کد خبر 727149
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
گروهی در لباس تیم کمک های اولیه در تظاهرات علیه مادورو رئیس جمهور ونزوئلا

مخالفان دولت ونزوئلا وعده داده‌اند که بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز را امروز شنبه برگزار کنند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که تظاهرات اعتراض آمیز و خشونت های مرگبار در ونزوئلا از ابتدای آوریل تاکنون ادامه داشته، مخالفان ونزوئلا وعده دادند که بزرگترین تظاهرات اعتراض آمیز را امروز شنبه برپا خواهند کرد.

بر اساس این گزارش تعداد تلفات خشونت های مرگبار و خونین ونزوئلا از اول آوریل تاکنون به بیش از ۴۷ نفر رسیده است.

خوان آندرس مخیا یکی از رهبران مخالفان دولت ونزوئلا در سخنانی تاکید کرد: در پنجاهمین روز مقاومت، قصد داریم بزرگترین نمایش قدرت را نشان دهیم. قرار است تظاهرات بزرگ و گسترده ای در سراسر ونزوئلا برگزار شود.

وی در ادامه تصریح کرد: این تظاهرات با این هدف برگزار خواهد شد تا به کسانی که تصور می کنند ما را مجبور به عقب نشینی کرده اند، نشان دهیم که ما فعال تر از هر زمان دیگری هستیم.

در تازه ترین تحولات ونزوئلا، پلیس نظامی این کشور با استفاده از خودروهای زرهی به سوی مردم معترض گاز اشک آور شلیک کرده و با استفاده از توپ آبپاش سعی در متفرق کردن مردم داشته است. جوانان معترض نیز که صورت های خود را پوشانده بودند، با بمب های بنزینی به سوی ماموران امنیتی حمله ور شدند.

دولت و گروه های مخالف هر یک دیگری را به اعزام گروه های مسلح برای تشدید خشونت ها متهم کرده اند.

صدها هزار نفر از مردم ونزوئلا طی هفته های اخیر به خیابان ها ریخته اند تا نسبت به کمبود شدید مواد غذایی، دارو و افزایش فزاینده تورم، اعتراض کنند.

نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل در سخنانی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: تبعات بی ثباتی جدی در ونزوئلا را داریم مشاهده می کنیم. هدف اصلی از برگزاری این نشست، اطمینان حاصل کردن از آن بود که همه نسبت به اوضاع ونزوئلا آگاه شوند... ما به دنبال اقدام شورای امنیت نیستیم.

رافائل رامیرز نماینده ونزوئلا در سازمان ملل نیز آمریکا را متهم به تشویق عناصر خشن در ونزوئلا کرد تا به واسطه آنها دولت مادورو را ساقط کنند. دخالت آمریکا موجب تحریک اقدامات گروه های خشن در ونزوئلا شده است.

مخالفان دولت ونزوئلا بر این باورند که پیشنهاد مادورو برای تشکیل مجلس موسسان تلاش دیگری است تا مجمع ملی فعلی را که در اختیار مخالفان است، به حاشیه رانده و رئیس جمهور فعلی را در قدرت نگه دارد.

انتخابات بعدی ریاست حمهوری قرار است اواخر ۲۰۱۸ برگزار شود ولی مخالفان خواستار برگزاری این انتخابات در سال جاری هستند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    0 0
    فکرکردن ساد ه اندیشان به غرب نزدیک بشن بهشت میشه ونزولا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس