کد خبر 728844
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۸
ترامپ

سفر رئیس جمهور آمریکا به فلسطین اشغالی در حالی پایان یافت که لزوم توقف شهرک‌سازی‌ها، پایان درگیری‌ها با فلسطینیان و همچنین انتقال سفارتخانه آمریکا از تل‌آویو به قدس مغفول ماند.

 به گزارش مشرق، در حالی اولین سفر خارجی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به خاورمیانه به پایان رسید که وی طی دو روز حضور در فلسطین اشغالی، هیچ صحبتی درباره راهکار دو دولتی و تاسیس دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس و همچنین ابعاد توافق سازش نداشت.

ترامپ در تمام سخنرانی‌های خود در فلسطین اشغالی (از جمله در فرودگاه بن‌گوریون، نشست خبری مشترک با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نشست‌های خبری جداگانه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و رووین ریولین رئیس رژیم صهیونیستی) تاکید می‌کرد که به مصالحه بین فلسطینی‌ها و اسرائیل متعهد است اما توضیح نداد که چگونه و یا اینکه چه کاری برای پیشبرد آن خواهد کرد.

از طرفی وی برخلاف قطعنامه ۲۳۳۴ شورای امنیت و موضع دولت پیشین آمریکا، درباره لزوم پایان یافتن شهرک‌سازی‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی در کرانه باختری و همچنین حول وعده‌اش برای انتقال سفارتخانه آمریکا از «تل‌آویو» به «قدس» صحبتی نکرد.

روزنامه «جروزالم پست» در این باره می‌نویسد که ترامپ در آخرین سخنرانی خود در موزه قدس، صحبت‌هایی شدیدا «حامی اسرائیل» به زبان آورد اما به تلاشش برای یافتن راهکاری جهت پایان دادن به مناقشات اعراب و اسرائیل اشاره نکرد.

این در حالی است که وی پیش از فلسطین اشغالی، به عربستان سعودی رفته و ضمن «تاریخی» خواندن دیدارش با ملک سلمان، قرارداد فروش تسلیحاتی ۳۸۰ میلیارد دلاری با آل سعود امضا کرده و از تشکیل ائتلاف ناتوی اسلامی علیه ایران خبر داده بود.

با تمام وعده‌ها و انتظاراتی که از این سفر می‌رفت، ترامپ پیشتر امروز (چهارشنبه) فلسطین اشغالی را بدون هیچ دستاوردی به مقصد واتیکان ترک کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس