کد خبر 728375
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۰
اکبر احدی

کارشناس بوکس در مورد دلایل نتایج ضعیف تیم‌ ‌ملی بوکس سخن گفت‌ و دلیل اصلی را مشکلات مدیریتی دانست.

به گزارش مشرق، اکبر احدی به شرایط تیم‌ ‌ملی بوکس اشاره کرد و اظهار کرد: پس از  المپیک ریو تحولی در بوکس ایجاد شد و گفتند که می‌خواهند جوانگرایی کنند و مربی خارجی برای تیم‌ ‌ملی آوردند شاید کار درستی باشد، اما تبعاتی نیز دارد که این نتایج ضعیف تا حدودی به این مساله مربوط است. طبق برنامه‌ریزی های فدراسیون هدف از این جوانگرایی نتایج خوب در بازی‌های آسیایی جاکارتا است که امیدوارم به نتایج خوبی برسند اما نباید در حال‌ حاضر عجولانه تصمیم بگیریم چون تیم‌ ‌ملی بوکس جوان شده است و بازیکنان به بازی‌های بین‌المللی عادت نکرده‌اند.

او با اشاره به این که مشکلات اصلی در فدراسیون و نتایج ضعیف به مدیریت بر می‌گردد، گفت‌: سال‌های گذشته هم نتایج ضعیفی گرفته ایم و دلیل آن مدیریت است. مربی، داوری و ورزشکاران باعث این نتایج ضعیف نیستند و باید به مدیریت نگاه ویژه‌ کرد. در سال‌های گذشته و در  المپیک و بازی‌های قهرمانی آسیای تایلند هم سه برنز گرفتیم که متوجه شدیم یکی از ورزشکاران دوپینگی است. در سال‌های اخیر هم که تیم‌های ملی را به مسابقات جهانی و تورنمنت‌ها اعزام نمی‌کنیم پس با این شرایط نباید انتظار مدال داشته باشیم و نیاز است که این مسائل را واکاوی و ریشه یابی کنیم. اگر این کار را انجام دهیم شاهد خواهیم بود که دلیل اصلی، مدیریت ضعیف فدراسیون است.

احدی ادامه‌ داد: در زمان آقای  مقصودی تصمیماتی گرفته می‌شد و نتایج خوبی هم کسب می کردیم، اما در حال‌ حاضر هیچ عملکرد خوبی را شاهد نیستیم. متاسفانه هر کسی که به فدراسیون وارد می‌شود دوست دارد همه اختیارات از جمله نایب رییسی، مدیریت تیم‌های ملی و  کار فنی را هم در دست بگیرد که کار غیر حرفه‌ای است و در هیچ جای دنیا این را قبول ندارند. ورزشکاران باید از مربی خود تبعیت کنند اما آقایان حاضر در فدراسیون اختیارات را از سرمربی گرفته‌اند و خودشان دستورات را صادر می‌کنند و سرمربی هیچ کاره است.

او با اشاره به دو برنز تیم‌ ‌ملی بوکس در قهرمانی آسیا و بازی‌های همبستگی کشورهای اسلامی، گفت‌: این دو مدال برنزی هم که کسب کردیم توسط ورزشکارانی بود که در رشته‌های دیگر مثل کیک بوکس فعالیت داشته‌اند و با تکیه بر خصوصیات و استعدادهای فردی خود به این مدال‌ها  رسیده‌اند. فدراسیون بوکس در کسب این دو مدال هیچ نقشی نداشته است و متاسفانه باید بگویم که اگر این شیوه مدیریت ادامه‌ دار باشد ما در بازی‌های آسیایی جاکارتا هم به نتیجه‌ نخواهیم رسید و هر روز بدتر از دیروز می شویم.

این کارشناس بوکس در ادامه‌  دخالت در کار مربیان را کاری غیر حرفه‌ای د انست و گفت‌: مدیر تیم‌های ملی و نایب رییس فدراسیون تمام عقده‌های خود را بر سر بوکس خالی کرده است و با تصمیماتی که گرفته است بوکس و رییس فدراسیون را هم زیر سوال برده است. در  المپیک گذشته هم از من و احسان روزبهانی حمایت نشد و تنها تورنمنتی بود که دست خالی به ایران بازگشتم. تا این آقایان از فدراسیون بوکس کنار نروند و این دخالت‌ها در کار سرمربیان وجود داشته باشد وضعیت فعلی بوکس پایدار خواهد بود. این آقایان حتی به سرمربیان می‌گویند که تیم‌های‌ ‌ملی را به کدام  مسابقات ببرند و به کدام تورنمنت نبرند و در امور آنها دخالت می‌کنند.

مربی پر افتخار بوکس ایران در مورد پشتوانه سازی تیم‌ ‌ملی بوکس بزرگسالان نیز، اظهار کرد: فستیوال های کنونی که در حال‌  برگزاری است هیچ تاثیری ندارد و فقط برای کارنامه سازی صورت گرفته است. کدام یک از بوکسورهایی که در این فستیوال‌ها حضور یافته‌اند به عنوان یک پدیده به بوکس ایران معرفی شده‌اند؟ کار اصلی نایب رییس و مدیر فنی حضور در کنار تیم‌ ‌ملی سر زدن به باشگاه‌ها و حضور در استان‌ها است تا مشکلات را ببینند و آنها را بر طرف کنند. با این فستیوال‌هایی که در یک شهر با 20 تا 25 بوکسور برگزار می‌شود مشکلی حل نمی‌شود و پشتوانه سازی صورت نمی‌گیرد و فقط حکم کارنامه سازی دارد تا بعدها بگویند ما فلان کار را برای بوکس انجام دادیم.

اکبر احدی در پایان این گفت‌وگو افزود: من در صحبت‌های قبلی خود نیز گفته‌ام که امثال من که سال‌ها در بوکس زحمت کشیده‌ایم باید کنار بکشیم تا جوان‌ترها به بوکس خدمت کنند. بنده همه داشته‌هایم را در اختیار بوکس قرار داده‌ام و در پایان باز هم مقصر اعلام شدم، اما با این حال آقایان چند شغله باید از بوکس کنار بروند تا جوانترها فدراسیون و تیم‌های ملی را هدایت کنند. متاسفانه افراد حاضر در فدراسیون سیر و ارضا نمی‌شوند. آقایانی که ادعا داشته‌اند از ما بهتر هستند اکنون در بوکس حضور دارند و نتایج هر روز بدتر از دیروز را شاهدیم. امیدوارم این مسائل بر طرف شوند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس