کارگردان

تولید فیلم «لحاف چهل تکه» با موضوع کشف حجاب رضاخانی و قیام گوهر شاد آغاز شد.

به گزارش مشرق، محمد مهدی خالقی، که فعال‌ترین فیلمساز حاضر در جشنواره عمار بوده درباره اثر جدیدش با عنوان «لحاف چهل تکه» گفت: این فیلم کوتاه، برشی از واقعه دوران کشف حجاب در زمان رضاخان است که براساس یک داستان واقعی ساخته شده و بیانگر رابطه یک آژان و همسر او است که زن با اعمال و رفتار شوهرش مخالف است که در این میان یک سری اتفاقاتی روی می‌دهد.
این نویسنده و کارگردان افزود: فیلمنامه فیلم کوتاه «لحاف چهل تکه» را براساس خاطره‌ای از بازماندگان آن دوران نوشتم؛ البته طرح اولیه کار را چند سال قبل نوشته بودم و با تشکیل دبیرخانه دائمی واقعه قیام گوهرشاد زیرنظر شهرداری مشهد، طرح خود را به آنها ارائه دادم.
وی با بیان اینکه فیلم کوتاه «لحاف چهل تکه» نخستین کار داستانی‌اش است، عنوان کرد: نگارش فیلمنامه و نهایی شدن آن قبل از سال جدید به پایان رسید؛ البته در سال جاری به دلیل موضوع انتخابات، مقداری کار به عقب افتاد ولی از حدود ۱۰ روز قبل کار پیش تولید آغاز شده است که سخت‌ترین بخش کار در این مرحله انتخاب لوکیشن مناسب برای ساخت فیلم بود.
این کارگردان با بیان اینکه جمع کردن یک کار تاریخی بسیار سخت است، ادامه داد: برای انتخاب لوکیشن مناسب چیزی در حدود یک ماه و نیم تلاش کردیم و در این مسیر از شهرک غزالی بازدید کرده و تعدادی از خانه‌های آنجا را هم دیده بودیم اما به دلیل برخی از مسائل اجرایی و مالی و همین‌طور حضور بازیگران این فیلم در شهر مشهد، تصمیم بر این گرفته شد تا فیلم کوتاه «لحاف چهل تکه» بطور کامل در شهر مشهد ساخته شود.
این فیلمساز تصریح کرد: با انتخاب هنرپیشه‌ها که حدود یک ماه پیش نهایی شد، کار ساخت این فیلم کوتاه را از چهار روز قبل به صورت جدی آغاز کردیم.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس