کد خبر 728070
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۵۱
ارتش یمن

یک منبع نظامی یمنی از دفع حمله گسترده متجاوزان و مزدوران به غرب این کشور خبر داد.

 به گزارش مشرق، یک منبع نظامی یمنی به المیادین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور، حمله گسترده مزدوران به سمت روستای المخازن در شمال بخش میدی در استان حجه را دفع کردند که در پی این عملیات، ده‌ها تن از مزدوران عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی و نظامیان سودانی به هلاکت رسیده و ۱۱ خودروی نظامی آن‌ها منهدم شد.

وی افزود: نظامیان سودانی و مزدوران منصور هادی در این عملیات از پشتیبانی هوایی جنگنده‌ها و بالگردهای آپاچی و نیز ناوچه‌های جنگی ائتلاف متجاوز برخوردار بودند و تلاش آن‌ها برای پیشروی تا نیمه‌های شب گذشته ادامه یافت.

از سوی دیگر درگیر‌ی‌های شدیدی بین نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن و مزدوران منصور هادی در دو منطقه بران و المدفون در بخش نِهم صنعا به وقوع پیوست. این درگیری‌ها ساعاتی بعد از دفع دو حمله مزدوران برای پیشروی به سمت دو تپه القنّاصین و الحمراء در منطقه یام به وقوع پیوست.

۱۳ تن از مزدوران منصور هادی در پی عملیات کمین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در وادی شواق در بخش الغَیل در استان الجوف به هلاکت رسیدند.

وزارت دفاع یمن از کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از مزدوران منصور هادی در پی دفع حمله آن‌ها از سوی نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی این کشور در منطقه یَختُل در شمال بخش المَخا واقع در غرب استان تعز خبر داد.

در مقابل جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی ۸ بار بخش مجز در استان صعده در شمال این کشور را بمباران کردند.

از سوی دیگر یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن دو پایگاه نظامی الحمر و السدیس در نجران را در هم کوبید.

دو نظامی سعودی به ضرب گلوله تک‌تیراندازان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در پایگاه الهنجر و شرق شهر الربوعه در عسیر از پای در آمدند.

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن همچنین مراکز تجمع ارتش سعودی در روستای المدرسه و پادگان وعلان و دو پایگاه الکرس و جوبح در جیزان را نیز هدف قرار دادند.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که در پی این تجاوز، هزاران شهروند بیگناه یمنی جان خود را از دست داده و میلیون‌ها تن نیز آواره شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس