کد خبر 728871
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰
مستند

مجموعه مستند «قرارگاه بی‌قرار» با موضوع شهدای رسانه ملی در ۵۲ قسمت رونمایی شد.

به گزارش مشرق،‌ نشست رونمایی از مجموعه مستند «قرارگاه بی قرار» امروز چهارشنبه سوم خرداد با حضور سیدرمضانعلی موسوی مقدم قائم مقام صدا و سیما، علی فروغی رییس مرکز بسیج رسانه ملی و مهدی فرجی و علی اصغر جعفری از روسای اسبق این مرکز برگزار شد.

بنابراین گزارش، مجموعه مستند 52 قسمتی « قرارگاه بی قرار» نقش اصحاب رسانه صدا و سیما را در دوران دفاع مقدس به تصویر کشیده است. بخش‌های اعظمی از این مستند در شهرهای مختلف استان خوزستان و مناطق جنگی فیلمبرداری شده است. در این کار سعی شده با بسیاری از سرداران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گفتگو شود و در هر قسمت به تفکیک موضوعاتی که کمتر به آنها پرداخته شده است را بررسی کند. عطاءالله سلمانیان کارگردانی و احمد شهرابی فراهانی تهیه‌کنندگی این مجموعه را برعهده داشتند.
در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین موسوی مقدم، صدا و سیما را از مهمترین منابع ارجاع مورخان و تحلیلگران دانست و گفت: مستندسازی، تاریخ شفاهی و بیان ابعاد موضوعات تاریخی برای تحلیل صحیح نسل آینده بسیار مهم است و ساخت مستندات یکی از اسناد بالا دستی در تاریخ صدا و سیما است.
قائم مقام رسانه ملی افزود: باید زوایای مختلف جنگ تحمیلی به خوبی منتقل شود تا نسل آینده قادر به تحلیل و تفسیر درست واقعیتهای تاریخی و الطاف الهی در دوران دفاع مقدس باشند. رئیس بسیج رسانه ملی نیز در این مراسم ضمن تقدیر از نقش ممتاز و بی بدیل اصحاب رسانه ملی در دوران دفاع مقدس گفت: 700 نفر از همکاران صدا و سیما در دوران دفاع مقدس در صحنه حضور داشتند که سعی شده است در این مستند به تصویر کشیده شود. این مستند ثمره تلاش سه ساله همکاران و حاصل 350 مصاحبه است. فروغی ادامه داد اگر ثبت و ضبط این حماسه ها نبود امروز انتقال فرهنگ پایمردیها و ایثارگریها کاری بس سخت و ناممکن بود.
همچنین رئیس بسیج رسانه ملی از تالیف 35 جلد نسخه مکتوب از این مجموعه مستند خبر داد.
در پایان مراسم از عوامل مستند قرارگاه بی قرار تقدیر شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس