کد خبر 727289
تاریخ انتشار: ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۰:۵۵
عبدالله گنجی

روحانی واقعاً هنرمند است. او اثبات کرد هدف وسیله را توجیه می‌کند. اما کاش این کار را با لباس پیامبر نمی‌کرد. او اکنون رئیس جمهور ماست اما با شاخص‌های دموکراسی رأی آورد نه مردم‌سالاری دینی.

به گزارش مشرق، سازمان مجاهدین انقلاب در تاریخ ۱۳۸۸/۰۳/۱۸- یعنی چهار روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری – طی نامه‌ای به رئیس جمهور وقت، انتخابات ۱۳۸۴ را نیز زیر سؤال برد و خطاب به ایشان نوشت: «سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی از آنجا که انتخاب شما را، انتخابی ناسالم و بر اساس دوپینگ‌های خلاف قانون می‌دانست و بنابر دلایل دیگری که ذکر آن را در این نامه ضروری نمی‌داند، طی چهار سال که پست ریاست جمهوری را به ناحق! تصاحب کرده‌اید هرگز شما را مستقیماً مخاطب قرار نداده و از شما به عنوان رئیس جمهور نیز نام نبرده است.» گیرنده‌ این نامه چهار روز بعد با ۲۵ میلیون رأی دوباره رئیس جمهور شد اما مدعیان انحصاری دموکراسی نه او را رئیس‌جمهور دانستند و نه رأی را سالم قلمداد کردند.

قطعاً نیروهای مؤمن به انقلاب اسلامی از این الگو برای روحانی استفاده نمی‌کنند؛ هم او را رئیس جمهور می‌دانند و هم به رأی مردم تمکین خواهند کرد. اما به واسطه آنچه در ادامه خواهد آمد و مبتنی بر «شالاتانیزم محاوره‌ای» و مواجهه‌ای که روحانی در انتخابات با نظام داشت، ما از الگوی آقای نوبخت استفاده می‌کنیم که در برنامه شناسنامه گفت: «‌ما هیچ موقع دلمان با رئیس‌جمهور سابق صاف نشد»، روحانی رأی آورد و رئیس‌جمهور است اما پیروز نشد. در فرهنگ ایرانی – اسلامی هیچ آورده‌ای پیروزی قلمداد نخواهد شد مگر با اخلاق، یک‌رنگی، صداقت و تواضع همراه باشد. بنابراین روحانی پیروز این صحنه نبود، پیروز کسی است که وقتی پایه‌های رأی را لرزان می‌بیند به هر دستگیره‌ای برای نجات دست نیندازد و هدف وسیله را توجیه نکند.

قطعاً‌ روحانی در این چهار سال از کنش نفس لوامه عذاب خواهد کشید و این عذاب زمانی برافروخته خواهد شد که لباس پیامبر را در تن خود حس می‌کند. علاوه بر آن تفاوت رأی امسال روحانی با رأی ۱۳۹۲ بیش از ۶ درصد یا حدود ۵ میلیون نفر است. برای این پنج درصد چه‌ها که نکرد. او وقتی مشاهده کرد که عمل چهار ساله رأی را به ۵۱ درصد قبلی هم نمی‌رسد از برائت از اعدام منافقین تا به کارگیری بیت امام، از بی‌بی‌سی فارسی تا آمدنیوز، از ظریف تا خاتمی و از تدلیس تا حمله به نهادهای دیگر، از چنگ‌اندازی به صورت نظام تا تهدید وحدت ملی، از تولید دهها مسئله حقوق بشری برای تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای تا بیرون کشیدن هاشمی از قبر و... در دستور کار قرار داد.

روحانی واقعاً یک هنرمند بزرگ است. زمانی که در بدو ورود به قدرت در سال ۱۳۹۲ اعلام کرد:«هنر ارزشی و غیر ارزشی نداریم» نمی‌دانستم که خود نیز به همین الگو پایبند است و این هنر را از زمانی که احساس کرد رأی به سختی در حال رشد است به کار گرفت و موفق شد. او الگوی خوبی برای رقابت ارائه کرد اما نه در چارچوب مردم‌سالاری دینی که در قالب دموکراسی غربی قابل بازنمایی است. اما منطق اینکه روحانی را هنرمندی چیره‌دست می‌دانیم چیست؟ اسناد این هنرمندی را چگونه باید رؤیت کرد.

- این هنر روحانی است که هم پرچمدار آزادی است و همزمان در همین انتخابات، دولت او ده‌ها شکایت از رسانه‌ها را به دادگاه فرستاد.

- این هنر روحانی است که در عین شعار:«تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم ‌برمی دارم» به عنوان مقام عالی‌رتبه کشور ده‌ها مسئله حقوق بشری برای تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای تولید کرد که می‌توان از آن به آزاد نبودن جوانان، دانشگاه‌ها، زنان و اعدام و زندان نام برد.

- این هنر روحانی است که با حملات به صدا و سیما، قوه‌قضائیه و نیروهای مسلح کلاه گشادی را بر سر رأی‌دهندگان گذاشت و آنان را از پرونده خالی و برنامه آینده دور کرد. اما اگر آن مجموعه‌ها هر اشکالی هم داشته باشند در فردای انتخابات ارتباطی به رئیس‌جمهور پیدا نخواهد کرد و کسی مطالبه‌ای از او نمی‌کند و قانون نیز وظیفه‌ای برای رئیس‌جمهور در این‌باره مشخص نکرده است.

- این هنر روحانی است که هر آنچه خود انجام می‌داد همزمان به رقیب نسبت می‌داد یا به رقیب درباره آن اعتراض می‌کرد.

- این هنر روحانی است که همزمان با اتصال یارانه میلیون‌ها نفری که قبلاً قطع کرده بود و افزایش یارانه سه برابری ۶ میلیون نفر، در چشم رقیب زل می‌زد و می‌گفت: از کجا می‌خواهید یارانه بدهید؟ منابع از کجا می‌آورید؟

- این هنر روحانی است که به‌رغم به کارگیری همه مدیریت و منابع کشور به رقیب می‌گوید اتوبوس از کجا می‌آوری؟

- این هنر روحانی است که ۴۹ ساعت از وقت صدا و سیما را اختصاصاً به خود و معاون پوششی‌اش اختصاص داده است (به جز اخبار) و شهر به شهر رفت و به صدا و سیما حمله کرد.

- این هنر روحانی است که به عنوان رئیس شورای عالی امنیت ملی روی گسل‌های قومی و مذهبی کشور برای رأی حرکت کرد و حاضر شد وحدت ملی را فدای رأی کند.

- این هنر روحانی است که همه رسانه‌های فارسی‌زبان غرب و اپوزیسیون و ضد انقلاب از او حمایت کنند اما او داخل نظام محسوب شود. امثال آمدنیوز صدها تهمت و افترا به رهبری ببندند و از روحانی حمایت کنند.

- این هنر روحانی است که همزمان با حملات به بسیج و سپاه، وزیر خارجه و دیپلمات‌ها را که در شرایط مشابه نیروهای مسلح هستند در انتخابات به کارگیری شوند.

- این هنر روحانی است که بگوید «امام رضا را برایمان بگذارید» اما در یک اقدام بی‌سابقه بیت امام را به کار گیرد.

- این هنر روحانی است که نظام امام و حکم امام در اعدام منافقین را مورد حمله قرار دهد و همکار احمد منتظری شود اما بیت امام با وی همراهی و احمد منتظری هم از ایشان اعلام حمایت کند و جذب رأی منافقین و خانواده آنها را بر ۱۷ هزار شهید ترور مقدم دارد.

- این هنر روحانی است که ابلاغیه تفکیک زن و مرد در نهادها و ادارات توسط دولت ایشان ابلاغ شود اما با صراحت اعلام کند «با تفکیک جنسیتی مخالفیم» و رقیب را به دیوارکشی بین زن و مرد متهم کند.

- این هنر روحانی است که در عین چرخش کلیپ مشاجره وی با شهید چمران در مجلس درباره تقاضای اعدام در نمازجمعه و همچنین تهدید بدحجابان، نظام را متهم به ۳۸ سال اعدام و ممانعت از آزادی‌های اجتماعی کند.

- این هنر روحانی است که طراحان فتنه ۱۳۸۸ اتاق عملیات روانی وی را هدایت می‌کردند اما به کسانی که جرمشان فقط وزیر دولت سابق است، حمله کند.

این هنر روحانی است که جرم فریدون، ابلاغ حقوق‌های نجومی، صندوق ذخیره فرهنگیان را با نبات امام رضا (ع) می‌پوشاند.

- این هنر روحانی است که به‌رغم آنچه در سطور قبل آمد می‌تواند در اولین دیدار در چشمان رهبری نگاه کند و لبخند بزند.

روحانی واقعاً هنرمند است. او اثبات کرد هدف وسیله را توجیه می‌کند. اما کاش این کار را با لباس پیامبر نمی‌کرد. او اکنون رئیس جمهور ماست اما با شاخص‌های دموکراسی رأی آورد نه مردم‌سالاری دینی. نیروهای انقلاب بر خلاف سازمان مجاهدین و دیگر اصلاح‌طلبان به رأی ملت تمکین می‌کنند و مسئولانه می‌پذیرند اما منبعد روحانی را با الفاظی همچون «جناب روحانی»، «آقای روحانی» و «دکتر روحانی» خطاب خواهند کرد و هرگز احتیاطاً لفظ «حجت‌الاسلام» را دیگر استفاده نخواهد کرد. مهم‌ترین شاخه اجتماعی علمای شیعه، دوری از زخارف دنیا و آمیختگی زبان و عمل به اخلاق و دوری از خصایصی است که به قدرت اصالت می‌دهد. اما او تا گاو و ماهی تاخت و تا آنجا پیش رفت که مورد اعتراض اصلاح‌طلبان معتقد به نظام و خبرگان قرار گرفت. او رأی‌ آورد اما پیروز نشد. اگر او را پیروز بدانیم دموکراسی غربی را جایگزین مردم‌سالاری دینی کرده‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 88
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 54
  • DE ۰۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    اینقدر شماها حقیر هستید که ارزش جواب دادن ندارید
    • IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      آنچه عیان ست چه حاجت به بیان ست. خوبه که همه اینها مستنده و فیلمو عکسش... موجوده.
    • IR ۰۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      71 28
      ظاهراً پاسخی ندارید...
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      63 23
      نه عزیزم درستش رو بگو اینقدر خودتون حقیرید که جواب قانع کننده ندارید
    • IR ۰۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      45 9
      حتما شما هم توهم بزرگی داری؟
    • فانوس IR ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      80 16
      حقیر اون کسایی هستن که برای رای اوردن همه کار کردن
    • مهدی IR ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      79 28
      اولا حقیر شما هستید دوما جوابی ندارید که بخواهید بدهید سوما کجای این مطالب نادرست و صحیح نبودند همه این مطالب عین واقعیت بودند اگر ادعای غیر دارید مطالب را نقد کنید البته عالمانه .
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      60 26
      جوابی ندارید چون این بدعت وحشتناک و رفتار بسیار زشت آقای روحانی رو همه دیدند و قابل انکار نیست
    • دکتر گاوچرون از کومور GB ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      40 64
      این حرفا رو ول کن مشرق اینا واست نون و آب نمیشه :)) برید احمدی نژادو بیارید که شما بدون اون تقریبا هیچ هستید خخخخ
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      69 26
      وای به حال این ملت که در این چهار سال چه عاقبت سختی در انتظارشون هست با یک مشت آدمی که برای رای آوردن به هیچ چیز و هیچ کس رحم نکردند
    • IR ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      49 16
      عزیزم! ما که گفتیم ادب شماهابه رئیس عزیزتون رفته ،هی انکار کنید.خودت بهترین مثال! دایره المعارف توهین به مردم تنها دستاورد دولتیه که دیگه نه کسی میگه =ازت متشکریم ! ونه کلمه تدبیر یا امید رو براش به کار میبره ،حتی خود روحانی و وردستش جهانگیری.
    • ادب مرد به از IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      33 12
      اصلا توهین به دیگران جزو ژن شماها شده ،دستاورد بزرگ! دولت ناامیدی وبی تدبیری ! شعار هر کس آزاده نظرش رو بگه که میدادید وبراش سینه میزدید ،شده هر کس آزاده نظرش رو بگه تا اعتدال ولرم وخنثی در مقابل دشمن وفلفل هندی در مقابل مردم خودش ، عین مرداب در الفاظ زیبا غرقش کنه .
    • اکبری IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      44 11
      تو هم نادانی هستی که تا قیام قیامت این جهل مرکب و غرور چند برگ رای رهایت نخواهد کرد.امثال شما در طول تاریخ همیشه بوده اند و امثال شماها بودند که حسین (ع) را در کربلا تنها گذاشتند.این آقا همان سال 59 توسط دکتر چمران آقای دکتر خطاب میشود در حالیکه همین الان خود شماها بخوبی میدانید که مدرک مساله دار از دانشگاه کذایی کی صادر شده است. ما بازی دموکراسی را قبول کرده ایم ولی حق وحقیقت چیزی جدای از اکثریت است .حقیقت آن چیزی بود که در روز عاشورا جلو چشم اکثریت و بدست اکثریت سر بریده شد.حقیر آنهایی هستند آراء کسب شده با تزویر کورشان میکند و خود را بزرگ می بینند .
    • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      20 5
      هر کسی نقش خود بیند در اب حقیر تویی و اربابت .
    • ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      16 6
      مشرق جان یه کم از سایتهای رقیب یاد بگیر اونا در نود درصد موارد اولین کامنت ها رو در تایید خبر منتشر می کنن اینطوری خبر بیشتر تاثیر میذاره .
    • احمد IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      16 6
      شما بزرگواري به بزرگي خودتون ببخشيدش جووني كرد يه چيزي گفت توبرو با حاجي گرينفت خوش باش
    • sa GB ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      24 5
      طرف فقط یه وعده 500 میلیون خرج کرده برای غذای هیئت دولت. به چه رویی حمایت میکنید اخه؟ طبق صحبت خودشون هر شغل دائم 100 میلیون هزینه میبره یعنی اینا با یک وعده غذا حق کار 5 نفر رو گرفتن. حالا کاری به تبلیغات و صرف پول بیت المال برای تبلیغش نداریم
    • 0 IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      21 7
      مردم فکر می کنند دولت روحانی دارای دستاورد است اما آنها نمیدانند این دستاوردی که از آن نام می برند تنها یک سراب بسیار بزرگ است که به سوی تبدیل شدن به دریای عظیمی از خون در ایران می رود.
    • محمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      10 5
      سم شیرین گوارا تان باد . حقیت تلخ را بگذارید برای ما
  • IR ۰۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    7 12
    من خاموش هستم
  • IR ۰۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    50 18
    عالی بود. تا آخرشو خوندم برای دوستانم فرستادم
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    47 23
    عین واقعیت بود ...بارها و بارها این مطلب میخونم ...ممنون بخاطر این متن
  • ناشناس IR ۰۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    49 65
    فقط برا خنده به سایتت سر میزنم مضخرف نیوز
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      39 14
      رو آب بخندی ،خوش خنده! حالا میگفتی از کجاش خنده ات گرفت؟ادم وقتی برای حرف منطقی جواب نداره ،از اینبازیها در میاره.
    • IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      24 9
      رو آب بخندی ،خوش خنده! حالا میگفتی از کجاش خنده ات گرفت؟ادم وقتی برای حرف منطقی جواب نداره ،از اینبازیها در میاره.
    • ناشناس IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      48 12
      مردم ما هنوز لیاقت شما رو ندارن و لیاقتشون همون روحانیه با رکود و بیکاری و رانت و.... همانطور که مردم امام علی رو 25 سال خانه نشین کردن .... سرنوشت هر قومی رو خود همون قوم رقم میزنه
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    50 57
    تسلیت میگم آخی الان دارین میترکین
    • اصلاح طلب طرفدار نظام IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      21 8
      شب دراز است قلندر بیدار زمانی هم میرسه که شما از بیداد انتخاب نادرست و سوء تدبیر خودتان به ناامیدی برسید و به جایی خواهید رسید که نمی توانید در هیچ حایی بگویید خود کرده را تدبیر نیست و در آن هنگام امیدتان به یأس رسیده
  • سعید IR ۰۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    41 10
    ملت پیروز شدن.
    • IR ۱۴:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      9 4
      روز عاشوا هم ملت پیروز شدند روز عاشوا هم عین دموکراسی بود
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    46 55
    واقعا شرایط روحیتون درک میکنم! خب معلومه اقای رییسیتون رای نیاورد!!اینجوری دارین نسبت ب انتخاب ملت عقده گشایی میکنین!
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      36 15
      به گردپای عقده گشائی شماها در سال88نمیرسه.
    • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      31 7
      مثلا انتظار داشتی الان بریزیم تو‌خیابونا مثل شماها؟
  • IR ۰۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    29 15
    کاملا با فرمایشات جناب اقای گنجی موافقم
  • IR ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    31 28
    برگرد تو غارت
    • IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      25 7
      ادب مرد به از دولت اوست.
    • ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      18 12
      تو هم برگرد به جنگلت بی ادب.
  • احسان IR ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    34 9
    کامل همه چیز رو گفت
  • US ۰۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    35 11
    کاملا با این متن موافق هستم
  • IR ۰۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    35 14
    آقای گنجی حرف دل مارو زدی رای 16 میلیون برای همین بود خداوند همه رو عاقبت بخیر کند با تغییر رفتار دولت
  • ناشناس IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    49 17
    نه حجت الاسلام و نه دکتر چون که دکتراش هم زیر سؤال رفته! پس بهش میگیم رئیس جمهور حسن !
  • GB ۰۲:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    31 12
    اگر چهار درصد را در تعداد آرای روحانی ضرب کنیم می شود 230,000 نفر یعنی ما دویست و سی هزار نفر 4 در صدی طرفدار روحانی داریم که ذخیره انقلاب و سرمایه نظام هستند و جالب که اگر سه تا صفر دیگر جلوی این رقم چهادرصدی ها بگذارید می شود 230,000,000 تومان برابر با حقوق نجومی علی صدفی مدیر عامل سابق بانک رفاه و شریک صرافی فریدون
    • EC ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      3 2
      دوست من این چیست؟
  • رضا IR ۰۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    25 8
    خیلی جامع و درست بود
  • IR ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    38 9
    تحلیل نسبتا خوبی بود، این واقعیت بزرگیه که روحانی رییس جمهور محبوبی نیست حتی برای خیلیا که بهش رای دادند
    • هموطن IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      16 6
      50 درصد قشر متوسط به پایین که بهش رای دادندلیلشون اینبود که فکر میکردن با کلاسن پس ید مثل با کلاسا رای بدن.50 دصد بقیه میگفتن کاری نکرد باز هم کاری نمیکنه اما بهش رای دادیم! این 50 درصد دوم دلیل اصلی رایشون ب روحانی کم کای اصولگرایان بود متاسفانه
    • هموطن IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      27 7
      حقیقتا رییس جهور محبوبی نیست حتی برای اکثر کسانی که بهش رای دادن
  • IR ۰۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    18 9
    سلام ( با عرض تبریک خدمت دکتر روحانی) دوست عزیز جوابی نیست که داده بشه ولی متأسفانه همه این قضیه اتفاق افتاده
  • محمد IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 8
    سلام و آفرین بر شما چه خوب گفتید.
  • محمد IR ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    19 6
    سلام و آفرین بر شما چه خوب گفتید.
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    36 12
    آنقدر مستدل ،منطقی وخردمندانه بود که کیف کردم فقط این جمله را به اقای روحانی می گویم در روز قیامت در پیشگاه پیامبر اعظم (ص) چه حرفی برای گفتن داری؟
  • xسلمان IR ۰۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    21 7
    هنر روحانی از همان 92 و در طول این 4 سال هویدا بود. باید به فکر 4 سال بعد بود. از دل دولت خاتمی، احمدی نژاد در آمد. تا دولت روحانی چه زاید!
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    9 9
    تو اول از زیر پرچم بیگانه بیا بیرون ! بعد بیا نظر بده !
    • IR ۰۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      8 7
      این رو در جواب کامنت 01:01 نوشته بودم نه آقای گنجی.مقاله شون عالی بود.
  • ali IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    9 7
    چرا یه جواب میخاد، سنگ پا قزوین !
  • هموطن IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    25 7
    با سلام به نظرم مقاله خوبی بود و بر اساس واقعیات نوشته شده بود و به جای بی ادبی با ادبیات درست اگر پاسخی بر این سخنان حق دارید بیان کنید نه بی ادبی
  • امیر IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    23 28
    پماد سوختگی بددددددددم ؟
    • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 9
      نگه دار برای خودت چهار سال دیگه به شدت لازمت میشه.
    • قریشی IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 10
      بذار برای سوختگی روز قیامت همونیکه با دروغ رای بالا آورد
    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      8 5
      اگه جای سوختگی 88 خوب شده و لازم نداری،بده بیاد
    • رهگذر IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
      0 0
      88 که زدیم ترکوندیمتون خشکه مذهبی ها
  • IR ۰۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    34 12
    تزویر همیشه پیروز است الان اگر حضرت علی (ع) هم کاندیدای انتخابات می شد به اندازه نصف رئیس هم رای نمی آورد چون مردم را فریب می دهند همیشه طرف باطل پیروز بوده تا اینکه حضرت حجت ظهور کنند
  • ناشناس IR ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    24 7
    حقیر خودت هستی که از شنیدن حرف حق وحقیقت آشفته میشوی یکی از یاران امام علی ع ازایشان پرسیده بودچرامثل معاویه بهحیله ونیرنگ متوسل نمیشوی امام فرموده بودمن آن راهها رابهتر ازمعاویه بلدم ولی نشانه شناخت حق ازباطل همین است
  • حسین IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 6
    متن دقیق و درستی بود "- این هنر روحانی است که در عین شعار:«تحریم‌های غیرهسته‌ای را هم ‌برمی دارم» به عنوان مقام عالی‌رتبه کشور ده‌ها مسئله حقوق بشری برای تشدید تحریم‌های غیرهسته‌ای تولید کرد که می‌توان از آن به آزاد نبودن جوانان، دانشگاه‌ها، زنان و اعدام و زندان نام برد." این مورد جدا نگران کننده است
  • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    22 8
    روحانی باید می ماند تا چهره اش بر مردم مشخص شود روحانی اونی نیست که مردم فکر می کنند
  • مهدی IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 7
    خب پس این وسط مردم چی؟مردم بالاخره با بصیرتن یا نه؟ ما نفهمیدیم همیشه میگید مردم با بصیرت و ... یعنی اینقد بی بصیرتن؟؟؟؟؟؟؟؟
  • EC ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    17 13
    قدری هم درباره خودتان بنویسید
    • قریشی IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      15 11
      صداقت، شرافت، ولایت مداری، انقلاب مداری، وجدان، اخلاق، ... بازم بگم ؟
  • الف ط IR ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 5
    عالی بود
  • ناشناس IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    22 9
    مردم ما هنوز لیاقت شما رو ندارن و لیاقتشون همون روحانیه با رکود و بیکاری و رانت و.... همانطور که مردم امام علی رو 25 سال خانه نشین کردن .... سرنوشت هر قومی رو خود همون قوم رقم میزنه
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    18 25
    شما مشتی خس و خاشاک هستید که الو گرفتید و می سوزید
  • IR ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    33 11
    یه آدم 70 ساله در لباس روحانیت برای رسیدن به قدرت اون هم فقط 4 ساله و نه تمام و کمال، حاضر چه کارها که بکنه،
  • حجت IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    26 12
    ما از دروازه های تمدن غرب گذشتیم شب گذشته در پی پیروزی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری تعداد زیادی زن و مرد در خیابانهای شهرهای مختلف حتی مشهد مقدس با کشف حجاب و کنسرت مختلط ساعتها در خیابان به رقص و پایکوبی پرداختند. و بدین ترتیب ما یک قدم به در وازه های تمدن غرب نزدیک شدیم روحانی مچکریم روح شهدا هم نظاره گر بودند .خانواده ی شهدا هم نظاره گر بودند. مردم عادی جامعه هم نظاره گر بودند روحانی مقدار زیادی از رای خود را مدیون همین افرادی است که دغدغه ی آنها کشف حجاب و کنسرت مختلط بود و تنها چیزی که هرگز به آن امی اندیشند اقتصاد ومحرومیت هموطنانشان ودین و اسلام است آقای روحانی بترس از ناله ی محرومان و شکسته دلان خانمان سوز بود آتش آهی گاهی ناله ای می شکند پشت سپاهی گاهی اگر به فردا اعتقاد داری امیدوارم شرمنده ی خون شهدا نباشی خدا شاهد است انتخاب شما و یا هر کس دیگری برای زندگی من هیچ تفاوتی نمیکند فقط این حرفها را از سر دلسوزی زدم شاید اندکی بیاندیشی که چهار سال هم به زودی تمام می شود ولی شما باید پاسخگوی تمام تصمیمات خود باشید . حداقل در پیشگاه خداوند متعال شاید این حرفهای من هرگز به گوش شما نرسد
  • گواه IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    14 22
    شاخص‌های دموکراسی رأی آورد نه مردم‌سالاری دینی. ماكه راضي هستيم دفعه بعد شما با مردم سالاري ديني راي بيار نه با....
  • مهدي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    40 10
    از 18 سالگي كه دارم راي ميدم تا الان كه نزديك 40 سال دارم تو همه انتخابات شركت كرده ام و شكر خدا پيش خدا شرمنده نيستم و از هيچكدوم راي هام پشيمون نيستم غالبا هم غير از احمدي نژاد برنده نبوده ام الان هم خوشحالم كه فريب روحاني رو نخوردم هيچ موقع به افراد متقلب و عوامفريب راي نخواهم داد
  • مهدي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    22 8
    از 18 سالگي كه دارم راي ميدم تا الان كه نزديك 40 سال دارم تو همه انتخابات شركت كرده ام و شكر خدا پيش خدا شرمنده نيستم و از هيچكدوم راي هام پشيمون نيستم غالبا هم غير از احمدي نژاد برنده نبوده ام الان هم خوشحالم كه فريب روحاني رو نخوردم هيچ موقع به افراد متقلب و عوامفريب راي نخواهم داد
  • مهدي IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 9
    از 18 سالگي كه دارم راي ميدم تا الان كه نزديك 40 سال دارم تو همه انتخابات شركت كرده ام و شكر خدا پيش خدا شرمنده نيستم و از هيچكدوم راي هام پشيمون نيستم غالبا هم غير از احمدي نژاد برنده نبوده ام الان هم خوشحالم كه فريب روحاني رو نخوردم هيچ موقع به افراد متقلب و عوامفريب راي نخواهم داد
  • IR ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    19 11
    روحانی اگه یه فرد عادی بود اعدامش می کردن
  • اکبر IR ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    27 10
    متاسفم که 4سال دیگر باید روحانی را تحمل کنیم تا این مدت تلویزیون را نگاه نمیکنم مبادا تصویر وصدای روحانی راببینم وصدایش را بشنوم
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    16 12
    امسال یا نهایتا" سال بعد زنهای ساپورتی و قری فری بطور کامل حجابو برمیدارن و مینی ژوپ میپوشن . اینهمه توریست توریستی هم که می کنن زنهای آمریکایی و انگلیسی پا میشن میان اینجا با تاپ و شلوار کوتاه و مینی ژوپ ول ول میگردن تو خیابونا . حالا میگی نه ببین آزادی تا کجا بره آرمانهای انقلاب تا کجا
  • ابراهیم IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    17 7
    تحلیل و روشنگری خوبی بود
  • علی IR ۱۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    19 16
    واقعا صحیح است و متن جالبی بود ولی چکار میشود کرد با این انسانهای تشنه قدرت و مردمی که دغدغه انهافقط شکم است مگر مولایمان حضرت علی (ع) کاری توانست انجام دهد .ان شاالله خدا بخواهد با دعای مردم امام زمان بیایید و گرنه کار از این حرفها گذشته و همه ملت داریم سخت امتحان می شویم ان شاالله عاقبت بخیر بشویم.
  • امیر IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    22 27
    این تحلیل رو نگه دارین برای چهار سال دیگه که بازم شکست خوردین دست و بالتون خالی نباشه.
  • علی IR ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    24 9
    روحانی یک حرف درست در مسیر انتخابات زد و گفت :(قریب به مضمون)" شما در ارتباط با مردم خودتان مانده اید و میخواهید با دنیا ارتباط داشته باشید ؟ " راست گفت . انصراف قالیباف به نفع رئیسی نظر کی بود ؟؟؟ رئیسی اصلح بود ولی تحلیل های کوچه و خیابان و همه این بود که قالیباف رای میاورد و بزرگان اصولگرایی این را نفهمیدند و جریان انقلابی را مچاله کردند . بله آنها مردم و اجتماع را نمیشناسند و تفکر نمیکنند . قالیباف رای غیر حزبی داشت و اگر پتانسیل تبلیغات حزبی رییسی به آن اضافه میشد موج قدرتمندی میشد که روحانی را قطعا شکست میداد. فضایی منتهی به انتخابات جوری بود که یک دختر 10 ساله برای روحانی رای جذب میکرد(ترس از اعدام و سختگیری و غیره) ولی یک فعال سیاسی نمیتوانست برای رییسی رای جذب کند. براستی درباره رییسی میشد 2 خط برای عوام حرف زد؟؟؟؟؟
  • IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    14 4
    احسنتم
  • US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 8
    مردم ما اینبار عکس روحانی را در ماه دیدند.غم انگیزه.متن خوب و کاملا درستی نوشتید.در تمام طول تبلیغات ما هریک از این موارد را داد زدیم ولی مردم نشان دادند که...متاسفم
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    10 4
    احسنت. احسنت.
  • کوروش IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۰
    0 3
    آخ که جگرم حال میاد وقتی می بینم تا این حد آتیش گرفتید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس