طالب زاده

25دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو: دانشمندان و فلاسفه غرب اردیبهشت ماه امسال در کنار اندیشمندان و چهره‌های داخلی در ایران به تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف روز پرداختند.

به گزارش مشرق، نادر طالب‌زاده دبیر کنفرانس بین‌المللی افق نو درخصوص برگزاری این کنفرانس گفت: دانشمندان و فلاسفه غرب اردیبهشت ماه امسال در کنار اندیشمندان و چهره‌های داخلی در ایران به تبادل نظر پیرامون مسائل مختلف روز پرداختند.
وی در همین راستا ادامه داد: یکی از مهم‌ترین دلایل برگزاری این کنفرانس آمدن کارشناسان و صاحب‌نظران بین‌المللی و ارتباط با متفکرین و دانشمندان فلسفی فکری غرب درباره مسائل سیاسی روز است.
دبیر کنفرانس افق نو تاکید کرد: این میهمانان برای آشنایی بهتر با منشاهای تفکر ایرانی اسلامی و انقلاب به ایران آمده و طبق برنامه‌های انجام شده به مدت 10 روز عازم جنوب کشور در غالب راهیان نور خواهند بود. این سفر برای آنها بسیار ارزشمند بوده و به تبادلی فرهنگی خواهد انجامید.
طالب‌زاده محورهای اصلی این کنفرانس را اینگونه شرح داد: بررسی دلایل افول ارزش‌های انسانی و اخلاقی در تمدن غرب، رابطه هنرهای تجسمی در پیشبرد ایدئولوژی و نقش هنر متعهد و مستقل در پیشبرد جهانی آزاد و عاری از خشونت از جمله محورهای مورد بحث و تبادل نظر در این کنفرانس بود.
 
دبیر چهارمین کنفرانس بین‌المللی افق نو این کنفرانس را ضد اسلام‌هراسی خواند و افزود: انتخابات ریاست جمهوری و مجلس فرانسه، فراگیر شدن احزاب راست افراطی در اروپا و چگونگی آزادسازی مراکز تصمیم‌سازی اقتصادی، سیاسی، نظامی، آکادمیک و رسانه‌ای غرب از استعمار لابی‌های صهیونیستی که در تضاد مستقیم با منافع شهروندان آمریکایی و اروپایی هستند نیز در این کنفرانس مورد تبیین، بحث و تبادل نظر صاحب‌نظران بین المللی و متفکران ایرانی قرار می‌گیرد.
 
طالب‌زاده در باره اهداف آتی این کنفرانس خاطرنشان کرد: مطابق روال همه ساله، کنفرانس بین المللی افق نو که در امسال شاهد برگزاری چهارمین دوره آن هستیم، محمل و بستری مناسب برای هم فکری، تبادل نظر و بهره‌گیری از آرا و نظرات اندیشمندان و متفکران اروپایی فراهم می‌سازد تا برای دستیابی به راهکارهای مشترک به سوی جهانی عاری از خشونت و تروریسم و با هدف جستجوی زندگی انسانی، توأم با پاسداشت ارزش‌ها و هنجارهای متعالی بشر گام برداریم.
منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس