مجلس

خانه ملت امروز در نشست علنی خود شاهد انتقاد برخی نمایندگان از پول‌پاشی و موضع‌گیری دولتی‌ها در ایام انتخابات بود.

به گزارش مشرق، نشست علنی صبح امروز سه‌شنبه (2 خردادماه 96) نمایندگان مجلس شورای اسلامی به ریاست علی لاریجانی رئیس مجلس و با تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید آغاز شد.

*لاریجانی: حضور باصلابت مردم در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد/ تضمین تداوم انقلاب اسلامی به دنبال حضور پرشور مردم در انتخابات

در ابتدا، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با انتخابات اخیر در دنیا سربلند شد و حضور قوی در منطقه پیدا کرد، گفت: حضور باصلابت ملت در انتخابات پشتوانه محکم امنیت ملی کشور شد و تداوم انقلاب اسلامی را تضمین کرد.

*گزارش کمیسیون عمران درباره سیل استان‌های سیستان و بلوچستان و آذربایجان شرقی و غربی قرائت شد

در ادامه، گزارش کمیسیون عمران درباره سیل استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی در نشست علنی قرائت شد.

*فلاحت پیشه: دولت پیگیری پس از حادثه را مقدم بر پیشگیری می‌داند/دریافت بودجه از مسئولان برای مناطق حادثه‌دیده نیازمند لابی‌گری است

همچنین، اسدالله عباسی نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی پس از قرائت گزارش کمیسیون عمران درباره سیل استان‌های سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی با اشاره به اینکه ساکنین مناطق سیل‌زده علاوه بر از دست دادن مسکن کار خود را نیز از دست می‌دهند،‌ گفت: در این میان ضعف تجهیزات در امدادرسانی نیز نوید بر علت می‌شود.

*یوسف نژاد: قبل از وقوع حوادث طبیعی پیش‌بینی‌های لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد

در ادامه نشست نیز، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در شورای اسلامی نیز در این رابطه اظهار داشت: باید قبل از وقوع حوادث طبیعی به منظور پیشگیری، شرایطی فراهم شود تا دستگاه‌های متولی غیردولتی و مرتبط بتوانند از وقوع آنها جلوگیری کنند.

با 168 رأی مثبت نمایندگان صورت گرفت

موافقت مجلس با کلیات لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه برای اشتغال روستاها

همچنین نمایندگان مجلس شورای اسلامی با کلیات لایحه برداشت 1.5 میلیارد دلار از منابع صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها موافقت کردند.

با اعلام وصول سوال ملی موسوی‌لارگانی

بی‌برنامگی وزارت کشور نسبت به توسعه و مدیریت روستاها «رحمانی‌فضلی» را به صحن مجلس کشاند

در ادامه، غلامرضا کاتب‌ عضو هیأت رئیسه مجلس موارد اعلام وصولی را قرائت کرد که بر این اساس، 3 سوال ملی موسوی‌لارگانی نماینده فلاورجان از عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره علت بی‌برنامگی وزارت کشور نسبت به توسعه و مدیریت روستاها و ضعف مدیریت و عدم استقلال وزیر کشور در تصمیم‌گیری‌ها و نیز علت عدم اجرای اصلاحیه قانون تقسیمات کشوری مصوبه مجلس اعلام وصول شد.

*نوبخت: اعطای تسهیلات از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاها مغایر با برنامه نیست

در ادامه نیز، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه طی سخنانی عنوان کرد: اعطای تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال در روستاها تکلیفی است که در برنامه ششم به دولت داده شده است و مغایر با برنامه نیست.

فرهنگی در نطق میان دستور:

پول‌پاشی و موضع‌گیری دولتی‌ها از جمله آسیب‌های انتخابات ریاست جمهوری است

محمدحسین فرهنگی نیز، در نطق میان دستور خود، اظهار داشت: آسیب‌شناسی انتخابات ریاست جمهوری نکات قابل تأملی را یادآور می‌شود، فضای پرالتهاب آن هم در موضوعات غیر اولویت‌دار کشور، حضور گسترده مسئولان دولتی در مخالفت‌ها و موافقت‌ها با نامزدها برخلاف نص صریح قانون به ویژه ماده 68 قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره 2 آن پول‌پاشی در انتخابات، انواع بداخلاقی‌ها توسط نامزدها و هواداران آنها، ایجاد فضاهای روانی کاذب، طرح ادعاهای خلاف قانون اساسی و خلاف قوانین و بعضاً خارج از اختیارات قانونی رئیس جمهور از جمله آسیب‌های جدی وارد بر انتخابات ریاست جمهوری است.

*پایان مذاکرات علنی صبح امروز مجلس/ نشست بعدی؛ فردا

نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی با اعلام مسعود پزشکیان نایب رئیس اول پارلمان پایان یافت.

جلسه علنی بعدی خانه ملت رأس ساعت 8 صبح فردا (چهارشنبه) با دستور کار تعیین شده تشکیل می‌شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس