کد خبر 728839
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
کره شمالی

یک مقام پیشین کره شمالی گفت: ارتش این کشور 300 تا 400 فروند پهپاد تهاجمی با توانایی حمل سلاح های میکروبی و شیمیایی در اختیار دارد که می توانند در مدت یک ساعت به سئول پایتخت کره جنوبی حمله کنند.

به گزارش مشرق، انتشار این ادعای مقام پیشین کره شمالی که در سال 2015 از این کشور گریخته است، با اوج گیری نگرانی بین المللی بر سر تهدید دیگر پیونگ یانگ یعنی موشک های میان بردی که به تازگی شلیک آزمایشی آنها افزایش یافته، هم زمان شده است.

سران کره شمالی پس از شلیک آزمایشی موفقیت آمیز یکی از این موشک های دارای سوخت جامد در روز یکشنبه گفتند که آماده استقرار و تولید انبوه موشک های پوکگاکسون -2 هستند که به گفته پیونگ یانگ توانایی هدف قرار دادن پایگاه های نظامی ایالات متحده در خاک ژاپن را دارد.

شلیک روز یکشنبه موشک کره شمالی آخرین مورد از بیش از 70 مورد شلیک آزمایشی موشک های این کشور از سال 2009 بود که منجر به تمرکز ایالات متحده و متحدان منطقه ای اش بر رویارویی با موشک های بالستیک شد.

به نوشته روزنامه ژاپنی سکای نیپو به نقل از این مقام پیشین کره شمالی با نام مستعار جین میونگ هان، پیونگ یانگ از اواخر دهه 1990 یک برنامه پنهانی تسلیحاتی و موشکی را آغاز کرده است که شامل آمادگی برای استفاده از سلاح های میکروبی و شیمیایی نصب شده روی پهپادها برای حملات هوایی می شود. سکای نیپو از هان به عنوان فردی نام برده که کار خود را در نیروی هوایی کره شمالی شروع کرده و در مدیریت فعالیت های پهپادی این کشور مشارکت داشته است.

با سقوط 3 فروند پهپاد کره شمالی در خاک کره جنوبی در سال 2014 توجه جهانی به ناوگان پهپادهای پیونگ یانگ جلب شد. در همین حال شورای امنیت سازمان ملل متحد روز دوشنبه اعلام کرد که از همه کشورها درخواست خواهد کرد که تحریم های کره شمالی را تشدید کنند.شورای امنیت در بیانیه ای که به اتفاق آرای اعضا از جمله چین متحد کره شمالی تصویب شد، شلیک آزمایشی روز یکشنبه موشک توسط کره شمالی را بشدت محکوم کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس