کد خبر 728847
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
لیبرمن

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از قرارداد تسلیحاتی چند صد میلیاردی واشنگتن-ریاض انتقاد کرد.

 به گزارش مشرق، «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که از قرارداد تسلیحاتی ۳۸۰ میلیارد دلاری میان آمریکا و عربستان سعودی به هیچ وجه راضی نیست و از آن انتقاد کرد.

لیبرمن تنها چند ساعت پس از خروج «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از فلسطین اشغالی، در گفت‌وگو با یک شبکه رادیویی تاکید کرد: «من از این رقابت تسلیحاتی در خاورمیانه ناراضی هستم. قراردادهای تسلیحاتی به رقم ۲۱۵ میلیارد دلار رسیده است و این مبلغ قابل توجهی پول است. من از قرارداد خرید سلاح و مهمات در عربستان سعودی وسیع راضی نیستم. »

به نوشته پایگاه خبری «عروتص شوع» وی همچنین درباره گزارشات مبنی بر ارائه اطلاعات محرمانه از سوی اسرائیل به آمریکا برای به اشتراک گذاشتن با روسیه، گفت: «ما هر کاری که برای بهبود روابط با آمریکا نیاز بود، انجام دادیم. »

ترامپ چند روز قبل طی سفر به عربستان سعودی قرارداد تسلیحاتی با آل سعود امضا کرد که طبق مفاد آن، ریاض سامانه‌های دفاع موشک بالستیک و راداری «تاد»، جنگنده‌های F-۳۵، ناوچه‌های پیشرفته، قایق‌های گشت، بالگردهای «بلک‌هاوک»، تانک‌های آبرامز و همچنین خودروهای ضد مین MRAPS  را خریداری خواهد کرد.

وی روز دوشنبه نیز به مدت ۲ روز به فلسطین اشغالی سفر و با مقامات فلسطینی و اسرائیلی دیدار کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    1 0
    اف 35 در لیست خرید نیست البته نمیدهند.
  • ا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۴
    0 0
    شینوک هست نه اف ۳۵

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس