عتبات

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با اعلام خبر پیشرفت 50 درصدی مراحل ساخت 2 نیم ضریح خیمه گاهی مقام امام حسین(ع) و حضرت قاسم ابن الحسن(ع) در استان بوشهر، از نصب این نیم ضریح‌ها تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش مشرق، حسن پلارک که میزبان «فاضل ابودگه» تولیت خیمه‌گاه حسینی بود گفت: مردم دوست دار اهل بیت علیهم السلام استان بوشهر که پیش از این نیم ضریح خیمه‌گاهی مقام حضرت عباس(ع) را ساخته و در کربلا نصب کرده بودند، ساخت 2 نیم ضریح مقام امام حسین و حضرت قاسم علیهم السلام را تقبل کرده‌اند.

وی افزود: با پشتیبانی خیرین استان بوشهر و همت هنرمندان قلمزن اصفهانی، کار قلم زنی قسمت اصلی و تاج 2 نیم ضریح به پایان رسیده و اکنون آماده طلاکاری است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات با بیان اینکه تمامی هزینه ساخت این 2 نیم ضریح را مردم استان بوشهر تقبل کرده‌اند، گفت: 2 گروه 6 نفره استادکار و 10 نفر نجار و 2 ناظر طرح به همراه تعداد زیادی از داوطلبان مردمی در ساخت ضریح همکاری می‌کنند.

همچنین «فاضل ابودگه» تولیت خیمه گاه حسینی در این دیدار با اشاره به اینکه ضریح‌های موجود در خیمه گاه، کوچک و قدیمی هستند، گفت: پس از اتمام مراحل ساخت و نصب نیم ضریح مقام حضرت عباس(ع) با همت مردم بوشهر، 3 نیم ضریح مقام امام حسین(ع)، حضرت قاسم ابن الحسن(ع) و حضرت زینب(س) با هنرمندی استادکاران ایرانی در شهرهای بوشهر، شیراز و کرمانشاه، در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه واقعه عظیم کربلا از خیمه‌گاه حسینی آغاز شد و از این محل مقدس بود که پرچم انقلاب حسینی به اهتزاز درآمد، گفت: تاریخ نهضت خونین امام حسین (ع) را باید در این محل جستجو کرد، چرا که هنوز رازهای بزرگی از این انقلاب در سینه این مکان مقدس و شریف نهفته است.

تولیت خیمه گاه حسینی با تجلیل از اقدامات ستاد بازسازی عتبات عالیات در جهت بازسازی و توسعه اماکن مقدس گفت: خیمه گاه حسینی در طول شبانه روز پذیرای زائران حسینی از ملیت‌های مختلف است و دربهای این خیمه گاه به روی زائران و مجاوران همیشه باز است.

ابودگه با بیان اینکه در خیمه‌گاه حسینی ادارات مختلفی مشغول خدمت رسانی به زائران هستند، افزود: در حال حاضر اداراتی چون پاسخگویی به مسائل شرعی، امنیت و حفاظت، خدمات شامل کفشداری، نظافت و ...، هدایا و نذورات و ... به زائران خدمت رسانی می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس