مستند

محمدحسین مهدویان «ترور سرچشمه» را همزمان با سالروز فتح خرمشهر می سازد.

به گزارش مشرق،‌ فیلمبرداری فیلم مستند «ترور سرچشمه» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، به تهیه‌کنندگی مجید رجبی معمار و کارگردانی محمدحسین مهدویان همزمان با سالروز فتح خرمشهر آغاز می شود.

مجید رجبی معمار گفت: بخش هایی از تصویربرداری و عکاسی های اولیه این فیلم آغاز شده است و به مناسبت سوم خرداد، فاز اصلی فیلمبرداری شروع می شود.

تهیه کننده مستند «ترور سرچشمه» عنوان کرد: محمدحسین مهدویان به همراه یک گروه تحقیقاتی به صورت روزانه و با جدیت مشغول انجام مراحل پژوهشی این مستند بودند. کار جمع آوری اسناد در حال حاضر هم ادامه دارد اما در محمدحسین مهدویان «ترور سرچشمه» را همزمان با سالروز فتح خرمشهر می سازد.این زمینه مشکلات بسیاری وجود دارد و متاسفانه اسناد مستند و حرفه‌ای بایگانی شده ای در دسترس نیست.

وی افزود: مستند «ترور سرچشمه» درباره‌ واقعه هفت تیر ماه و به شهادت رسیدن جمعی از رهبران حزب جمهوری در سال ۱۳۶۰ است. این مستند به بررسی این واقعه‌ تاریخی که به شهادت آیت‌الله سیّدمحمد بهشتی و ۷۲ تن از یارانش منجر شد، می‌پردازد.

رجبی معمار در پایان گفت: تاکنون فیلم مستندی مشخصاً با این موضوع ساخته نشده است که به صورت ویژه به واقعه هفتم تیر بپردازد. تلاش عوامل تولید مستند «ترور سرچشمه» بر این است که این اثر همزمان با سالگرد حادثه هفتم تیر آماده نمایش شود و در یازدهمین جشنواره «سینماحقیقت» حضور داشته باشد.

منبع: روزنامه صبا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس