وزیر

«رحیم مخدومی»؛ نویسنده ادبیات و مدیر موسسه «رسول آفتاب» با انتشار یادداشتی به نقد گفته اخیر سیدرضا صالحی امیری؛ وزیر ارشاد دولت یازدهم پرداخته است.

به گزارش مشرق، در بخشی از یادداشت رحیم مخدومی خطاب به وزیر ارشاد، که در رسانه‌ها منتشر شده،‌ آمده است:
 «جناب آقای صالحی‌امیری! چهار سال از ارسال نامه تقاضای دیدار و گفتگوی موسسه رسول آفتاب با معاون فرهنگی‌تان می‌گذرد. طی این چهار سال، از معاون فرهنگیِ فرهنگی‌ترین وزارتخانه دولت انتظار پاسخی فرهنگی داشتم. متاسفانه تا این لحظه با فرار ایشان از زیر پاسخ، به عمق فهم فرهنگی‌اش پی برده‌ام.
 و اما جنابعالی که بعد از استعفای مشکوک و حقارت آمیز ناپدری سابق، سر این سفره دستمالی شده نشسته‌اید، تا این افاضات اخیرتان در نظر ما پسته لب باز نکرده بودید و از مغزدار یا تهی مغز بودنتان خبری نداشتیم. وقتی آن مصاحبه سرشار از شعور! و ادب! و اخلاق! شما در فضای مجازی پخش شد، بنده از داشتن چنین پدر ناخلفی احساس شرم کردم. کما اینکه پیشتر چنین شرمی را از ناپدری آموزش و پرورش به خاطر کاسبی خود و قاچاق دختر میلیاردر بیکارش کرده بودم. نمی‌دانم خبر دارید یا خیر. بنده از بد روزگار دوتا ناپدری دارم. چون هم معلم هستم و هم نویسنده.
حال سوالم این است. وزارت ارشاد اسلامی را از سر می‌خوانید یا از ته؟!
اگر از سر بخوانید، این وزارتخانه باید از ارشادِ افراد به اسلام و از گل شدن خارها، خرسند باشد، نه اینکه از زور عصبانیت حالتی نزدیک به انفجار به او دست دهد. مثل ندامت آن خواننده از رویه بد گذشته و دست رأفتی که بر شانه اش نشست. اما اگر از ته بخوانید، طبیعتا برای ارشاد افرادی مایه فخر و مباهات خواهند بود که از اسلام ارشاد شده و اعلان ندامت از خوبی‌های گذشته کرده‌اند. مثل آن یکی خواننده- که البته ایشان هم به تازگی از ندامت خود نادم شده و خوشبختانه ارشادیها را در خماری گذاشته است.
 پس سوال بنده این است؛ وزارت ارشاد را از سر می‌خوانید یا از ته؟! خوب فکر کنید و اگر دوست داشتید مثل معاون فرهنگی‌تان پاسخ بنده را دهید!»

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس