کد خبر 728354
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۲
نشست خبری حسن روحانی رئیس جمهور

براساس گزارش‌هایی که سایت روحانی سنج منتشر کرده، ۱۹ درصد وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در دولت یازدهم محقق شده، ۳۵ درصد از وعده‌های او در حال پیگیری‌اند، ۸ درصد به صورت ناقص محقق شده اند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی در انتخابات 29 اردیبهشت ماه توانست برای بار دوم اعتماد مردم را جلب کند؛ حال او رییس جمهور منتخب مردم است و تا چندماه دیگر دولت دوازدهم را تشکیل می‌دهد. روحانی به مردم وعده داد دولتی بر سر کار آورد که هم مشکلات اقتصادی چون بیکاری و گرانی را حل کند و هم مطالبات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی مردم را محقق سازد.


اکنون او رئیس جمهور منتخب ایران است؛ آن‌ها که به او رأی دادند و آن‌ها که به او رأی ندادند، چشم‌انتظار تحقق وعده‌ها و شعارهای روحانی هستند. روحانی هم علی‌القاعده به‌زودی دومین سوگند ریاست جمهوری را وفق قانون اساسی در پیشگاه نمایندگان ملت یاد می‌کند. وعده‌هایی که او در دوره اول و همچنین تبلیغات دوره دوم داده‌است به‌عنوان عهد و پیمان رئیس جمهور با ملت است. روحانی باید بداند که رأی مردم در دومین دوره، رأی بسیار مهمی است و او باید در اداره کشور خواسته‌هایی از مردم که به سایر نامزدها رأی داده‌اند، رعایت کند.

همچنان که دکتر محمدباقر قالیباف، یکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری هم در بیانیه‌ای بعد از انتخابات بر لزوم کمک به دولت و همچنین آغاز مطالبه گری از آن تاکید کرد. او یادآور شد: «رقابت‌های انتخاباتی با اعلام نتایج به ایستگاه آخر رسید. در همه جای دنیا قاعده مردم‌سالاری این است که رقابت‌ها با پایان انتخابات تمام شده و پس از آن اقدام و عمل برای تحقق منافع و اهداف ملی آغاز شود که طبیعتاً در نظام مردم‌سالاری دینی این مهم ضرورتی مضاعف دارد. با پایان دوره‌ رقابت‌های انتخاباتی و قول‌ها و وعده‌های نامزدها، مرحله‌ اقدام و پاسخگویی به مطالبات مردم آغاز می‌شود.»

براساس گزارش‌هایی که سایت روحانی سنج منتشر کرده، ۱۹ درصد وعده‌های انتخاباتی حسن روحانی در دولت یازدهم محقق شده، ۳۵ درصد از وعده‌های او در حال پیگیری‌اند، ۸ درصد به صورت ناقص محقق شده، پیگیری ۸ درصد از وعده‌ها متوقف و ۱۱ درصد محقق نشده و ۱۹ درصد از وعده‌های رئیس جمهور ایران از سوی خود او پیگیری نشده‌اند.

به همین مناسبت، با مروری بر سخنرانی‌های روحانی در سه هفته موعد تبلیغات انتخابات، مهم‌ترین وعده‌ها و شعارهای وی را انتخاب کرده‌ایم.

وعده‌های روحانی برای انتخابات 29 اردیبهشت 1396

  برنامه‌ای کارورزی و اشتغال برای جوانان (کاج)
  افزایش حقوق کارگران و مستمری بگیران
  افزایش دو برابری صادرات غیرنفتی
  میدان دادن به جوانان و ایجاد کابینه‌ای جوان‌تر
  مبارزه با فساد
  لغو همه تحریم‌های غیرهسته‌ای
  سهام 10 میلیون تومانی هر ایرانی از کارخانه‌ها
  ایجاد سالانه 955 هزار شغل در کشور
  از بین بردن فقر مطلق در سال ۱۴۰۰
  جذب سرمایه بیشتر و ایجاد اشتغال
  ارائه وام مسکن به زوجین تا 200 میلیون
  ارائه سبد غذایی به 8 تا 10 میلیون نفر
  حذف قاچاق 12 میلیاردی
  پرداخت یک سوم حقوق بیکارانی حاضر در سامانه کارورزی

زنان شایسته کشور باید بتوانند جایگاه خود را کسب کنند.

حمایت از تولید، اشتغال را به دنبال دارد؛ اشتغال جوانان را از مفسده‌ها دور نگه می‌دارد.
 مشکلات کشور با حرف و شعار حل نمی‌شود. برای کاهش نرخ بیکاری در کشور باید پول‌ها از دلالی به سمت بنگا های اقتصادی سوق یابد که پیش نیاز این امر نیز احساس امنیت سرمایه و سرمایه گذار در داخل کشور است.
 نخستین برنامه‌ای که دولت دوازدهم انجام خواهد داد برنامه‌ای تحت عنوان کارورزی و اشتغال برای جوان است که با مخفف کاج از آن یاد می‌شود.
  بر روی آیین نامه‌های طرح کاج برنامه ریزی و فکر صورت گرفته، تا از این طریق جذب سرمایه صورت گیرد و به میزان اشتغال افزوده شود.
 ما در صدد ایجاد اشتغال گسترده در کشور هستیم و برای اشتغال گسترده باید صادرات غیر نفتی را افزایش دهیم .
 باید به صنعت گردشگری و توریسم توجه کنیم.
 ما می‌خواهیم در این سرزمین اشتغال ایجاد کنیم. ما بعد از 60 سال صادرات غیر نفتی، گردشگری و اقتصاد مقاومتی ایران را آباد خواهیم کرد.
 به دنبال تحقق عدالت درآمدی و زدودن چهره فقر از کشور هستیم.
 دولت دوازدهم برنامه‌ای به منظور بهبود وضعیت رفاهی 8 تا 10 میلیون نفر از خانوارهایی دارد که در پایین‌ترین سطح زندگی می‌کنند. برای تحقق این امر طرح سه مرحله‌ای را پیش بینی کرده‌ایم که با اجرای آن برای اولین بار مفهومی به عنوان استاندارد زندگی یا حداقل سطح رفاه تعریف می‌شود و درآمدهای کمتر از این میزان را به سطح استاندارد می‌رسانیم.
 در میانه سال 96 و در صد روز اول شروع به کار دولت دوازدهم، میزان درآمدی را به عنوان حداقل وضعیت رفاه خانوارها متناسب با مناطق مختلف جغرافیایی تعریف و اعلام می‌کنیم. خانواده‌هایی که درآمد کمتر از این میزان داشتند با ثبت نام در سایت معرفی شده و  پس از راستی آزمایی آن به آنها مابه التفاوت حقوق تا میزان استاندارد پرداخت می‌شود که از این طریق نیز فقر در کشور از بین می‌رود.
 باید فضا کسب و کار بهبود یابد و مطالبه برای به کار گرفتن کارگر افزایش یابد.
 در تلاشیم حقوق کارگران و مستمری بگیران هر سال بالاتر از نرخ تورم باشد.
 امنیت شغلی کارگران مهمترین مساله است؛ امنیت شغلی مهمترین و ناامنی شغلی بدترین نوع اشتغال است.
 کم کردن فاصله اقشار مختلف جامعه اهمیت فراوانی دارد. باید تلاش کنیم تعادلی بین شرق و غرب کشور ایجاد شود.
 برای دستیابی به عدالت اجتماعی باید رانت را از بین ببریم و با فساد اقتصادی مبارزه کنیم.
تصمیم ما این است که در سال آینده صادرات غیرنفتی را به دو برابر افزایش دهیم.
 باید به تمام جوانان میدان دهیم و اصل بر شایستگی و توانمندی افراد برای وزارتخانه است و مسوولیت ها با شرایط جدید کابینه نسبت به کابینه قبل تغییر خواهد کرد و متوسط سن 5 سال کاهش خواهد یافت.

منبع:صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس