کد خبر 728423
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۱
نام نویسی شورا ها

52 نفر از نمایندگان در نامه‌ای به لاریجانی اعلام کردند متأسفانه صلاحیت افرادی با سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر یا مشکلات شدید امنیتی توسط هیأت نظارت بر انتخابات شوراها تأیید شد.

به گزارش مشرق، 52 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به تأیید صلاحیت برخی از داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انتقاد و اعلام کردند: متأسفانه افرادی که سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر و یا مشکلات شدید امنیتی داشته و کتباً مورد رد وزارت اطلاعات و سایر مراجع قانونی و امنیتی بوده‌اند، توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مورد تأیید قرار گرفتند.

متن کامل این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر لاریجانی

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی 

با سلام و احترام، به استحضار می‌رساند در جریان رد و تأیید صلاحیت کاندیداهای شوراهای اسلامی که توسط اعضای محترم هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها انجام شده است، تخلفات گسترده‌ای صورت گرفته و افرادی سابقه فساد اخلاقی، مالی و شرب خمر و یا مشکلات شدید امنیتی داشته و کتباً مورد رد وزارت محترم اطلاعات و سایر مراجع قانونی و امنیتی بوده‌اند، توسط هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها مورد تأیید قرار گرفتند.

از طرفی اکثراً برای یک فرد در طول یک یا الی دو روز دو الی سه مرتبه رد یا تأیید فرد به سامانه وزارت کشور ابلاغ شده است که باعث سردرگمی مسئولان وزارت کشور، کاندیداها، مردم و عدم اعتماد مردم به مجلس شورای اسلامی شده است. ازطرفی متأسفانه تأیید کاندیداهای مسئله‌دار در اواخر شب منتهی به انتخابات و یا رد افرادی که یک هفته در ستادها تبلیغ نموده‌اند و هزینه‌هایی متقبل شده و فاقد مشکل خاصی هم بوده‌اند، در ساعت آخر شب متهی به انتخابات روز جمعه باعثت شده که تعدادی از افراد مسئله‌دارد و دارای مشکلات مالی، اخلاقی و امنیتی که در استعلامات مکرر مراجع قانونی چهارگانه نیز به آن کتباً اشاره شده است، به شورای اسلامی شهرها راه یافته‌اند و فرصت مناسبی برای تبیین و انتقاد مشکلات امنیتی و اخلاقی و مالی آنان به مردم وجود نداشته که این نحوه عملکرد لطمات جبران‌ناپذیری به جایگاه‌های شوراهای شهرها و روستاها که همانا پارلمانی محلی هستند و به شأن و جایگاه مجلس وارد کرده است.

لذا با عنایت به مستندات متقن موجود، در خواست ارجاع موضوع فوق‌الاشاره به هیأت محترم نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس و کمیسیون محترم اصل 90 مجلس را داریم.

با احترام جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • ستوده IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    31 23
    متاسفانه مسئولین ، دولتمردان و مجلسیان ما بدلیل منافع حزبی و جناحی و سیاسیشون نمی خواهند وزارت اطلاعاتی مقتدر و مستقل در کشور باشد که اگر غیر از این بود اوضاع و احوال کشور این نمیشد .
  • IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۲
    10 2
    دیگه چرا انقلاب کردیم؟!!! میذاشتیم همون فاسدای مشروبخور دزد سر کار باشن دیگه! فرقشون با اینا یک کراوات بود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس