کد خبر 727153
تاریخ انتشار: ۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۶:۰۹
روزنامه قطری

کشور قطر در حالی از امکانات 2022 خود پرده‌برداری می‌کند که در پروژه‌های بزرگ آن خبری از جوانان مستعد قطری نیست و تنها اروپایی‌ها خودنمایی می‌کنند.

سرویس ورزش مشرق - چندی پیش از استادیوم بزرگ قطری‌ها با نام الخلیفه رونمایی شد. استادیومی که با همه عظمتش میزبان نیمه نهایی و فینال جام جهانی نیست و این یعنی قطری‌ها استادیوم‌های بزرگتری برای خودنمایی در دست احداث و بهره‌برداری دارند. امکانات این استادیوم عالی و ایده‌آل است. هر موردی که از سوی یک کارشناس حرفه‌ای امور استادیوم‌های ورزشی مطرح شود در چنین مجموعه‌ای در اوج است. چمن، اینترنت،‌نورپردازی، بخش پذیرایی از میهمانان ویژه، پارکینگ، راه‌های منتهی به استادیوم، جایگاه هواداران، امکانات تصویربرداری و بخش مربوط به خبرنگاران همه و همه در بهترین حالت ممکن رونمایی شده و نشان می‌دهد قطری‌ها دلهره میزبانی از جهان فوتبال را ندارد. تا بدین جا همه چیز خوب و مثبت به نظر می‌رسد و باید به قطر به خاطر رسیدن به چنین استانداردهای بین‌المللی تبریک گفت اما پشت پرده ویترین زیبا و عنابی رنگ موضوع مهمی پنهان شده که گاردین انگلیس به آن اشاره کرده است.

کشور قطر جمعیت زیادی ندارد و صحبت کردن از توده مردمی که شامل جوانان مستعد و نخبه باشد چندان منطقی نیست اما نمی‌شود به طور مطلق حکم داد. در هر گوشه‌ای از جهان هستند جوانانی که ایده‌های ناب دارند، تحصیلکرده هستند و دلشان می‌خواهد برای کشورشان مؤثر و مفید باشد. جوانان قطری نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

جای این جوانان که هر چند جمعیت‌شان کم به نظر می‌رسد در پروژه جام جهانی 2022 به شدت خالی استا .ینترنت مخصوص جام جهانی 2022 به طور مطلق تحت قرارداد پیمانکاری 3 شرکت بزرگ آلمانی است. نور و دکوراسیون فضاهای خبری، سالن‌های کنفرانس و حتی هتل‌های در حال بهره‌برداری در اختیار آمریکا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیاست. جالب اینجاست مصالح ساختمانی برای احداث چند هتل، استادیوم و حتی استراحتگاه بین راه مخصوص خبرنگاران به طور کامل از چند کشور اروپایی و کانادا توسط قطر خریداری شده و مشخص نیست حداقل 5 کارخانه بزرگ قطری در عرصه تولید مصالح ساختمانی در کجای این پروگه دیده شده استهر چند همان کارخانه‌ها با مدیریت اروپایی‌ها اداره می‌شود.

اتحادیه جوانان نخبه قطر که از 2 سال پیش آغاز به کار کرده در این خصوص البته معترض نیست چرا که حیات خود را مدیون کارشناسان اروپایی است که اصطلاحا از جوانان قطری، نخبه می‌سازند. برای کارشناسان مستقل و بیطرف قطری تماشای این ظلم پنهان شده به جوانان مستعد قطر دردناک است اما توصیف این درد نیز برای آنها در فضای امنیتی و پادشاهی قطر ممکن نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس