ترامپ

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از اظهارات رئیس‌جمهور آمریکا در نشست ریاض، هدف حقیقی از برگزاری این نشست را مطرح کرد.

 به گزارش مشرق به نقل از العهد، جنبش جهاد اسلامی در فلسطین اشغالی در واکنش به نشست ریاض اعلام کرد: در سایه به حاشیه راندن کامل مسأله فلسطین و نادیده گرفتن کامل تروریسم اسرائیلی علیه ملت فلسطین و مقدسات اسلامی و مسیحی، نشستی موسوم به نشست اسلامی‌- آمریکایی در ریاض به بهانه جنگ علیه تروریسم و خشکاندن منابع فکری و مادی آن برگزار شد.

این جنبش با بیان اینکه از آنچه در نشست ریاض مطرح شده، غافلگیر نشده است، سخنان دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر تروریست خواندن مقاومت و چشم‌پوشی او از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین  را محکوم کرد.

این بیانیه می‌افزاید: محکوم کردن مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیل در حضور پادشاهان و سران کشورهای عربی و مسلمان، ثابت می‌کند که هدف حقیقی این نشست حمایت از اسرائیل و جرم دانستن مقاومت علیه آن و تحریک جهان اسلام برای مبارزه با همه کسانی است که با رژیم اشغالگر فلسطین و قدس می‌جنگند.

جهاد اسلامی افزود: سفر شوم ترامپ به عربستان، برای کسی به جز آمریکا و اسرائیل نفعی ندارد و این سفر هیچ سود یا منفعتی برای کشورهای عربی و اسلامی ندارد و به تحقق امنیت و صلح در منطقه کمک نخواهد کرد.

این جنبش تاکید کرد که نتیجه سفر ترامپ به عربستان، شعله‌ور کردن آتش جنگ‌های مذهبی و طایفه‌ای بین کشورهای عربی و اسلامی با هدف تکه تکه کردن امت اسلامی و به فراموشی سپردن مسأله فلسطین و تقویت سلطه آمریکایی و صهیونیستی بر جهان اسلام است.

ترامپ روز یکشنبه طی سخنانی در نشست ریاض گفت: باید گروه‌های تروریستی نظیر داعش، حزب‌الله، القاعده و حماس را تحت پیگرد قرار دهیم.

این سخنان ترامپ با واکنش حماس و سایر گروه‌های مقاومت فلسطین روبه‌رو شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس