کد خبر 728786
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۳
ولد الشیخ

یک منبع امنیتی آگاه در صنعاء، خبر سوءقصد به جان فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن شایعه بوده و با وجود اینکه مردم یمن از سفر او ناراضیند به سوی او تیراندازی نکردند.

 به گزارش مشرق، در حالی که برخی رسانه‌های عربی سعودی و وابسته به عربستان، همزمان با ورود «اسماعیل ولد الشیخ» فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، شایعه کرده بودند که کاروان حامل او از سوی افراد ناشناس مورد سوء قصد قرار گرفته است، یک منبع امنیتی یمن آن را تکذیب کرد.

این منبع آگاه امنیتی در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی یمن «سبأ»، اعلام کرد: هیچ گلوله‌ای به سوی کاروان حامل ولد الشیخ شلیک نشده و هیچ سوء قصدی به وی صورت نگرفته است. بلکه تنها  مقابل فرودگاه بین‌المللی صنعاء، چند تیر هوایی از سوی سرویس‌های امنیتی مسئول تامین امنیت کاروان فرستاده ویژه سازمان ملل شلیک شد تا تظاهرات‌کنندگان علیه سفر او  به یمن متفرق شوند.

وی از رسانه‌ها خواست که با دقت و حساسیت و صداقت به انتشار اخبار بپردازند.

این در حالی است که خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، با انتشار شایعه تیراندازی به سوی خودروی ولدالشیخ نوشت که رهبری ائتلاف عربی حامی دولت قانونی یمن تلاش برای ترور فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن را محکوم کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «رهبری ائتلاف، مسئولیت کامل این اقدام بزدلانه و خائنانه و غیر مسئولانه را بر دوش شورشیان حوثی - صالح، می اندازد، زیرا آنها همواره بر سر راه تلاش های سازمان ملل که خواهان حل صلح آمیز بحران یمن است مانع تراشی و سنگ اندازی می‌کنند، همچنین رهبری ائتلاف بر این حقیقت تاکید می‌کند که رویکرد جنایتکارانه کودتاچیان حوثی - صالح، به هیچ کس پوشیده نیست و اعتماد بر آنها ناممکن است. »

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس