کد خبر 728003
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۳
جواد محجوب

ستاره سنگین وزن تیم ملی جودوی کشورمان صبح امروز(دوشنبه) از ایران رفت.

به گزارش مشرق، جواد محجوب جودوکار وزن 100 کیلوگرم تیم ملی ایران و نایب‌ قهرمان و قهرمان دو دوره مسابقات قهرمانی آسیا و دارنده چندین مدال رنگارنگ در رویدادهای مختلف ساعت 5 صبح امروز(دوشنبه) تهران را به مقصد تایلند ترک کرد. مسعود خسروی نژاد هم به عنوان مربی کنار محجوب حضور دارد و شنیده‌ها حاکی از آن است که پهلوان خراسان تصمیم دارد در مسابقات MMA فعالیت کند. هر چند که امیدواریم مسئولان فدراسیون با پادرمیانی او را از این تصمیم منصرف کنند.

به هر حال پروسه غیبت محجوب در جودو از روز مجمع انتخابات ریاست فدراسیون جودو آغاز شد، او نماینده ورزشکاران در مجمع انتخابات بود و به هیچ عنوان در انتخابات حضور پیدا نکرد. محجوب از روزی که محمد درخشان به صندلی ریاست فدراسیون جودو تکیه کرد دیگر در خیابان ورزنده آفتابی نشد. گویا این جودوکار خراسانی خیلی از شرایط حاکم در جودو راضی نبود و به همین دلیل در اردوها حضور نداشت، اما مسئولان فدراسیون هم در طول این مدت به هیچ عنوان پیگیر شرایط او نبودند و حتی رئیس فدراسیون هم در نشست خبری که طی چند روز گذشته برگزار شد، از شرایط محجوب ابراز بی اطلاعی کرد.

رئیس فدراسیون جودو در مورد سرنوشت حضور جواد محجوب نماینده المپیکی جودوی ایران و ادامه غیبت‌های او در اردوهای تیم ملی،  گفت: چند ماهی می‌شود او را ندیده‌ام و صحبتی با او در این باره انجام نداده‌ام. نمی‌دانم برنامه محجوب چیست اما مدیر تیم‌های ملی پیگیر این موضوع است و چند بار هم با او صحبت کرده است اما محجوب هنوز در قابل تیم ملی قرار نگرفته است. برای او به عنوان یک قهرمان احترام و ارزش قائلیم و امیدوارم هرچه زودتر اگر مشکلی دارد حل کند و تمرین‌هایش را در تیم ملی آغاز کند. ما ضوابطی در تیم‌های ملی داریم که هر کس تابع این ضوابط باشد می‌تواند به عضویت تیم ملی دربیاید. در غیر این صورت دعوا و کشمکش با هیچ شخصی نداریم. سیاست فدراسیون در این باره روشن است. کسانی که شایستگی دعوت به اردوهای تیم ملی را داشته باشند و در مسابقه‌های انتخابی نیز شرکت کنند و در نهایت با تایید کادر فنی در قالب تیم ملی قرار خواهند گرفت در غیر این صورت این کار انجام نمی‌شود.

محجوب که سال گذشته با دعوت مسئولان فدراسیون کشتی پهلوانی روبرو شده بود سرانجام با غلبه بر حریفان خود به عضویت تیم ملی کشتی پهلوانی ایران در آمد و راهی مسابقات جهانی بلاروس شدو مدال طلای مسابقات کسب کرد. اینکه چرا او راضی شد لباس یک رشته دیگر را بر تن کند، اما حاضر نشد در رقابت های قهرمان کشوری جودو در شیراز به میدان برود برای همه ما جای سوال دارد!

محجوب پسر آرام و خوش اخلاق جودوی ایران همیشه در دورانی که پیراهن تیم ملی جودو را برتن داشت بدور از حاشیه بود، اما اینکه چه اتفاقاتی باعث شده تا او جودو را رها کند و در مسابقات چوخه، کشتی پهلوانی و سرانجام مسابقات MMA فعالیت کند، سوالی است که قطعا مسئولان فدراسیون باید جوابگوی این موضوع باشند. به هر حال امیدواریم که این روند در جودو ادامه نداشته باشد، چرا که شرایط حاکم در اردوها چندان مناسب نیست و تبعیض در اردوها به قدری زیاد است که زهرا نادری رکورددار جودوی بانوان و دارنده مدال برنز مسابقات جودو قهرمانی آسیا در مصاحبه‌ای که انجام داده مدعی شده که اگر رئیس جمهور و وزیر ورزش و جوانان به شرایط او رسیدگی نکنند از جودو خداحافظی خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس