاشی که در تخریب شخصیت و شخصیت‌سازی بیماری که از طرف مقابل و احیانا رقیب سیاسی دارد، عاجز از اقناع مخاطب است و نشان می‌دهد که نگارنده نکات اولیه حرفه روزنامه‌نگاری را نمی‌داند و یا اصلا با شخصیت خودمرکزبینی که دارد اعتقادی به اقناع ندارد.

جالب اینجاست که چنین مرقومه پرمحتوا و زاید الوصفی سر از ستون روزنامه دولتی ایران در آورده است. توهین به عامه مردم و توده خطاب کردن همین مردمی که چندی پیش ساعت‌ها صف بستند تا کم‌کاری وزارت کشور را جبران نمایند و در مشارکت سیاسی سهمی داشته باشند،‌دستخوش و احتمالا از سوی مدیران روزنامه وزین دولتی پاداش هم دارد.

 مخاطبان نیز باید چشمشان را روی کلمات توهین‌آمیزی بگردانند که در انتها نه به دانش آنان می‌افزاید نه لااقل حس خوبی تحویل آنان می‌دهد. با دید غیرانسانی و شبه‌حیوانی که از نگارنده چنین موهن‌نامه‌ای می‌توان سراغ داشت، به‌راحتی به این نتیجه می‌توان رسید که اصطلاح «عبادت جز خدمت به خلق نیست» در چنین تفکرات پست‌نگرانه‌ای جایی ندارد.

هرچند که بایستی نگارنده را روانکاوی کرد که از کجا چنین ملول و زخم‌خورده است که چنین ادبیاتی را به‌کار می‌برد و از مدیران چنین روزنامه‌ای باید پرسید که با چه هدفی چنین چیزی را منتشر کرده‌اند؟ البته شاید این فشار عصبی به خاطر سوار شدن این فرد در مترو شلوغ تهران رخ داده که به قول خودش ناپرهیزی کرده و سعی کرده از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند اما نشان می‌دهد که کمتر از فرهنگ زندگی اجتماعی بهره‌مند است.

چند روز پیش بود که حسام‌الدین آشنا مشاور فرهنگی حسن روحانی در انتقاد به سخنان یکی از فعالان سیاسی جریان انقلاب بیان داشت که باید نگران نئوفرقانیسم بود و با این افراد صحبت کرد. موضوعی که علی مطهری نیز اخیرا در گفتگو با یکی از روزنامه‌های زنجیره‌ای آنرا مطرح کرد. هر چند چنین ذهن‌سازی و دوقطبی‌سازی فارغ از واقعیت و منافع جامعه مطلوب جریان اصلاحات است اما باید گفت که آقای آشنا در ابتدا باید با روزنامه‌نگاران روزنامه دولت متبوع خود به صحبت بنشیند که از روی فقر و غنا؛ به خود اجازه می‌دهد به همه توهین کند.


[1] http://www.iran-newspaper.com/newspaper/BlockPrint/184449

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    70 8
    اشتباه این روزنامه اینه که از نویسنده های رمان های تلگرامی استفاده کرده. پلیدنمایی ایرانی ها. خوبه تو این داستان کسی نتیجه آزمایشش دستش نیست...
    • IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      3 0
      از دولت مردم چه خبر؟
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    31 6
    اشتباه این روزنامه اینه که از نویسنده های رمان های تلگرامی استفاده کرده. پلیدنمایی ایرانی ها. خوبه تو این داستان کسی نتیجه آزمایشش دستش نیست...
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    45 2
    ناطق چنین شتابان کجا می رود
    • DE ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
      0 0
      دستشویی....
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    61 9
    وقتی گدایان پولدار می شوند, وفتی یه عده خبرنگار بی ارزش طرح ترافیک مفتی دارند, وقتی مسولین نمی دانند مردم چه زجری برای رفت و امد می کشند , وقتی ما مردم حق خود را نمی دانیم و برای دریافت ان تلاش نمی کنیم چیزی بهتر از این نمی شود. اگه 4 تا اتوبوس منفجر میشد , اگه 2 تا قطار مترو اتش می گرفت] اگه ساختمان وزارت کشور منهدم میشد کسی جرات نمی کرد به مردم توهین کند.
    • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      9 0
      دقیقا، یارو پشت پراید میشینه نعوذبالله دیگه خدا رو بنده نیست احساس میکنه تبدیل به یکی از ابرقهرمان های هالیوودی شده تازه بیمه هم داره میگه هرکی هم که بخوام زیر میکنم. بعدش اگه میتونست دیگه تا ابد پیاده نمیشد و با ماشین دسشویی میرفت.
    • IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۶
      0 0
      آینه چون عیب تو بنمود راست خود شکن آینه شکستن خطاست
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    66 5
    مشرق واسه یکی مثل من که از سال ۷۷-۷۸ خواننده روزنامه های چپی و اصلاح طلب بودم این دست نوشته های روشنفکرمآبانه و خودبرتربینی این جماعت تازگی نداره
    • saeed IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      13 0
      روغنفکرهای تازه به دوران رسیده بگیم بهتره ....
  • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    1 0
    عزیز خبرنگار میدونی مشکل کار کجاست؟ قطار و واگن کمه. میدونی چرا؟ چون دولت 14000 میلیارد برای مترو و اتوبوس به شهرداری بدهکاره. چیزی نگو که به خودتون برگرده.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    2 15
    دست های خالی مشرق برای انتقاد!!
    • سوشیانت IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      0 0
      سواد نمیخواد . بوی بد دهان روزنامه دولتی کافی بود بهوش بیای
  • دیدگا IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    15 0
    توصیف کردن کثیف و سیاه نمایی مفرط مردم اجتماع و حمله کردن بیمارگونه به مردمی که سوار مترو هستند اونهم فقط برای حمله کردن به شهرداری و بهره برداری سیاسی کردن واقعا یه حرکت احمقانه سیاسیه... کسی نمیتونه منکر معضلات مترو بشه... انبوهی جمعیت و ناکافی بودن واگن ها در ساعات اوج شلوغی مترو و معضل دست فروشهای بی شمار در مترو و خیلی مسائل دیگه چیزی نیست که بشه انکارش کرد... ولی ظاهرا این خبرنگار باهوش فراموش کرده که دارد در مورد اجتماع و مردم صحبت می کند! همینهایی که وقت انتخابات حسابی پاچه خواریشون رو میکنن که ازشون رای بگیرن و بعد از رای آوردن فراموششون می کنن و بو میدن!
  • saeed IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    16 2
    مبارک و نوش جان طرفداران روحانی ...
    • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
      0 0
      انتخابات که تمام شد، دیگر حمله به عامه مردم که شاید بعضی هاشون هم به خاطر کاستن از آلودگی هوا سوار مترو می شوند، شروع می شود. بنده هم خیلی مترو سوار می شوم. قسم می خورم همچین صحنه هایی تو مترو رو ندیده ام.
  • punk IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۵
    15 0
    بیشتر من رو یاد رمان های تلگرامی و رمان های دختر پسند عاشقونه میندازه.من هم روزنامه نگرام حیف نیست صفحات روزنامه ها رو با چنین اراجیفی پر میکنن.برادر چهاردرصدی با پول بدون تلاش جایگاهی تو روزنامه پیداکرده الان عقده های درون خودش رو تو این نشریه ازضا میکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس