مسعود شجاعی

در جریان مسابقات این هفته لژیونرهای ایرانی نرسیدن تیم‌های سردار آزمون و قوچان‌نژاد به لیگ‌ اروپا از نکات حائز اهمیت بود.

سرویس ورزش مشرق - این هفته هم لژیونرهای ایرانی در تیم‌های خود به میدان رفتند که از این بین ناکامی روستوف و هیرنفین در رسیدن به لیگ اروپا از نکات مهم بود.

عملکرد کامل لژیونرها را در ادامه بخوانید:

 
هلند:
آلکمار:

شانس آلکمار که علیرضا جهانبخش را در اختیار دارد برای حضور در لیگ اروپا بیشتر شد. این تیم که در هفته آخر اردویژه در جایگاه ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت برای حضور در لیگ اروپا باید در پلی آف این رقابت‌ها شرکت می‌کرد. این تیم طبق قرعه‌کشی به مصاف گرونیخن رفت و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت توانست با نتیجه قاطع 8 بر 2 حریف خود را از پیش رو بردارد. آلکمار در بازی رفت با نتیجه 4 بر یک پیروز شد که گل نخست آن را ملی‌پوش ایرانی این تیم به ثمر رساند و در بازی برگشت هم در حالی که جهانبخش را به دلیل مصدومیت در اختیار نداشت بازهم همین نتیجه را تکرار کرد.

یاران جهانبخش با موفقیت در این دو بازی به مصاف اوترخت خواهند رفت تا در صورت پیروزی در دو دیدار رفت و برگشت مقابل این تیم به لیگ اروپا راه یابند.

هیرنفین:

تیم هیرنفین که رضا قوچان نژاد را در اختیار دارد در پایان لیگ هلند با قرار گرفت در رده نهم جدول رده‌بندی به پلی آف لیگ اروپا راه یافت. یاران گوچی در دو دیدار رفت و برگشت به مصاف اوترخت رفتند که در مجموع دو دیدار 5 بر 2 شکست خوردند تا در حسرت لیگ اروپا بمانند.

هیرنفین ابتدا در بازی رفت در خانه و در حالی که رضا قوچان نژاد از ابتدا تا پایان بازی روی نیمکت قرار داشت با نتیجه 3 بر یک شکست خورد و در بازی برگشت هم در حالی مقابل اوترخت 2 بر یک باخت که تک گل این تیم را ملی‌پوش ایرانی این تیم در دقیقه 61 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

در جدول گلزنان لیگ هلند رضا قوچان نژاد با زدن 19 گل در رتبه سوم قرار گرفت و علیرضا جهانبخش نیز با 10 گلی که در  این فصل زد به طور مشترک با دو بازیکن دیگر در رده دهم این جدول رده بندی جای گرفت.


یونان:
المپیاکوس:
تیم المپیاکوس که کریم انصاری‌فرد را در اختیار داشت قهرمان سوپر لیگ یونان شد و به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت.

در جدول رده‌بندی سوپر لیگ یونان تیم المپیاکوس با 67 امتیاز صدرنشین شد و جام قهرمانی را به دست آورد. تیم‌های پائوک، پاناتینایکوس، آاک و پانیونیوس به ترتیب با امتیازهای 58، 54، و 52 رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

پانیونیوس: 

در بازی رفت مرحله سوم پلی آف لیگ یونان دو تیم پانیونیوس و پائوک به مصاف هم رفتند که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر پائوک به پایان رسید. در این بازی مسعود شجاعی ملی پوش ایرانی پانیونیوس در ترکیب ثابت تیم خود حضور داشت اما در دقیقه 68 بازی با دریافت کارت زرد دوم از زمین بازی اخراج شد. دروازه تیم آتنی پانیونیوس 7 دقیقه پس از اخراج مسعود شجاعی باز شد.

در این میان مسعود شجاعی پس از دریافت کارت زرد دوم که به منزله اخراجش از زمین بود به شدت داور یونانی را مورد انتقاد قرار داد. شجاعی که انتظار دریافت کارت قرمز را نداشت با عصبانیت شدید و در اقدامی عجیب پیراهن خود را درآورد تا به داور بدهد و سپس راهی رختکن شد. درآوردن پیراهن توسط مسعود شجاعی و دادن آن به داور باعث شد تا بازی تیم‌های پائوک و پانیونیوس برای دقایقی متوقف شود. حتی ولادان میلویوویچ (سرمربی) زامانیس (مدیر فنی) و داراس (رئیس) تیم پانیونیوس برای پایان دادن به این قائله وارد زمین شدند تا مسعود شجاعی را به رختکن انتقال دهند.

مرحله پلی‌آف میان تیم‌های دوم تا پنجم جدول رده‌بندی فصل اخیر سوپر لیگ یونان به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و تیم قهرمان سهمیه فصل آینده لیگ قهرمانان را کسب خواهد کرد. 3 تیم باقی‌مانده نیز در لیگ اروپا شرکت می‌کنند.

جدول رده‌بندی پلی‌آف سوپر لیگ یونان

جدول نهایی سوپر لیگ یونان


آلمان:
ولفسبورگ:

ولفسبورگ که اشکان دژاگه را در اختیار دارد در حالی در هفته پایانی بوندس‌لیگا حساس‌ترین بازی را برگزار کرد که در نهایت با شکست در آن به پلی‌آف سقوط به لیگ پایین‌تر راه یافت. گرگ‌ها در هفته سی و چهارم لیگ آلمان مقابل هامبورگی به میدان رفتند که آنها هم برای اولین بار در تاریخ بوندس‌لیگا خطر سقوط به لیگ پایین‌تر را احساس می‌کردند. در این دیدار بازهم ملی‌پوش ایرانی ولفسبورگ حضور نداشت و در نهایت هامبورگ موفق سد با نتیجه 2 بر یک گرگ‌ها را از پیش رو برداشته و آنها را به پلی‌آف بفرستد.

هر تیمی که شانزدهم شود، با تیم سوم دسته دو فوتبال آلمان (آینتراخت برانشوایگ) دیدار خواهد کرد. این بازی در دو دیدار رفت و برگشت انجام خواهد شد و برنده مجموع دو دیدار، فصل بعد را در بوندس‌لیگا سپری خواهد کرد.


روسیه:
روستوف:
روستوف در هفته پایانی لیگ برتر روسیه در حضور 90 دقیقه‌ای سردار آزمون برابر تیم انتهای جدولی اورنبورگ با شکست 2 بر صفر مواجه شد. این شکست رؤیای تیم روستوف را برای کسب سهمیه اروپا بر باد داد. تیم اورنبورگ هم با این پیروزی بزرگ به پلی‌آف لیگ برتر روسیه رفت تا شانس خود را برای بقا بیازماید.

ترک گروژنی:

ترک گروژنی در هفته سی‌ام لیگ روسیه با بهره‌مندی از میلاد محمدی میهمان سامارا بود و با نتیجه 3 بر یک به پیروزی رسید. میلاد محمدی زننده گل دوم ترک گروژنی در دقیقه 57 بود.
آنژی:
تیم آنژی در مسکو رو در روی زسکا قرار گرفت و شکست 4 بر صفر را پذیرا شد. سعید عزت‌اللهی از دقیقه 50 به‌جای گولیف در ترکیب تیم آنژی به میدان رفت.


آمریکا:
تورنتو:
در جریان مسابقات این هفته کنفرانس شرق MLS لیگ آمریکا تیم تورنتو که مهرداد بیت آشور را در اختیار دارد در خانه نیویورک آر بی با نتیجه یک بر یک متوقف شد. در این دیدار بیت آشور 90 دقیقه برای تیمش به میدان رفت.


 قطر:
لیگ قطر با قهرمانی لخویا، نایب قهرمانی یاران پورعلی گنجی و البته سقوط تیم پولادی و زهیوی به پایان رسید.
 

السد:

ملی‌پوش ایرانی تیم السد پس از کسب عنوان نایب قهرمانی در لیگ ستارگان و قهرمانی در جام حذفی قطر با پیروزی مقابل الریان در فینال امیر کاپ به مقام قهرمانی این رقابت‌ها دست یافت. بازی فینال امیر کاپ  قطر جمعه شب میان تیم‌های السد و الریان برگزار شد که السد با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی رسید و قهرمان شد.

تیم الریان ابتدا در دقیقه ۴۹ توسط تاباتا به گل رسید، اما در ادامه یاران ژاوی و پورعلی‌گنجی دو بار دروازه الریان را باز کردند. الهیدوس و حمرون در دقایق ۵۶ و ۹۰ برای تیم السد گلزنی کردند.

مرتضی پورعلی‌گنجی، ملی‌پوش ایرانی در این بازی ۹۰ دقیقه در ترکیب تیم السد بازی کرد.

دیدار یاران پورعلی گنجی با امیر قطر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس