کد خبر 728764
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱
رودریگو دوترته

منتقدین ترامپ با افشای سندی مبنی بر تمجید وی از عملکرد رئیس جمهوری فیلیپین در مبارزه با مواد مخدر، رئیس جمهوری آمریکا را به نادیده گرفتن اصول حقوق بشر متهم کردند.

 به گزارش مشرق، رسانه هایی چون «واشنگتن پست» و «اینترسپت» با استناد به سندی که از سوی دولت فیلیپین منتشر شده است، می گویند دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در مکالمه تلفنی که اواخر ماه میلادی گذشته (۲۹ آوریل) با «رودریگو دوترته» همتای فیلیپینی خود داشته است، از وی به خاطر جدیتی که در مبارزه با مواد مخدر به خرج می دهد، تمجید و تشکر کرده است.

این در حالی است که محافل حقوق بشری به جای استفاده از واژه جدیت، ترجیح می دهند از واژه خشونت برای توصیف عملکرد دوترته استفاده کنند.

حالا، با اتهاماتی که این روزها متوجه ترامپ است و دایره آن از همدستی با روسها برای تحریف انتخابات آمریکا تا نقض آزادی بیان رسانه ها کشیده می شود، تمجید از دوترته می تواند دردسرهای تازه ای را برای رئیس جمهوری آمریکا به ارمغان بیاورد.

این در حالی است که طبق سند تازه انتشار یافته، ترامپ در تماس تلفنی که بیشتر با نیت بررسی اوضاع شبه جزیره کره صورت گرفت، دوترته را «مرد خوب» خطاب کرده و گفته است: بسیاری از کشورها مشکل دارند. ما هم اینجا در آمریکا مشکل داریم. اما شما (دوترته) چه کار بزرگی (در مبارزه با مواد مخدر) انجام می دهید. من دلم می خواست این موضوع را به شما بگویم.

گفتنی است دوترته که نزدیک به یک سال است زمام امور را در فیلیپین به دست گرفته جنگی بی امان را برای مبارزه با مواد مخدر آغاز کرده و تاکنون ۲۷۰۰ نفر را نیز به مجازات اعدام محکوم کرده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس