کد خبر 728755
تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۵
پرچم عربستان

حمله نظامیان سعودی به زادگاه شیخ نمر و تخریب و کشتار و آدم‌ربایی در شهر «العوامیة» در سایه سکوت جامعه بین‌الملل وارد چهاردهمین روز شد.

 به گزارش مشرق، دو هفته از تجاوز نظامیان سعودی به شهر «العوامیة» و روستای «المسورة» و تخریب و آتش‌زدن منازل مسکونی، مدارس و مساجد در سایه سکوت جامعه بین‌الملل گذشت.

از ساعات اولیه صبح روز چهارشنبه (امروز)، نظامیان سعودی به محله «الدیرة» حمله کرده‌اند و با بمب‌های ممنوعه آتش‌زا و مواد منفجره مختلف، منازل ساکنان این منطقه را نشانه می‌گیرند. این اقدام موجب آتش‌سوزی در یکی از مکان‌های تجاری این محله شده‌است. در عین حال مرکز دفاع مدنی نیز بسته شده است و همین امر موجب شده تا ساکنان نتوانند حریق را مهار کنند.

بر اساس این گزارش، توحش نظامیان سعودی به جایی رسیده که با تیر، مردمی را که تلاش دارند این آتش را خاموش کنند، هدف قرار می‌دهند.

در روستای باستانی المسورة نیز، سرانجام این نظامیان با پوشش خودروهای زرهی و تیراندازی‌های مستمر موفق شدند بار دیگر حوزه علمیه شهید شیخ نمر (+) را تخریب کنند.

نیروهای امنیتی عربستان سعودی تاکنون طی چند نوبت به العوامیة و به طور مشخص روستای باستانی المسورة حمله کرده‌اند و منازل زیادی را تخریب کرده‌‌اند اما این بار با شدت بیشتر در سایه سکوت جامعه بین‌الملل، این جنایت را تکرار می‌کنند.

گفته می‎شود مقامات عربستان سعودی به بهانه توسعه منطقه درصدد هستند تا خانه‎های روستای المسورة را کامل تخریب کنند.

از سوی دیگر، نیروهای واکنش سریع عربستان مدعی هستند این روستا باید برای مقابله با ناامنی و تروریسم به‌سرعت تخریب شود زیرا آن را الهام‌بخش مردم معترض می‌دانند.

حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد از جمعیت عربستان شیعه هستند که عمدتاً در منطقه الشرقیة که شامل چند استان است ساکن هستند. این استان مهم‌ترین مرکز استخراج نفت در عربستان نیز به شمار می‌آید.

معترضان عربستانی از فوریه ۲۰۱۱ با برگزاری اعتراضات خیابانی در منطقه الشرقیة عربستان، به‌ویژه در منطقه قطیف و شهر العوامیة، خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماع و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    هر از گاهی باید یک بمب در کنار جاده و در مسیر عبور یهودی ها منفجر کرد
  • IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    ایران باید قیام عوامیه را پوشش گسترده بدهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس