حسین شریعتمداری نمایه

انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با همه فراز و نشیب‌هایی که داشت به پایان رسید و آقای روحانی از رقیب اصلی خود آقای رئیسی پیشی گرفت و به ریاست‌جمهوری رسید.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در یادداشت روز خود نوشت: انتخابات ریاست‌جمهوری دوازدهم با همه فراز و نشیب‌ها و چالش‌های ریز و درشتی که داشت به پایان رسید و آقای روحانی با ۲۳ میلیون رأی از رقیب اصلی خود آقای رئیسی که ۱۶ میلیون رأی کسب کرده بود، پیشی گرفت و به ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم انتخاب شد. بدیهی است که با پایان انتخابات، رقابت‌های انتخاباتی نیز به نقطه پایان خود رسیده و آقای روحانی رئیس‌جمهور همه ملت ایران خواهد بود، چه آنهایی که به ایشان رأی داده‌اند و چه آنان که رقیب ایشان را ترجیح داده بودند. ولی انتخابات اخیر، درس‌ها و عبرت‌هایی نیز با خود داشت و درباره آن گفتنی‌هایی هست که اشاره‌ای هر چند گذرا به برخی از آنها - فقط برخی از آنها - ضروری به نظر می‌رسد.


۱- رأی آقای رئیسی در پائین‌ترین حد ممکن، می‌توانست ۲ برابر آراء اعلام شده باشد. چرا؟ ... بخوانید.


الف: آقای روحانی، رئیس‌جمهور مستقر بود و طی ۴ سال گذشته همه امکانات و ظرفیت‌های فراوان قوه مجریه، از جمله ظرفیت‌های تبلیغاتی را در اختیار داشت و از این امکانات و ظرفیت‌ها در بالاترین حد و اندازه ممکن بهره می‌گرفت و این در حالی است که آقای رئیسی نه فقط به هیچیک از امکانات مورد اشاره دسترسی نداشت، بلکه با انبوهی از اتهامات ناروا و یکسویه که از تریبون‌های بی‌شمار دولت شلیک می‌شد نیز روبرو بود.

ب: آقای روحانی برای تبلیغ انتخاباتی - مستقیم و غیرمستقیم - یک فرصت ۴ ساله یعنی ۱۴۴۰ روز را در اختیار داشت ولی آقای رئیسی کمتر از ۲ ماه، یعنی فقط ۴۰ روز بود که به میدان رقابت آمده بود و از این ۴۰ روز، تنها ۲ هفته را به سفرهای استانی و گفت‌وگو با مردم اختصاص داده بود و طی همین ۲ هفته توانسته بود به حدود ۱۶ میلیون رأی دسترسی پیدا کند که در مقایسه با حدود ۲۳ میلیون رأی آقای روحانی که طی ۱۴۴۰ روز و با بهره‌گیری از بسیاری امکانات و ظرفیت‌های دولت به دست آمده بود، رقم بسیار بالا و تقریبا بی‌سابقه‌ای است. با این محاسبه که نه پیچیده است و نه دشوار، به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که رأی آقای رئیسی دستکم دو برابر آراء  اعلام شده یعنی نزدیک به ۳۰ میلیون است چرا که وقتی با امکانات اندک و فرصت ۴۰ روزه توانسته است صاحب ۱۶ میلیون رأی شود، به یقین اگر امکانات فراوان و فرصت ۴ ساله آقای روحانی را در اختیار داشت، تقریبا رأی چندانی برای رقبای ایشان باقی نمی‌ماند.

ج: رأی ۱۶ میلیونی آقای رئیسی، نشان می‌دهد که سخنان، برنامه‌ها و بینش و منش وی در میان توده‌های مردم خریداران فراوانی دارد به گونه‌ای که هر جا با مردم مواجه شده و به معرفی خود پرداخته‌اند، اقبال و رویکرد گسترده مردم را در پی داشته است. از این زاویه نیز می‌توان گفت؛ در صورتی که آقای رئیسی فرصت بیشتری برای ارائه نظرات خود به مردم داشت، به یقین توده‌های عظیم بیشتری از آنان را جذب می‌کرد.

۲- دولت در چند ماه نزدیک به انتخابات توان قابل ملاحظه‌ای را برای مقابله با رقبای انتخاباتی به صحنه آورده بود تا آنجا که با نقض صریح و آشکار قوانین موجود، بسیاری از وزرا، معاونان، استانداران، فرمانداران، بخشداران و رسانه‌های در اختیار به ستاد انتخاباتی دولت تبدیل شده بود. اظهارات برخی وزرای دولت به هنگام رأی‌گیری که نه فقط غیرقانونی بلکه بیرون از دایره اخلاق بود نیز، فصل جداگانه‌ای می‌طلبد. و این در حالی است که آقای رئیسی نه فقط از این امکانات بهره‌ای نداشت، بلکه قانون‌گرایی و اخلاق‌مداری ایشان باعث شده بود که استفاده از حداقل امکاناتی را که در اختیارش بود نیز بر خود ممنوع و حرام کند.

گفتنی است تخلفاتی نیز در برخی از شعبه‌های اخذ رأی صورت گرفته بود که شورای نگهبان قول پیگیری آن را داده است. ضمن اینکه تخلفات صورت گرفته اگرچه تخلف است و پیگیری آن ضروری است ولی این تخلفات نمی‌تواند در نتیجه نهایی انتخابات، مخصوصا انتخابات ریاست‌جمهوری که پای آراء میلیونی در میان است تاثیری داشته باشد.

۳- و اما، مهمترین و اصلی‌ترین حربه‌ای که علیه حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی بکار گرفته شد، ترساندن مردم از سایه جنگ بود!  دولت در اقدامی غیراخلاقی و تعجب‌آور که از پشتیبانی گسترده رسانه‌های بیگانه نیز برخوردار بود، اصرار داشت به مردم بقبولاند، اگر به آقای روحانی رأی ندهند و آقای رئیسی به ریاست‌جمهوری برسد، باید در انتظار جنگ و حمله نظامی آمریکا باشند!

دراین‌باره گفتنی‌های فراوانی هست که در آینده به آن خواهیم پرداخت ولی نکته درخور توجه که تأسف‌آور نیز هست، اینکه دولتمردان - البته برخی از آنان - به گونه‌ای که نشان می‌داد قادر به دفاع از عملکرد ۴ ساله خود نیستند، ناکارآمدی و خسارت‌آفرینی دولت یازدهم و وعده‌های برزمین مانده آن را با گزینه «سایه جنگ»  تاخت می‌زدند!  و سعی داشتند این گزاره دو قطبی را به مردم القاء کنند که اگرچه دولت یازدهم را ناکارآمد و خسارت‌آفرین و ناتوان از انجام وعده‌ها وتعهدات خود می‌دانید، ولی باید میان «جنگ» و «دولت ناکارآمد» یکی را انتخاب کنید! و سایه جنگ را در انتخاب آقای رئیسی آدرس می‌دادند.  به بیان دیگر، می‌دانستند که ناکارآمدی دولت یازدهم قابل دفاع نیست و این ناکارآمدی را فقط با ترس کاذب از جنگ می‌توان تاخت زد و چنین کردند.

۴- و بالاخره با توجه به صدر این نوشته، آراء ۱۶ میلیونی آقای رئیسی اولا؛ فقط با حضور ۴۰ روزه ایشان در رقابت با رقیبی که از ۱۴۴۰ روز تبلیغات برخوردار بود، کسب شده است، ثانیا؛ برخلاف رقیب، بی‌آنکه از امکانات و ظرفیت‌های نظام بهره‌ای داشته باشد به دست آمده است و ثالثا؛ در میان حجم انبوه تهمت‌های بی‌وقفه طرف مقابل حاصل شده است. بنابراین به آسانی می‌توان نتیجه گرفت که چنانچه ایشان فرصت بیشتری برای تبلیغات داشت و از امکانات و ظرفیت فراوان دولت برخوردار بود و حجم انبوه اتهامات ناروا علیه ایشان در میان نبود، بدون کمترین تردید دستکم دو برابر ۱۶ میلیون رأی کسب شده را به دست می‌آورد. این واقعیت به وضوح نشان می‌دهد که اردوگاه نیروهای انقلابی در آوردگاه انتخاباتی گام‌های بلندی برداشته‌اند و از برخی ناهنجاری‌های ناخواسته قبلی به سلامت عبور کرده‌اند. اتحاد و یکپارچگی نیروهای انقلابی، همسوئی مثال‌زدنی آنان در عرصه رقابت انتخاباتی و اخلاق‌مداری و قانون‌گرایی این طیف، حکایت از آن دارد که در این‌ اردوگاه جهش بلندی اتفاق افتاده است و این احتمال جدی وجود دارد که از سوی یک جریان خاص، تلاش پی‌گیر و بی‌وقفه‌ای برای مقابله با این جهش به کار گرفته شود. جریان یاد شده در اولین گام سعی در القاء این توهم دارد که اردوگاه انقلابیون باید در آموزه‌های خود تجدیدنظر کند!  این در حالی است که آرای ۱۶ میلیونی آقای رئیسی با توجه به شرایطی که به آن اشاره شد حاکی از پیروزی مثال‌زدنی این گفتمان است و نشان می‌دهد گفتمان مزبور وارد ریل اصلی خود شده و ادامه‌ای درخشان در پی دارد.


و دراین‌باره گفتنی‌های دیگری نیز هست.

 

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 218
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 187
  • مهر IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    واقعا رو را برم
    • IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      ببین استدلال نداری در برابر حقیقت فرافکنی نکن
    • الف IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      حرف حق جاب نداره مهر عزیز. کجاش ناحق بود؟
    • روح الله IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      77 79
      ایشان استدلال کرده اند و با منطق صحبت کردند حالا شما هم با منطق جواب بده نه با تخریب و هوچی گری و عوام فریبی
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      92 63
      اگر درختی 4 ساله ثمر نداد بعدها هم ثمر نمیده
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      60 48
      واقعیت اینه که در 4 سال قبل تمام زورشون رو همون 4سال اول زدند و این همه افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات را داشتند . برای فرار از ناکارآمدی تا حالا میگفتند تقصیر دولت قبله برای 4 سال بعدی بازم میخوان بگن تقصیر دولت قبله؟؟؟؟؟ یا نه از این ببعد میخوان بگن تقصیر دولت دو دوره قبله
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      75 72
      رای فقط یک کلام روحانی سلطان قلبهاست
    • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      33 26
      واقعا دیگه خسته کننده شده که تحت عنوان آزادی بیان و ..هر چیزی رو شنیدیم و هر هتاکی رو تحمل کردیم.23 میلیون رای با 4 سال و حمایت چندین چهره شناخته شده که اگر تقسیم بر تعدادشان کنیم چیزی حدود 3میلیون و اندکی رای خواهد شد!!! در مقابل 16 میلیون رای یک نفر و یک تنه و بدور از فرافکنی و مظلوم نمایی..واقعیت اینه و لاغیر
    • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      7 14
      بعدااز انتخابات هم: 23 میلیون نه بلکه بیست و سه میلیون ششصد 16 میلیون نه بلکه 15 میلیون هفتصدهزار
    • علی IR ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      6 8
      بعدااز انتخابات هم: 23 میلیون نه بلکه بیست و سه میلیون ششصد 16 میلیون نه بلکه 15 میلیون هفتصدهزار
    • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      3 6
      بعدااز انتخابات هم: 23 میلیون نه بلکه بیست و سه میلیون ششصد 16 میلیون نه بلکه 15 میلیون هفتصدهزار
    • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 6
      بعدااز انتخابات هم: 23 میلیون نه بلکه بیست و سه میلیون ششصد 16 میلیون نه بلکه 15 میلیون هفتصدهزار
    • علی IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 7
      بعدااز انتخابات هم: 23 میلیون نه بلکه بیست و سه میلیون ششصد 16 میلیون نه بلکه 15 میلیون هفتصدهزار
    • حسن IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      29 15
      این تحلیل ها را بگذارید در کوزه آبشو بخورید این نگاه از بالا به پایین شما به مردم باعث شکست های پی در پی شده است یقین داشته باشید با همین روند جلو بروید انتخابات بعدی مردم 85 درصد رای میدهند و شما 20 میلیون رای دراید و رقیبتان که احتمالا جهانگیری است 30 میلیون شما از شناخت مردم عاجزید منم منم ها را به دور بریزید شکست را قبول کنید و به طرفداران روحیه بیخود ندهید امید داشتن خوبه ولی دلیل شکست خود را جست و جو کنید. دلایل شکست : 1- خود برتربینی 2- مردم نشناسی 3- توهین به رئیس جمهور مستقر در مناظره 4- متهم کردن رئیس جمهور مستقر و معاونش به دروغگویی 5- متهم کردن رئیس جمهور مستقر به بی قانونی (موارد فوق را دقیقا در سال 88 موسوس نسبت به احمدی نژاد انجام داد و رهبری پس از انتخابات این کار را در مناظره نادرست دانست) 6- متهم کردن رئیس جمهور مستقر و معاونش به فساد و اختلاس 7- سعی در جلب آرا با وعده های زینتی نظیر سه برابر کردن یارانه و 250 تومان کارانه و نه تغییر در روند مدیریتی و اقتصادی 8- بی برنامگی 9- یک شبه آمدن رئیسی نه کار دو سه ساله (نظیر کار احمدی نژاد با سفر های استانی) 10- حرکت های خودزنی نظیر دیدار تتلو 11- کنار کشیدن زودهنگام و قبل از جهانگیری 12- ضعف رئیسی و قالیباف در ارائه برنامه های اصولی 13- ضعف گفتاری کاندیداها نظیر (تبدیل شدن از به اَ- یا من به مَ ) شمرده سخن نگفتن - گم شدن جمله ها و . . . (برخلاف همه رئیس جمهور هایی که ملت در این 40 سال دیده اند تاکید می کنم همه) 14- سردرگمی ابتدایی جمنا با کاندیداها 15- سردرگمی در مناظره آخر و نمایش اقتدار روحانی و جهانگیری 16- نداشتن یک مرکز آماری دقیق 17- نداشتن شعار کلیدی نظیر (عدالت 88 ) (تغییر روند مدیریت 84) (نه به گذشته در این دوره) بقیش هم بماند اگر نوشتید بقیش را هم می گم وگرنه آن کس که راه دارد و بیراهه می رود بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش
    • AE ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      12 16
      اصلا ما دختی میخوایم که ثمر نده به شما چه ربطی داره؟
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    ابن زیاد باید به رو درس پس بده :)
    • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      نمیدونم منظورت چیه ولی اینو می دونم که ابن زیاد هم با ترسوندن مردم از جنگ و سپاه یزید بود که آنها را از اطراف مسلم پراکنده ساخت.
    • IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      49 34
      نه روحاني نه رييسي ملت افتادن به پيسي
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    اقا بفهمید مردم نیازی به تبلیغ 40 یا 1400روز ندارن خودشون قوه تشخیص دارن حداقل اکثریت اینجورین لطفا مردم بشناسین
    • سروش IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      50 86
      ما مردم رو می شناسیم دشمن به کمک آقای روحانی و با همراهی تبلیغات ماهواره علیه فرزند زهرا تا شهادت دوباره فرزند زهرا هم پیش خواهد رفت
    • حسین IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      12 4
      در جواب سروش عزیز : خداوند شفا ... :D
  • IR ۰۰:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    نظر آقای شریعتمداری کاملا اشتباه است دور قبل هم که روحانی رئیس جمهور شد آقایان قالیباف رضایی ولایتی وجلیلی که همگی جناح اصول گرا هستند همین تعداد رای را آوردند که آقای رئیسی آورد.به نظر بنده آقای رئیسی هیچ برنامه خاصی نداشت.
    • IR ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      بچسب به برنامه روحانی که صبح دولتت بدمد
    • مقداد IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      98 81
      میشه فقط یه برنامه از برنامه های بیشمار اقای روحانی رو نام ببری؟
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      88 64
      زیر برنامه های بیشمار آقای روحانی خورد شدیم
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      9 9
      شما فراموش کردی بنر های 20 متر در 20 متر آقای روحانی با آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی را؟ اگر حمایت این دو شخص و رای های فله ای نبود روحانی همان سال 92 هرگز رییس رای نمی آورد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    ماشالله با این تحلیل هات . تحلیلگیر نیست ایشون تعریفگر به نفع جریان خودشه
    • ریحانه IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      17 15
      حالاخدا. رو شکر که ما خودمون تعریفگر خودمونیم بی بی سی و....تعریفگر ما نیستند
  • سلام IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    درود بر سردار قلم حاحسین شریعتمداری
  • US ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    حق آقای میرسلیم بود رئیس جمهور بشه ، حالا همه با هم : یا سلیم میرسلیم حالا1 ،2،3 حالا 1،2،3
    • US ۰۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
      6 6
      من شوخی کردم شما چرا جدی گرفتید؟ همه روحانی ، حالا 3،2،1 ، حالا 3،2،1
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    که چی؟حالا که اقای روحانی رای اورده دست بردارین دیگه واقعا خجالت اوره
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      42 28
      مگه انوموقع که احمدی نژاد رای آورد شماها دست برداشتید هنوزم که هنوزه میگید اونم وقع تقلب شد ! یعنی یه تحلیل در آرامشم حق مخالفای شما نیست خفقان تا کی ؟
    • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      12 10
      من به اقای روحانی رای دادم و سال ۸۸ هم به هیچ عنوان اعتراض نکردم و احترام گذاشتم....تهمت زدی راضی نیستم
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    توجه اقای شریعتمداری را به مجموع ارای 4 کاندید اصول گرا در انتخابات سال 92 جلب میکنم. 15.4 میلیون. به عبارتی همان رایی که 4 سال پیش اوردید امسال هم کسب کردید. اینقدر 16 میلیون. را برجسته نکنید !
    • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 9
      درسال 92 مجموع آراء اصولگرایان 14 میلیون بود اما حالا فقط 16 میلیون آقای رئیسی آورده و حدود 5 میلیون آقای میرسلیم در مجموع 21 میلیون .
  • سعید ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    جبهه مردمی باید از امروز برای انتخابات بعدی شروع کند. فراموش نکنیم که یکی از دلایل رای دادن مردم به روحانی این بود که آقای رئیسی شناخته شده نبودند.
  • IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    روحانی برنده انتخابات شد اما در اخلاق رفوزه شد
    • دریجانی IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      55 77
      اینایی ک منفی میدن واقعا تو چه وادی سیرمیکنن؟؟؟؟صدرصد بهره ای داشتن از اینهمه تزویر و ریاودروغ........شما اگه مدنیت سرتون میشد 88 اغتشاش نمیکردین....شما بیبصیرتین...........مشرق جان چاپ کن
    • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      83 35
      داداچ 10:02، برو یه دوش آب سرد بگیر. چرا اینقدر عصبی؟ مردم یه چیزی خواستن و اون شده. به جای توهین مملکت رو بساز
    • محمد IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 22
      انصافا اين حرف ، حرف نداره
    • IR ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      6 4
      بی بصیرت کسانی بودند که نه تنها در دور دوم به احمدی نژاد رای دادند بلکه اینقدر ادامه دادند و متوجه نشدن که رهبری صراحتا ذر باره ایشان سخن گفت و فرمودند که از بلند گو می گویم که اما و اگر نکنید
  • IR ۰۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    من آقای رئیسی را تا قبل از این اصلا نمی شناختم ولی دولت و آقای روحانی همه امکانات استانداران فرمانداران و...... را در اختیار داشت . در ضمن مردم را شدیدا از ایشان ترسانده بودند که اگر انتخاب شود چنین و چنان می کند و فلان بلا و ..... را به روزتان می آورد خیلی هما هم از ترس به روحانی رای دادند و رای آنها به خود روحانی و برنامه ها و وعده هاش نبود .
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    رای نظام 8 ساله بودن دولت بود و مردم نمیدانستند !
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    44 98
    رای نظام 8 ساله بودن دولت بود و مردم نمیدانستند !
    • IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      52 12
      شعو. شما همینقد. است ، حتما شادی. م دم هم نوا و کاست ، شاید هم گ امافون بوده
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      29 3
      سیاست پدر و مادر نداره
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      19 2
      سیاست پدر و مادر نداره
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      17 2
      سیاست پدر و مادر نداره
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 2
      سیاست پدر و مادر نداره
    • ایرانی IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      12 2
      سیاست پدر و مادر نداره
  • جواد IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    #دیگر#رای#نمیدهیم
  • DE ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    جوک قشنگی نوشتی کلی خندیدم
  • ناشناس IR ۰۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    تحلیل خوبی بود این گفته ی شما رو قبول دارم آقای شریعتمداری
  • IR ۰۲:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    همین طوری حساب کتاب می کنی که این نتایج به دست میاد
  • علی حقجو IR ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    دم رئیسی گرم . ان شاءالله دور بعد با فاصله خیلی زیاد از رقبا پیش خواهد افتاد و نسخه غربگران را خواهد پیچید
    • AE ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      آره دو بعد هم نشد دور بعدش انقدر کاندید شه تا بالاخره بشه خخخخخخخخخ
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    علی هم بیست سال در سکوت و حماقت مردم خانه نشین شد. رای نیاوردن این آقا نشانه بدی نیست
    • ali IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      اولا علی نه و حضرت علی علیه السلام دوما مقایسه این دو قیاس مع الفارق است .
    • ali IR ۰۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      89 25
      اولا علی نه و حضرت علی علیه السلام دوما مقایسه این دو قیاس مع الفارق است .
    • IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      94 17
      بی تربیت
    • IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      35 45
      به گفته امام علی جریان های تاریخی شبیه به هم هستند. بنابراین قیاس مع الفارق نیست. کاملا درست است. اگر این گزاره را رد کنیم عبرت را که قران بر آن تاکید دارد و با مثال های تاریخی به آن می پردازد هم زیر سئوال می رود. به نظر من شخص پرستی و جریان پرستی رو کنار بگذارید. اشکالاتی که نماد جریان شما داشت را بپذیرید. این ننگ و عار نیست نشانه آزاده بودن شماست.
  • امیر IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    سلام. خدا شاهده اگه برای یکبار راست وحسینی حرف بزنی بقیه هم گوش میکنن, بگو رای اقای روحانی بیشتر از دفعه قبل شد مردم اعتماد بیشتری بهش پیدا کردن. وبعد دلایل رای زیاد اقای رییسی هم دلیل عمده اش اینهایی که گفتین نبود. مشرق میدانم حرفم را پخش میکنی طبق روال قبل حتی اگر مخالفت باشم, ممنون
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      31 55
      چرا اینقدر در برابر حقیقت مقاومت میکنید روحانی رای آورد چون مردم را ترساند نه به خاطر عملکرد بینظیرش در رسواییهای مالی
    • IR ۲۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 4
      10:32 ببخشید اشتباه منفی دادم
  • سلام IR ۰۵:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    همین امثال شما باعث شکست نیروهای انقلاب می شود .... تا کی باید بگیم بی بی سی رو بی خیال ؟؟؟
  • مهدی IR ۰۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    رای روحانی می تونست 5 برابر باشد. کنتور که نمیندازه!
    • IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      62 17
      عالی بود!!!!!!!
  • یارعلی ۰۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    سلام به نظرم این مطلب رو از سایت حذف کنید. خیلی ضایعه. یا بذاریدش
  • IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    حاج حسین همه حرفهای شما درست اما باید قبول کرد روحانی انتخاب نظام بود . حالا تبعات این انتخاب بعدها چه خواهد بود الله اعلم
    • IR ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      شما بخاطر رای ، به تتلو وصل شدید ، نظام رو هم زیر سوال بردید ، فردا اسلام رو هم زیر سوالببرید آقا مردم فهیم هستند ، طرفدار تتلو هم هنوز حق رای ندارند شای د دوره بعد سن شان قانونی بشه که در آن صورت عقلشان هم کامل شده
    • IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      28 41
      آخه چی میگی آقای ۰۸۰۳ نمیدونم چرا خرج عظیم دولت و توسلش به تمام سلبریتیها و رکب زدن به بعضیهاشون به چشمتون نمیاد نظام رو اون کسی زیر سوال برد که به قدرت موشکی حمله کرد اسلام رو اون کسی زیر سوال برد که برای جمع آوری رای درلباس دین به دیگران تهمت ناروا زد
    • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      27 14
      انتخاب نظام !!! واقعا بعضیها فازشون چیه
  • ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    ما که چهار سال عزای عمومی تو خونه‌مون اعلام کردیم.
    • رحمت IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      82 31
      خدا قبول کنه ازت!!!!!!!!!!!
    • IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      61 10
      به سلامتی
    • نازنین IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      30 12
      خب به درک به مردم چه ، شما چیکار توخونتون می کنید
  • ناشناس US ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    حاج حسین چی چی میگوی؟؟؟خخخخخخ
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    39 89
    درود بر بیداردلان سنگر بصیرت
  • IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    دلت به همين چيزا خوش کن حسین آقا سردارقلم
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    59 43
    باوعده دیوارکشی شلوار ومانتو و روسری روحانی دوباره رای آورد مردم فهیم مثل 4سال پیش دست دونفرروگرفت رای آورد امیدوارم جواب این اعتمادروبگیرید نمیگیرید فکرمیکنید میگیرید
  • IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    83 33
    امیدوارم ایشون با همین استدلالها اصولگراها رو سرگرم کنند و انتخابات بعدی هم شکست سنگینتری بخورند.
    • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
      1 0
      عالی بود...
  • علی IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    90 46
    اقای شریعت بخاطر بداخلاقی شما ها و بی تجربگی رئیسی ما به او رای ندادیم ایران طرح کاد نیست مردم هوشیارند
    • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      21 29
      یه کلام هم از شما بی اخلاقی؟ واقعا شرافت سرت میشه که اینطور شانتاژها و تهمتهای دولتیها رو میبینی و به نظرت بی اخلاقی نمیاد
    • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      19 4
      اینها اگه منطق داشتند که خودشون رای نمیدادند بعد خودشون هم همیشه از کل مملکت ناراضی باشند
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    62 20
    شتر در خواب بيند پنبه دانه
  • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    82 33
    همین تحلیل های آبکی باعث شکست اصولگرایان میشه.
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      23 27
      نه عزیز جان توسل شما به همه چیزهای ممکن باعث رای آوردنتون شد
    • AE ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      4 1
      اینا سطح فکریشون همینه تحلیل دیگه ای بلد نیستن
  • IR ۰۸:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    60 71
    من فکر می کنم اگر حضرت علی علیه السلام همه زنده شود و کاندیدای ریاست جمهوری شود به اندازه نصف رئیس هم رای نمیاورد چون گروه تزویر بدجوری وارد صحنه شده و مردم بیچاره و بدبخت را به سمت خود می کشد
    • IR ۱۰:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      25 17
      دقیقا همینه
  • مهدی IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    31 19
    درسته و این واقعیتی بود که رقم خورد
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    88 19
    نه مردم به یارانه 3 برابری به نقل از روزنامه فرانسوی
  • علی IR ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    59 83
    من کاری به جریان اصلاح طلب و اصول گرا ندارم ولی اقدام آقای روحانی در مردم هراسی و تخریب رقیب جدا شرم آور بود
  • رامیــــــــــــــن IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    46 69
    اونایی که نظر جناب شریعتمداری رو قبول نمیکنن من ازشون میخوام اگه میتونند بصورت مستدل پاسخ بدند.هوچی گری و مغالطه کاری که دلیل نیست.ضمن اینکه واقعا اون چیزایی که ایشون گفتند واقعا تحقق نیافته بود؟؟؟؟اگر وجدان دارید اقرار کنید اگر ندارید که هیچ
  • رضا IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    جناب شریعتمداری به نقش تتلو هیچ اشاره ای نفرمودید .
  • IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    55 18
    با سلام اگر شما و دوستان شما اجازه مي دادند و مشاوره نمي دانند احتمال داشت 5 ميليون بيشتر راي داشته باشه.
  • طه جمشيدي IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    75 28
    به قول دوست خودشون: اين حرفها رو به مرغ پخته بزني خندش ميگيره...
    • IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      10 13
      اگر درختی 4 ساله ثمر نداد بعدها هم ثمر نمیده تمام زورشون رو 4 سال اول زدند و این همه افزایش بیکاری و تعطیلی کارخانجات را داشتند
  • سید IR ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    43 77
    در قرآن کریم در انتهای 32 آیه خداوند تبارک وتعالی از اکثریتی می گوید که نمی فهمند یا نمی دانند یا نمی اندیشند و یا نادانند. خوب است رأی دهندگان به روحانی تلاش کنند جزء این اکثریت نباشند.
    • خودم IR ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      22 36
      با منفی زدن مشکلتان حل نمی شود چون کلام قرآن که همانا سخن خداوند است راست است، مشکلتان را با سعی و تلاش رفع کنید. اصلاً وقتی منفی می رنید خود را مصداق همین کلام خداوند می کنید.
    • شهروند معمولی IR ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      41 23
      آقا یا خانوم عزیز کسی نگفته استغفروالله قران دروغ است یا خدا دروغ میگوید ,شما با آوردن یک آیه قران که هیچ ربطی به انتخابات رییس جمهوری ایران نداشته خودت را عقل کل و ۲۳ میلیون نفر را نادان و احمق خطاب میکنی صرفا به این خاطر که به آقای رییسی رای ندادن و به آقای روحانی رای دادن انتظارم داری بهت منفی ندن مشرق لطفا منتشر کن
    • ممم IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 23
      بنده خدا اتهامی نزده است فقط گفته تلاش کنید از این گروه نباشید. ضمناً قرآن راهنما و مسیر همه چیز در زندگی است نکند شما انتظار دارید در مورد انتخابات در ایران آیه مخصوصی وجود داشته باشد. جلّ الخالق
  • صالح IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    66 29
    متاسفانه شما فقط خودتان را انقلابی میدانید وبا این تقسیم بندی مردم شریف ایران رادسته بندی میکنیدکههیچ سودی ندارد همه مردمی که درتمام صحنهای انقلاب حاضرند انقلابیندولی با تفکری واقع بینانه تر
    • IR ۰۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      17 24
      انقلابی واقع بین یعنی به دشمن اعتماد کنی ، جلوی پیشرفت کشورتو بگیری و فقط به خارج از کشور اعتماد داشته باشی
  • مهدی IR ۰۸:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    93 30
    آب و بریز همونجا که میسوزه
  • ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    54 25
    از هر کی می پرسیدی چرا به روحانی رای دادی ترسشون از رئیسی بود. واقعا میترسیدند رای به وعده های روحانی نبود. از ترس رئیسی بود. چون قبل از اینکه رئیسی وارد انتخابات شود مردم میل چندانی برای انتخاب روحانی نداشتن. من شرکت نکردم.. رای از روی ترس.
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      10 3
      ایرانی!!!!!!!!!!!شرکت نکردم!!!!!!!!!!!کشورت برات مهم بود شرکت میکردی
  • ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    37 26
    از هر کی می پرسیدی چرا به روحانی رای دادی ترسشون از رئیسی بود. واقعا میترسیدند رای به وعده های روحانی نبود. از ترس رئیسی بود. چون قبل از اینکه رئیسی وارد انتخابات شود مردم میل چندانی برای انتخاب روحانی نداشتن. من شرکت نکردم.. رای از روی ترس.
    • محسن IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      26 7
      خب چرا اصولگراها کسی رو آوردن که مردم ازش بترسن؟ این هم اشتباهِ خودشون بود.
  • ایرانی IR ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    33 22
    از هر کی می پرسیدی چرا به روحانی رای دادی ترسشون از رئیسی بود. واقعا میترسیدند رای به وعده های روحانی نبود. از ترس رئیسی بود. چون قبل از اینکه رئیسی وارد انتخابات شود مردم میل چندانی برای انتخاب روحانی نداشتن. من شرکت نکردم.. رای از روی ترس.
  • IR ۰۸:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    33 14
    جماعت ترسو ،بی انگیزه می خواهند فقط برای امروزشان زندگی کنند
    • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      17 6
      دقیقا
    • ج IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      9 4
      واقعا همین طوره . تازه این هم یک وعده دروغین شیطان بیشتر نیست. وقتی آدم قرآن می خواند می بیند که همه این مسائل در قرآن بیان شده .
  • یکنفر IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    39 58
    جهت اطلاع ، مرغ امروز رسما شده 8000 تومان و دلار هم تا اخر سال 5000 تومان و بنزین هم تا پایان سال 2000 تومان ، منتظر باشید و ببینید ، علی برکه ا..
  • IR ۰۸:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    47 24
    رای آقای رییسی به اضافه رای قالیباف این تعداد بود وچه خوب که ایشان انصراف دادنداگر انصراف نمیدادن با حدود هشت میلیون رای دربرابر بیست و چهارمیلیون رای دکتر روحانی خعلی کم میاوردن!!!
    • دریجانی IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      20 38
      ارباب ما هم دراقلیت بود ویزیدیان چندین برابر.......بادروغ جنگ مسلم راتنها کردند....اینا همونایی هستن ک موقع جنگ این دوره های تزویر وخباثت را میگذراندند
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    30 10
    سلام برادر در اگر نتوان نشست ، به هر تحلیلی که بگی این انتخابات را از دست دادید از امروز به فکر چهار سال دیگه باشید که باز بعد از انتخابات به این اگرها متوصل نشی و نگی خیلی وقت نداشتیم . از الان وقت برنامه ریزی و انسجام نیروها در اختیار اصول گرایان است . ببینیم دور بعد چه کار می کنید.
  • مانترا IR ۰۹:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    34 37
    حالا دولت اقای روحانی ورییس بانک مرکزی منصوب ایشان به عنوان اولین پاداش به طرفدارانش چند تا موسسه مالی اعتباری تاسیس میکنه ومجوز هم میده وبعد حسابهای پر وپیمون میلیاردی خلق اله رای به ایشان داده و بعد هم اخر سناریو ورشکستگی و تقصیر به گردن دولتهای نهم ودهم انداختن و....
  • علی IR ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 42
    مرور زمان ثابت میکنه حق با چه کسی بود اینهمه فساد در دستکاههای دولتی بی احترامی به شهدا و والدین انها ازادی و بی بند و باری مردم محصول کدوم دولت چهار سال بعد میفهمید که دیگه انسانیت از این مملکت رخت بربسته قضاوت باشه برای زمان بعد
  • IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    41 13
    حاج حسين من هميشه تحليلات و دوست داشتم اما قبول كن اين يكي خيلي آبكي بود و اگر به همين روند جناح أصول گرا ادامه بده قطعا ٤ سال ديگم شكست ميخوره يكم واقع گرا باشين
  • سعید IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    28 18
    اصولگراها اگر ریاست جمهوری می خوان باید دست به دامان احمدی نژاد بشن. تازه او هم اطرافیانش نامه می نویسن که ما دیدگاهمون به اصلاح طلب ها نزدیک تره ولی اصلاح طلب ها نمی پذیرنشون و اصول گراها به دلیل قحط الرجالی که دارند باید التماسش کنند که پرچمشون باشه.
    • AE ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 1
      هر چی بدبختی میکشیم از دست همون احمدی نژاده تا قبل از دسته گل احمدی نژاد وضع ما این نبود احمدی نژاد یه کاری کرد که کلا مردم از اصول و اصولگرا بدشون بیاد.آخه بدختی اصلا احمدی نژاد اصولگرا نیست
  • مهدی IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    16 38
    بزرکترین اشتباه ، کنار رفتن قالیباف بود چون 90درصد رآی ایشان از بدنه عادی جامعه بود که با کنار رفتن ایشان به سمت روحانی رفتند اگر کنار نرفته بود به دور دوم کشیده میشد آن وقت وضعیت کاملآ به نفع نیروهای انقلاب بود .
    • علی IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      36 7
      نیروهای انقلاب؟؟؟؟؟ یعنی اونهایی که به روحانی رای دادند ضد انقلاب بودن؟؟؟؟ یک کم فکر کن عزیز. راجع به 23 میلیون ایرانی داری صحبت می کنی و نه عراقی و داعشی و ....
    • IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      7 6
      آقای ۱۱۰۳ خود شیخ به اسلام انقلابی ایمان نداره مگه ما شماها رو ندیدیم چرا مثل دولت به دروغگویی متوسل میشی
    • محمد IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      0 1
      عزیزم کنار رفتن قالی باف اصلا اشتباه نبود مهندسی دولت تدبیر وامیدچاره کار راکرد. که دوبرابر از مناظره استفاده کردند وپشت پرده هم نیروهای جان بر کفشان واقعا با تدبیر بودند. تا اسلام رحمانی جایگزین اسلام ناب محمدی(ع) گردد.
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    42 11
    23 میلیون روحانی 16 میلیون رئیسی امار روحانی به سمت پایین گرد شد و امار رئیسی به سمت بالا این ادم با این تفکر تحلیلی غیر از این داشته باشه باید تعجب کرد
    • u IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      4 4
      اتفاقا من میخواستم بگم دمت گرم در ضمن پیام منو منتشر نکرد چون گفتم دوره بعد اقای دکتر ظریف رییس جمهوره
    • ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      0 0
      چرا جواب من رو منتشر نمیکنی خیلی ساده میگم برو ریاضیت رو قوی کن همین
  • مهدی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    10 28
    عزیزان بزرگترین اشتباه کنار رفتن قالیباف بود 80 درصد رآی قالیباف افراد عادی و جوانان امروزی بودند و از سبد رآی ریسی 10درصد کم میشد و نهایتآ انتخابات به دور دوم میکشید آن وقت وضعیت فعلی حاکم نبود.
  • ملت IR ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    17 34
    واقعا بایدحرفهای اقای شریعتمداری با زر نوشت ...دولت پوچ وعده وعید...4سال ابهت مملکت زیر سئوال بردی..با خودی جنگیدی با دشمن دست دوستی دادی ..بیا این 4سال از خواب غفلت بیدار شو....اب تواسباب دشمن نریز ...توی 10هشتادی..دست از لجبازی بچگانه بردار کاری بکن برا این ملت ..
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    43 10
    دوستان عزیز اصول گرا خواش میکنم بسه تا کی آخه قبول کنید گفتمان اصلاح طلبی بیشتر مورد قبول مردم واقع شده این یه واقعیته
    • IR ۱۳:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      6 10
      این هم از گفتمان اصلاحطلبی که نتیجه اش شد امضای بزرگترین قرارداد تسلیحاتی دنیا بیخ گوش ایران در روز پیروزی روحانی
  • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 6
    چرا سانسور ميكني ملعون
  • رضا IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    30 5
    وقتي آفتاب طلوع مي كند به همه مي تابد سعي نكنيم با واقعيات در بيافتيم
    • ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      0 1
      آفتاب برجام منظورت بود؟ قبلنا به حقیقت میگفتن آفتاب دروغ یه چیز دیگه بود
  • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    10 2
    چرا چاپ نکردین نظر من رو؟
  • بنهام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    35 9
    جناب شریعتمداری دور بعدی ریاست جمهوری هم میبینیمتون. اون وقت چی میگی
  • ناشناس IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    18 25
    باید چهار سال ملال اور وتکراری دیگر را تحمل کنیم
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    28 30
    4 سال بعد قیافتون دیدنیه دوست دارم موقع عمل نکردن روحانی به وعدش شما رو ببینم
    • الی IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      18 25
      وعده؟کدوم وعده پر اب کردن دریاچه ارومیه یا پرو پیمانکردن جیب وزرا و خاندان محترم
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      8 6
      شایدم هم موقع پیروزی جهانگیری
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    34 44
    بسم الله... خوشتون بیاد یا خوشتون نیاد، ما فتنه نخواهیم کرد و به نظر مردم احترام خواهیم گذاشت. اما بدونید: کسانی که به امید تغییرات در نظام و نفوذ در رهبری معظم به آقای روحانی رأی دادن ضعف ایشون رو خواهند دید و خواهند دید که نمی تونه کاری از پیش ببره. کما اینکه جناب خاتمی نتونست!! کسانی که به امید رفع حصر و آزادی ایشون رو باور کردند خیلی زود خواهند فهمید که حسن روحانی نه تنها نمی تونه کاری در این زمینه انجام بده، بلکه حتی علاقه ای هم به این کار نداره. چون استفاده تبلیغاتی از سران فتنه به هم خواهد خورد و در صورت رفع حصر، قطعا محاکمه خواهند شد! کسانی که باری دیگر به وعده های اقتصادی بی اساس حسن روحانی اعتماد کردند، خواهند دانست که دولت تجار، اساسا دغدغه ای برای معیشت مردم ندارد و این تکرار، یعنی تکرار رکود، بیکاری و پس از مدتی تورم!! سال 1400 اگر زنده باشند، در گریز از روحانی از هم سبقت خواهند گرفت!! و اما کسانی که رأیشان را فروختند، یا به استدلال های واهی تر از ما سبق، به روحانی رسیدند، یا با ابطال صندوق ها که رأی رئیسی در آن بود، و کم دادن تعرفه به 96 درصدی ها، مسبب این انتخاب با این فاصله شدند، یا در مدت تبلیغات، تمام توان خود را برای دروغ پردازی و رقیب هراسی و تهمت و عوام فریبی خرج کردند، بیشتر از همه پشیمان خواهند شد. باید در محکمه عدل الهی، پاسخ این حق الناس عظیم را بدهند و پیش از آن، باید به فرزندانشان و فرزندان ایران زمین پاسخ دهند. دینشان را به دنیا فروختند و صد حیف که از بی عرضگی دولت حرف، به دنیا هم نخواهند رسید!! و ما، متأثر از تمام اتفاقات بدی که دامن گیر همه ملت ایران خواهد شد، آرام نخواهیم نشست و در هر مقامی، حق ملت و اسلام را از چپاولگران خواهیم گرفت. ما آموخته ایم که بهترین را انتخاب کنیم، حتی اگر 72 نفر باشیم. یا حق.
    • ناشناس IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      12 20
      خاک تو سرت که اونا رو فتنه میدونی...فتنه قالیبافه حالا میبینی...آزاد میشن و رو تخم چشم ملت قرار میگیرن پس اگه نخواید به نظر ملت احترام بذارید حکومتتون مردمسالاری نیست و باید برید برو قانون اساسی رو بخون بعد زر بزن ما هم نبریمتون...اونقدر رای نمیدیم که آدمای نادون بیان سکاندار دولت بشن...بچه هامون میبرن شما رو
    • ۱۷:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 4
      ۱۶۱۹ اخلاقتان به قهقرا رفته عقل هم ندارید کسیکه ادعای تقلب یازده میلیونی کرده و قبل از پایان رای گیری میگوید برنده شدم فتنه نکرده؟!!!!! قالیباف فتنه است که با منطق احترام میگذارد و تمکین میکند؟!!! خدایا با چه جماعت ددمنشی هموطن شدیم
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    18 15
    خودتی.....سانسور کجا بوده ...این حرف دل من وتمام ملت غیور شهید پرور...که خواب خوراک ازمون روبوده ازاعمال ناشیانه وبی تدبیری
  • IR ۱۱:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    34 30
    #روحانی 1400 #دوباره ایران #رییسی بای بای #بیستو چهار24 میلیون #مردم انتخاب کردند #مشارکت حماسی
    • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      21 27
      با خبر خریدن رای در استان فارس و همدان باید ازت بپرسم اینم شد حماسه سازی؟ قاطی کردی ها
    • حامد NL ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      3 3
      میشه سند خریدن رای رو ارائه کنید؟ یکی از دوستان بنده هم عین همین موضوع رو عنوان کرد، بعد از طرح موضوع با فرماندار شهرستان مربوطه و مسئولین امر، خود دوست من بیان کرد که جریان چیز دیگری بوده و شائبه خریدن رای وجود دارد!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا تا سندی در دست ندارید اتهام وارد نکنید.
    • حامد NL ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      4 2
      میشه سند خریدن رای رو ارائه کنید؟ یکی از دوستان بنده هم عین همین موضوع رو عنوان کرد، بعد از طرح موضوع با فرماندار شهرستان مربوطه و مسئولین امر، خود دوست من بیان کرد که جریان چیز دیگری بوده و شائبه خریدن رای وجود دارد!!!!!!!!!!!!!!!!! لطفا تا سندی در دست ندارید اتهام وارد نکنید.
    • IR ۲۳:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 2
      با خريد راي در روستا ها و اعلام كه كاز و اب و يارانه شما را قطع ميكنند راي اورد دلت خوش نكن
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    11 0
    چرا چاپ نمیکنید؟ حیف اون همه توضیح که دادم.
  • IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    24 9
    نظر من تایید نشد چون گفتم اقای روحانی خوبه؟؟ پس الان به رایم مطمین شدم
    • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      13 19
      نکنه از همونهایی هستی که توی فارس کارت هدیه گرفتی و رای دادی؟
    • امیر IR ۱۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      5 12
      نکنه نقل و نبات گرفتی؟؟؟
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      16 12
      نه روی شما بعد شکست از روی من بعد پیروزی بیشتره!!!!
    • ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 0
      یعنی اونقدر رومون زیاده که بتونیم آتیش سوزی راه بندازیم؟!
    • ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 0
      مگه تو پیروز شدی که میگی پیروزی من؟ چه خبره بابا کجا رو گرفتین اینقدر پر رو شدین با ترسوندن مردم و نفرستادن تعرفه و کلی هزینه از بیت المال و تهمتهای آنچنانی این احساس پیروزیتون جدا مایه تعجبه
  • IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 12
    عامل اصلی که نزاش مردم خوب چهره واقعی روحانی رو بشناسند صدا و سیما بود
    • امیر صالح IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      5 7
      که هیچ کاری نکرد متاسفانه
  • محمود IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    38 7
    برای یکبارم که شده عقلای اصول گرا بشینن درست فکر کنند و ببینند مشکلشون کجاست که تو این 4 سال دایم در حال باخت در انتخابات هستند.درست تحلیل کنید.
    • IR ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      8 16
      مشکل از اخلاق مداری بیش از حده چون اصلاحاتیها از هیچ زشت کرداری فروگذار نمیکنن
  • IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    31 35
    باربان بنفش کروات بنفش و.....که نمیشه مملکت اباد کرد....دیگران هم نتونستن با روبان دستمال سبزشون کاری کنن مگه اینجا مهد ...ههههه..بیداری
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    12 0
    جان مادرت چاپ کن مشرق جان
  • ازادی IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    19 16
    من رای اولیم رایمم روحانیه چون فک میکنم برم سرکار4 سال دیگه بعدم برم زن بگیرم #روحانی به خاطر زندگی خوب مچکریم
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    23 6
    هرچی مخالف نظر شریعتمداری میگیم چاپ نمیشه !! واقعا باید سایتتون بسته بشه هک بشه له بشه
  • ناشناس IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    8 7
    اتفاقا همه شاهد بودیم که تمامی هجمه ها اینبار از همه ی نهادهای نظام علیه روحانی بود...تریبون های دولت؟؟...حتما منظور رسانه میلی هس
    • ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 1
      باشه تو راست میگی مثل دولت صدا و سیما که شده بود محل تبلیغ دستاوردهای نداشته روحانی
  • مردم عادی IR ۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    16 6
    این امار نتیجه انحصار طلبی و بی اخلاقی و بی سوادی بعضی از اقایان مثلا اصول گرا میباشد دنبال قاتل بروسلی نباشید ببنید با مردم چه کردید که از شما رو برگرداندند
    • ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 1
      مردم را ترساندند اینقدر پیچیده اش نکنید
  • ح،م IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    17 6
    سلام ،تاریخ دقیقا تکرارشد،وعده های زر،وطلاوترس از جنگ عمر سعد‌...درمقابل مسلم.....انشاالله ایران کشور امام زمانه از چنگال نااهلان بیرون می اوریم.
    • AE ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      4 1
      دقیقا کی بود که وعده زر و طلا و یارانه 3 برابری داد؟ بسته دیگه دست از مضحکه شدن بردارید ای 96 درصدیا
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    18 28
    خداراشکر که ادمهای بیجنبه رای اوردن اگه همین رای را رییسی می اورد الان بدبحت سطل اشغال شهرداری چقدر اینها با منطق هستن ماشاالله به این منطق بی خردها
  • بنده خدا IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    40 25
    شمارا بخدا دست ازافساد ومغلطه بردارید بگذارید مردم ارامش زندگی را درسایه وحدت وهمدلی تجربه کنند
    • ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      1 3
      طلبکار نشین تو رو به مقدساتتون آرامش و وحدت سال ۸۸ به وضوح از جانب شما به نمایش دراومد
    • AE ۲۱:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      6 1
      عزیز جان اینا نونشون تو گفتن این حرفاست. اینجوری حرف نزنن کی میره کاغذ باطله هاشونو بخره؟
  • مجید IR ۱۶:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    23 8
    احترام به شعور مردم بگذار و شکست را قبول کن
    • ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      0 1
      الان کسی جایی رو آتیش زده که میگی قبول کن؟!!!!!!!
  • IR ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    13 1
    بگفته معصوم بی حیا ایمان ندارد
    • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      3 2
      و چه نمایشی بود از بی حیایی وقتی جنابی بر اعدام منافقان خرده گرفتند و صنعت موشکی را زیر سوال بردند
    • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 2
      و چه نمایشی بود از بی حیایی وقتی جنابی بر اعدام منافقان خرده گرفتند و صنعت موشکی را زیر سوال بردند
    • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      2 1
      و چه نمایشی بود از بی حیایی وقتی جنابی بر اعدام منافقان خرده گرفتند و صنعت موشکی را زیر سوال بردند
  • ناشناس IR ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    20 41
    تمام کسانی که به روحانی رای دادند به شهیدان و بسیجیان وجان برکفان وشهیدان حرم ......ووووخیانت کردند وباید در روز محشر جواب پس بدن مردم رو از جنگ ترساندید حالا اگر با انتخاب روحانی جنگی هم شد خود شما که رای دادید برید بجنگید در زمان جنگ با عراق وهمدستانش هم شما خون مردم روتوشیشه میکردید وفکر اختلاس وخودشیرینی جلو بیگانه بودید وسپاهیان وبسیجیان اسلام از مملکت وشمادفاع کردند حالا چطور شد که بسیجیان جنگ ستیز شدند وشما از آنها میترسید ؟ شایدم لهو ولعب وبیحجابی وغرب گرایی را ترجیح دادید
    • مهران IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      14 5
      حكايت شما حكايت مورچه اي است كه ميگفت دنيا رو آب برد . هركي مخالف نظر شا باشه خيانت كاره ؟من متعجبم اين انقلاب چه كار كرده تو ظرف چهل سال به گفته شما 24ميليون نفر از مردم كه حق راي داشتن خائن و ضد انقلاب شدن و 14 ميليون هم بي تفاوت به انقلاب شدن كه راي ندادن ؟
    • IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      7 3
      125 الو....این یکی اورژانسیه
    • AE ۲۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
      8 1
      باشه فقط تو خوبی فقط تو حالیته تمام کسانی که برای منافع کثیف حزبیشون از شهدا مایه میذارن دارن به شهدا خیانت میکنن. ملت ایران بودن که 8 سال جنگیدن و شهید دادن اون زمان تو وامثال تو کجا بودید؟
  • سالار IR ۱۷:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    6 2
    آقای شریعتمداری خسته نمیشید از این همه فرافکنی !!!!!!
  • محمد پور ازتهران شمالی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    5 1
    شما روز نامه ها ایران به ۲دسته تقسیم کردید من به روحانی رای دادم ولی من پشت سپاه ی مثل سردار حا قاسم که سپاه واقعی است ایستادهام جونمو فداش می کنم ما توی ایران حاج قاسم زیاد داریم خدا حافظ شان باشد اما گمنا م هستند
  • محمد پور ازتهران شمالی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    2 1
    شما روز نامه ها ایران به ۲دسته تقسیم کردید من به روحانی رای دادم ولی من پشت سپاه ی مثل سردار حا قاسم که سپاه واقعی است ایستادهام جونمو فداش می کنم ما توی ایران حاج قاسم زیاد داریم خدا حافظ شان باشد اما گمنا م هستند
  • محمد پور ازتهران شمالی IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    3 1
    شما روز نامه ها ایران به ۲دسته تقسیم کردید من به روحانی رای دادم ولی من پشت سپاه ی مثل سردار حا قاسم که سپاه واقعی است ایستادهام جونمو فداش می کنم ما توی ایران حاج قاسم زیاد داریم خدا حافظ شان باشد اما گمنا م هستند
  • محمد پور تهران شمالی IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 0
    ما عاشق ایرانیم ما یک رهبر داریم ما یک ریس جمهور داریم ما همه ملت ایران با هر زبان با هر مرام دکست داریم چون بنده خداست ما با شهدا پیمان بستیم تا اخر ین نفس ایستاده ایم وبرای همه دنیا دعای ارامش از خدا وند می خواهیم ما توی جنگ بودیم دیدیم با عزیزامان توی مرزها چه کردنداسیر بروندشهید کردند تورو به خون شهدا ما ها باید پشت هم باشیم تا دشمن ایران نو خوشحال نکنیم ما باید حافظ خاک و ناموس ما ن باشیم یاعلی مدد
  • محمد IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    3 3
    سلام با ادب تمام تبرید عرض می نمایم تا وجدان ها بلرزد وقلوب سیاهشان مکدر گردد.همچنین به اطلاع می رسانم وقتی کار دست دولتی با تدبیرباشد که انتخابات را مهندسی کند وپنج ملیون رای را که مردم داده اند و احتمالا نام رئیسی را نوشته اند برگ باطله اعلام کند . چنین دولتی می تواند مهندسی نماید و هشتاد ملیون جمعیت را نوکر بیگانه نماید . خدایا پشت پرده تو می بینی! چون قضا وقدر را قبول داریم وصد البته قانون را قبول داریم پس سکوت معناداری می کنیم تا شب قدر که شب قدر نزدیک است. آن شب من می دانم وخدا ؛ که آن شب از او خواهم خواست تا روی سیه رویان متقلب رسواگردد. یقین دارم که یک میلیون واندی رای باطله داشته ایم اما پنج ملییون هرگز؟ ضمنا کسانی هم که طبق معمول در اطراف صندوق ها می نوشتند. واز هر سوی بودند بماند برای سیاه شدن جهره هاشان برای قیامت.!!!!
  • IR ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    5 5
    تو استدلال نکنی میگن زبون نداری؟ همین توهمات رو اصولگرایان دارند که این شده وضعیتشون. نه مجلس نه ریاست جمهوری نه شورا
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 3
    خون شهدای هسته ای با برجام پایمال شد جلوی قاچاق گرفته نشده بلکه به اون ها عنوان مظلوم گذاشته میشه مظلوم اونیه که از کار بیکار شدهبه خاطر قاچاق متاسفم برای کسایی که فکر می کنن حمایت از روحانی کلاس داره
  • IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 4
    روحانی هر کاری که میکنه، افرادی که بهش رای دادن، دیگه خواهشا نیان یه سره شکایت و ناله نکنن کنار ما، چون دیگه اصلا حوصله شنیدن شکایت همین هایی که روحانی رو میکوبوندن ولی یهو رفتن بهش رای دادن رو نداریم.
  • محمود IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 3
    من نمیدونم پشت پرده این انتخابات چه خبره ودارین چیکار میکنین ولی اگه واقعا روحانی با این همه خربکاری واون همه توهین وبی ادبی واون بلاهائی که سر مردم آوردواقعا بیست وسه ملیون رای اوردوباوجود اینکه اصولگراها وعده پول ول وکاردادندباز مردم به روحانی رای دادن دیگه باید فاتحه اصولگرائی وانقلابی گری روتو این مملکت خوند
  • وحید نادر شاگرد اتوبوس ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    0 4
    قبل از رای گیری و در دوران مناظره ها هم در این سایت نوشتم ولی انتشار نیافت ؛(اگر رئیسی به نفع قالیباف یا میرسلیم کناره برود انتخابات را خواهند برد) - علت و تحلیل : فرار مردم غیر جناحی به سمت روحانی ؛ موجب پیروزی روحانی شد؛ دلیل این فرار نارضایتی شدید مردم از قوه قضائیه و برخورد نامناسب پرسنل و قضات و... قوه قضائیه هست و لذا رئیسی چوب سابقه خود که داشتن مسئولیت در قوه قضائیه هست را خورد. و مورزد دوم ؛ عدم تلاش نامزردهای مقابل روحانی در کسب آرا بود ؛ چرا که همه هم و غم و انرژی خود را صرف هجمه به عملکرد دولت کردند (کاهش ارای روحانی نه کسب رای برای خود) در حالیکه مردم ایران از جنگهای سیاسی دلخوشی ندارند - مورد سوم علاقه مردم ایران به فرصت دادن بیش از چهار سال به رئیس جمهور هست (همان اشتباهی که موسوی در 1388 مرتکب شد) و جالب اینکه روحانی حتی به تعداد ارای احمدی نزاد نرسید و علاج اینکار ؛ تبدیل دوران ریاست جمهوری از چهار سال به شش سال هست در اینحالت هم عملکرد رئیس جمهور توسط مردم قابل سنجش خواهد بود و هم با توجه به چهار سال بودن دوران مجلس شورای اسلامی و شورای شهر ؛ قدرت مانور رئیس جمهور نیز بهتر خواهد بود (دو دوره شش ساله به جای دو. دوره چهار ساله)
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 0
    انسانیت یه چیز دیگه است..
  • عزیز IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    6 3
    اولا ببخشید که روحانی 4 سال رییس جمهور بوده و از عملکرد خود دفاع میکرده معلوم است که هر که رییس جمهور باشه از عملکردش دفاع میکنه مثل احمدی نژاد که رییس جمهور بود. دوم اینکه موج تخریب اصول گراها که بیشتر بود و اگه حساب کنی این تخریبات از اول دورۀ ریس جمهوری روحانی شروع شده بود بنابرین نگو رییسی تنها 42 روز فرصت داشت. سوم نصف بیشتر رای رییسی مربوط به قالیباف است یعنی رییسی رأیش حدود 7 میلیونه نه بیشتر و اصولگراها هم اینو خوب میدونن بهمین خاطر به قالیباف تکلیف کردن بره کنار تا شاید با نتیجۀ بهتری شکست بخورن
  • IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 1
    سلام.یه پیامیو قبل از انتخابات از کسایی که به اقای روحانی رای دادن خوندم که میگفتن اقای روحانی فکر نکنی ما به عملکردت تو این ۴سال یا برنامه هات رای میدیم نه فقط بخاطر اینکه رییسی نیاد بهت رای میدیم.پس معلومه طرفداران روحانی اصلا اقای روحانیو قبول نداشتن
  • رسول مشهدي IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    8 4
    جناب آقاي شريعتمداري شكست را مردانه بپذيريد و از اهانت به آراي مردم خوداري كنيد.ضمنا اگر آقاي رييسي وقت كم داشت از همين امروز روي يك كانديدا سرمايه گذاري كنيد و تمام كارهاي لازم را انجام دهيد و منتظر سال 1400 باشيد.به اميد ديدار در انتخابات سال 1400 و پيروزي يك اصلاح طلب ديگر.
  • م ت IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 6
    امام صادق علیه السلام فرماینداگر بین انتخاب دونفر نتوانستی تصمیم بگیری ببین دشمن شما از کدام یک بدمیگوید اوراانتخاب کن مابه همین دلیل محکم جناب اقای سیدابراهیم رییسی راانتخاب کردیم وسربلند هستیم چون به وظیفه شرعی خود عمل کردیم وپیش امام زمان عج شرمنده نیستیم
  • رضا IR ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    7 3
    بابا به آسمان برید رای شما همینه بس اون هم با هزار مکافات صدا و سیما که کاملا در اختیار شماست شورای اسلامی تهران چی حسین آقا استدلالهای بی دلیل نکن مردم ازشما خسته شده اند
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 6
    اتفاقا همون موقع که شیخ مردم رو ترسوند از جنگ ترامپ مقتدر و بی ادبش داشت تو عربستان همه رو علیه ما بسیج میکرد مطمئن باشید فردا پس فردا به رنگ عمامه امام جمعه شهر ما هم گیر خواهند داد مطمئن باشید.در ثانی این دوران کاملا شبیه دوران خلیفه سوم در صدر اسلامه که اشراف بر مردم سوار بودن.پس انشاالله دولت شیخ ب دست خودش تموم میشه با استیضاخ
  • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 7
    همینکه جناب آقای ریسی ضرف چند ماه محبو بیت پیدا کرد و میزان رای که اورده 15 ملیون می باشد بیانگر این است که در چهار سال اینده بیشتر از این می شود که هیچ کاندی کاندی دایی تاکنون چنین محبوبیتی در دنیا نداشته و نخواهد داشت با چهار سال و خیلی بیشتر از ان تازه 23 ملیون رای اورده شده است
  • هلیا IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 10
    دشمنان اسلام و خداوند زمانی که به مقصودشان نمی رسند و شکست می خورند اغتشاش و اشوب می کنند و نظم جامعه را به هم می زنند و زمانی که برسند فساد در زمین می کنند همانند فتنه گران 88 و همانها امروز جشن و پایکوبی می کنند فساد در زمین این رفتار های اینگونه افراد منرا به یاد وصیت نامه سردار شهید مهدی باکری می اندازد که رفتار مردم چه مومن وچه غیر ان . »» قسمتی از وصیت نامه سردار شهید حمید باکری زمانی فرا می رسد که جنگ تمام می شود و رزمندگان امروز به سه دسته تقسیم می شوند: ۱.دسته ای به مخالفت با گذشته خود بر می خیزند و از گذشته خود پشیمان می شوند. ۲.دسته ای راه بی تفاوت می گزینند و در زندگی مادی خود غرق می شوند و همه چیز را فراموش می کنند. ۳.دسته سوم به گذشته خود وفادار می مانند و احساس مسئولیت می کنند که از شدت مصائب و غصه ها ،دق خواهند کرد. پس از خدا بخواهید که با وصال شهادت از عواقب زندگی بعد از جنگ در امان بمانید. که مردم شهید پرور و ولایت پذیر حزبالهی پاک دامن باحیا عفت از دسته سوم هستند واین ارازل اوباش را همانند استخوان در گلو می دانند نسبت به گذته وفادار و احساس مسئولیت می کنند و اماده می مانند تا در رکاب امام زمان ع انتقام خون شهداو وی حرمتی ها را از سپاهیان دجال و سفیانی بگیرند
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    4 9
    ما از مولایمان امام حسین ع که ما آموخته ایم که بهترین را انتخاب کنیم، حتی اگر 72 نفر باشیم بازهم پیروز میدان هستیم در جهاد با دشمنان اسلام و قران
  • IR ۲۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    3 9
    ما از مولایمان امام حسین ع که ما آموخته ایم که بهترین را انتخاب کنیم، حتی اگر 72 نفر باشیم بازهم پیروز میدان هستیم در جهاد با دشمنان اسلام و قران
  • مهدی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    10 2
    من یک سوال دارم، لطفا منتشر کنید، دوستانی که از این موضوع که هنرمندان پشت روحانی ناراحتند، لطفا باخودشان فکر کنند چرا این همه هنرمندان و روشنفکران استخوان دار و بزرگ مملکت از روحانی حمایت کردند و از رییسی حمایت نکردند، چرا؟؟؟ مگر بده که در کشوری رییس جمهوری سر کار باشه که هنرمندان و اديبان و روشنفکران اون مملکت پشتش باشند؟ چرا از این موضوع ناراحتيم؟ حتما فرق بزرگی بین این دو دیدند؟ امیدوارم در جواب کسی نگه اینها زالو صفت یا مولتی ميلياردر یا اشرافی هستند، هر چی هنرمند و روشنفکر بزرگ در این مملکت هست از روحانی حمایت، این که جای خوشحالی داره
  • مهدی IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    10 3
    من یک سوال دارم، لطفا منتشر کنید، دوستانی که از این موضوع که هنرمندان پشت روحانی ناراحتند، لطفا باخودشان فکر کنند چرا این همه هنرمندان و روشنفکران استخوان دار و بزرگ مملکت از روحانی حمایت کردند و از رییسی حمایت نکردند، چرا؟؟؟ مگر بده که در کشوری رییس جمهوری سر کار باشه که هنرمندان و اديبان و روشنفکران اون مملکت پشتش باشند؟ چرا از این موضوع ناراحتيم؟ حتما فرق بزرگی بین این دو دیدند؟ امیدوارم در جواب کسی نگه اینها زالو صفت یا مولتی ميلياردر یا اشرافی هستند، هر چی هنرمند و روشنفکر بزرگ در این مملکت هست از روحانی حمایت، این که جای خوشحالی داره
  • ایرانی IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    15 6
    تفکرت خیلی قدیمی شده چرا به رای مردم ارزش قائل نیستید 23میلیون انسان آگاه و جوان با نشاط اشتباه نمی کنه دوست های حسین آقا ی متفکر جهان
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    6 10
    آفرین بر آقای شریعتمداری قهرمان با استدلالهای خوبش
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    5 12
    خدایی این یک تحلیل شریعتمداری درسته واقعا یک فرد نسبتا گمنام برای مردم طی ۴۰ روز بدون دسترسی به منابع وسیع تبلیغاتی رقیب بتونه ۱۶ میلیون رای بیاره ایول داره. نباید دست کم گرفتش.
  • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    13 11
    اسحاق خیلی مردی ان شالله دوربعدی ...
  • شهروند IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    16 6
    شکست رو قبول کنین.والسلام این یعنی مردمسالاری
  • طاهره IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۳/۰۱
    5 7
    بازنده روحانیه که اخلاق روباخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس