کد خبر 728261
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲
ارتش یمن

به اعتقاد کارشناس مسائل جهان عرب، یمنی­‌ها برای دفاع از خود تصمیم گرفته‌اند به محور مقاومت بپیوندند.

 به گزارش مشرق، «عبدالهادی ضیغمی»، کارشناس مسائل جهان عرب، در خصوص درخواست علی عبدالله صالح، رئیس‌ جمهوری سابق یمن برای تشکیل ائتلاف یمن با ایران، با اشاره به اینکه یمنی­‌ها برای دفاع از ملت خود به دنبال پیوستن به محور مقاومت هستند، بیان داشت: علی عبدالله صالح رئیس‌جمهور سابق یمن اخیراً تصریح کرده که از همکاری با ایران استقبال می‌کند؛ چراکه عربستان و چند کشور عربی در دو سال گذشته در یمن خاک و خون به پا کرده و زیربناها را نابود کرده‌اند.

وی با تأکید بر بی‌توجهی کشورها و سازمان‌های بین‌المللی به بحران یمن یادآوری کرد: یمنی‌ها در این مدت مشاهده کردند که هیچ اقدامی علیه حملات تروریستی سازمان‌ یافته انجام نمی‌شود؛ بنابراین نتیجه گرفته‌اند که با ایران همکاری داشته باشند. اعلام نیاز همکاری عبدالله صالح برگرفته از تجربه حزب‌الله لبنان و مقاومت سوریه در برابر تجاوز بیگانگان و گروه‌های تروریستی است.

کارشناس مسائل جهان عرب با توجه به تجربه موفق محور مقاومت در منطقه اشاره داشت: عبدالله صالح با مشاهده این موارد، با هم‌پیمانان نظامی خود و برخی از حوثی‌ها این مسئله را مطرح کرده که یک پیمان استراتژیک با ایران ایجاد کنند و نیروهای مردمی یمن به محور مقاومت به رهبری ایران بپیوندند. بدون شک این پیوند به آن‌ها کمک خواهد کرد. همان‌گونه که مردم و ارتش سوریه زمانی که به نیروهای مقاومت منطقه و کشورهای اسلامی از جمله نیروهای لبنان و عراق چراغ سبز نشان دادند، توانسته­‌اند بیش از ۶ سال در برابر حملات تروریست‌ها مقابله کنند.

وی با یادآوری اینکه عربستان در یک ائتلاف منطقه‌ای با کشورهای مزدور از دو سال گذشته یمن را مورد حمله قرار می‌دهد، تأکید داشت: یمنی­‌ها برای دفاع از ملت خود تصمیم گرفته‌اند به محور مقاومت بپیوندند تا مشاوران نظامی و تاکتیکی وارد یمن شود و محور مقاومت در این کشور نیز گسترش یابد. به نظر می‌رسد این راهکار راه‌حل درازمدت برای حل مشکل یمن باشد. یمن با کمک نیروهای مقاومت می­‌تواند از پس ائتلاف کنونی به رهبری عربستان و ائتلاف آینده عربستان با اسرائیل و آمریکا علیه حوثی‌ها بربیاید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۳
    0 0
    ایران باید از یمن بطور علنی تر حمایت کند و مخا باید در حملات مکرر شبانه آزاد شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس