سند ۲۰۳۰

در حالی که رئیس‌جمهور ادعا کرده بود سند ۲۰۳۰ یونسکو امضا نشده، معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد این وزارت بعد از هشدار و اعتراض رهبر معظم انقلاب، اجرای سند مذکور را متوقف کرده است.

به گزرش مشرق، مهدی فیض در «همایش آموزشی توجیهی هدایت تحصیلی قطب غرب کشور» در همدان گفت: سخنان رهبری برای سند ۲۰۳۰ فصل‌الخطاب است و اجرای این سند در حال حاضر متوقف گردید و هیچ اقدامی برای اجرای سند صورت نخواهد گرفت و اصراری بر اجرای آن نیست و در آینده با بررسی مجدد این سند اگر رهبری اجازه دهند اجرای سند ادامه خواهد داشت وگرنه ایران از اجرای آن انصراف می‌دهد.


وی یادآور شد: حدود یک سال از این سند می‌گذرد و دستگاه‌های مختلف در جریان آن بوده‌اند.(!)


وی گفت: این سند در مردادماه ۹۵ تنظیم و در زمان دکتر فانی وزیر وقت «امضا» شد و ۲ نفر از کمیسیون فرهنگی مجلس نیز در کنار ایشان بودند لذا مجلس نمی‌تواند ادعا کند بی‌خبر بوده است.


یادآور می‌شود برخی مدیران دولتی در ماجرای امضا و اجرای مخفیانه سند FATF (مدعی شفافیت مالی و مبارزه با تروریسم) نیز ابتدا منکر پذیرش و امضای آن شده بودند و سپس به توجیه ضرورت اجرای تعهدات FATF  پرداختند اتفاق مشابهی نیز در زمینه پنهانکاری و در قراردادهای جدید نفتی (موسوم به IPC)  رخ داد.


روحانی در مناظره‌ها مدعی شده بود که امضای سند ۲۰۳۰ یونسکو دروغ است و گزارش دروغ به رهبری داده‌اند.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    7 1
    دروغگویی متاسفانه دارد یه رسم می شود در دولت مردان
  • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    1 0
    جناب روحانی یک مثال طلبه ای را به یاد شما میاوریم (( توجیه الغلط غلط الاخر )) توجیه غلط تا آخر غلط است برای شما متاسفم .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس