کد خبر 727096
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۳
اخبار

در حوزه صدا، 27 هزار و 720 دقیقه ویژه برنامه روز انتخابات تولید و از 40 شبکه رادیویی پخش شد علاوه بر این مخاطبان رادیوهای استانی شنونده 264 ارتباط گزارشی زنده و 66 ارتباط استودیو به استودیو بودند.

 به گزارش مشرق، 29اردیبهشت امسال باز هم روز ملت ایران بود، ملتی که 39 سال است پای انقلابشان ایستاده‌اند، خون‌ها داده‌اند و فداکاری‌ها کرده‌اند، در راهپیمایی‌های مختلف شرکت داشته و از همه مهم‌تر، وقتی پای «انتخاب» کارگزاران نظام اسلامی میان بوده، حضور میلیونی‌شان، اقتدار و عظمت نظام جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشیده است.
29 اردیبهشت را باید باز هم به نام ملت ایران در تاریخ پرافتخار انقلاب به ثبت رساند، حماسه‌آفرینانی که بار دیگر ندای امام و مقتدایشان را لبیک گفتند و با حضور گسترده پای صندوق‌ها، نه فقط رئیس جمهور چهار سال آینده و اعضای پارلمان‌های شهری و روستایی را برگزیدند، بلکه دیگربار، رأی «آری» خود را به نظام اسلامی تثبیت کردند.
ثبت این حماسه شورانگیز و غرورآفرین کاری بس دشوار است، در جای جای این سرزمین نورانی، مردان و زنان و دختران و پسران صف در صف ایستاده بودند تا در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند، نمی‌توان دوربین تلویزیون را پای هر صندوق برد و با تک تک این مردمان همیشه در صحنه به گفت‌وگو نشست، گزارشگران و خبرنگاران نمی‌توانند همه این صحنه‌ها را در قاب عکس و فیلم یا بر امواج رادیو بنشانند و به جهان مخابره کنند اما می‌توان نمونه‌هایی بی بدیل از این حضور به هنگام و مقتدرانه را برگزید و به همگان نشان داد، ایرانیان تا پای جهان بر سر عهد و پیمانی که بهمن 57 بستند خواهند ایستاد.
علاوه بر شبکه‌های سراسری، شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی هم در این بین نقشی اساسی ایفا کردند؛ با تدبیر مدیران ارشد سازمان صدا و سیما، ستاد انتخابات معاونت امور استان‌های رسانه ملی از پاییز سال گذشته شکل گرفت و برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های استانی و شبکه سراسری «شما» را پی‌ریزی کرد. برنامه‌هایی گوناگون از مرحله ثبت نام کاندیداها تا روز رأی‌گیری و ثبت حماسه حضور و حتی پس از آن برای اعلام نتیجه انتخابات شوراها در هر یک از استان‌ها.
همانگونه که پیش‌بینی می‌شد، مردم اقصی نقاط کشورمان از آغازین لحظات فرآیند اخذ رأی در حوزه‌های منتخب حضور یافتند به طوری که تصاویر صف‌های طویل کسانی که شناسنامه‌ به دست آمده بودند تا در تعیین سرنوشت خود دخیل باشند، زینت‌بخش همه شبکه‌های استانی شد؛ مدیران و سایر کارکنان رسانه ملی در مراکز مختلف صدا و سیمای استان‌ها از صبح زود آماده انعکاس این حماسه‌آفرینی بودند به طوری که اولین تصاویر و گزارش از لردگان در استان چهار محال و بختیاری آن هم در ساعت 4 صبح مخابره شد.
آنچه بیش از پیش در ثبت لحظات حماسه‌آفرینی ملت ایران در جای جای این سرزمین پر گهر خودنمایی می‌کرد این بود که شبکه‌های تلویزیونی در استان‌ها با قاب‌بندی مناسب از سراسر کشور حتی روستاها و شهرهای کوچک، این حضور دشمن شکن را به تصویر کشیدند.
برای بزرگی کار شبکه‌های استانی و معاونت امور استان‌های رسانه ملی در این زمینه باید گفت 400 گروه تصویری در قالب برنامه‌های سیما، 270 گروه در برنامه‌های صدا، 200 گروه خبری، 280 دفتر خبری در شهرستان‌ها و در مجموع 1500 خبرنگار رسانه ملی در سراسر کشور این رویداد بزرگ را در 29 اردیبهشت سال 1396 پوشش دادند.
علاوه بر اینها، 1200 نفر مهندس و تکنیسین فنی و 1650 نفر نیروی خدماتی و پشتیبانی نیز در کنار خبرنگاران، تصویربرداران و گزارشگران صدا و سیما مشغول فعالیت بودند تا همه آنچه را که می‌توان در گزارش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی منعکس کرد، با بهترین کیفیت به سراسر کشور مخابره کنند.
در برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های استانی هم بیش از دو هزار میهمان ویژه از جمله خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان بومی، کارشناسان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و نیز مسئولان دولتی در استان‌های مختلف حضور یافتند.
حجم گسترده برنامه‌های تولیدی و زنده شبکه‌های استانی را باید به تفکیک رادیو و تلویزیون بیان کرد تا بتوان تصور جامعی از تلاش کارکنان رسانه ملی در اقصی نقاط کشور داشت.
در حوزه صدا، 27 هزار و 720 دقیقه ویژه برنامه روز انتخابات تولید و از 40 شبکه رادیویی پخش شد علاوه بر این مخاطبان رادیوهای استانی شنونده 264 ارتباط گزارشی زنده و 66 ارتباط استودیو به استودیو بین شبکه‌های استانی صدا بودند.
ارسال 720 گزارش از روستاها و شهرهای استان به صدای مراکز، 60 ارتباط استودیو به استودیو و 100 ارتباط گزارشی زنده بین صدای مراکز با شبکه‌های سراسری و پخش هزار و 400 آنونس رادیویی در روز انتخابات از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط رادیوهای محلی، شهری و استانی بوده است.
همچنین شبکه‌های رادیویی با استفاده از ظرفیت رادیو نما توانستند حضور گسترده مردم را در قالب مسابقه‌های گوناگون مردمی به تصویر بکشند.
اما در حوزه سیما، همه شبکه‌های استانی از ساعت 7 صبح روز جمعه 29 اردیبهشت ماه برنامه‌های ویژه این روز را روی آنتن بردند به طوری که همه مراکز، تصاویر مختلفی از شهرها و روستاهای کشور در اختیار شبکه‌های سراسری گذاشتند.
200 ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه‌های سراسری سیما به مدت 2 هزار دقیقه مهمترین فعالیت این شبکه‌ها به شمار می‌رود که این امر نتیجه برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استقرار گروه‌های مختلف در نقاط گوناگون کشور بود تا شکوه و عظمت انتخابات و حضور گسترده مردم به تصویر کشیده شود.
برای تصور ابعاد گسترده این کار باید گفت 33 شبکه تلویزیونی در روز انتخابات 27 هزار و 720 دقیقه برنامه تهیه و روانه آنتن کردند.
شبکه سراسری «شما» نیز که در حوزه معاونت امور استان‌های رسانه ملی فعالیت می‌کند از شبکه‌های پرکار در این روز بود؛ تولید و پخش ویژه برنامه‌ای زنده با عنوان «خانه خوبان» از استودیوی رژی پخش شبکه «شما» و پوشش زنده حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سراسر کشور، حضور کارشناسان مختلف و گفت‌وگو با آنها در خصوص ملاک‌های انتخاب اصلح، حماسه حضور مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور هنرمندان مختلف در برنامه‌ و اجرای قطعه‌های موسیقی ملی در کنار ارتباط با همه شبکه‌های استانی و ستاد مرکزی برگزاری انتخابات از جمله فعالیت‌های این شبکه به شمار می‌رود.

یکی دیگر از اقدامات جالب توجه شبکه «شما» نمایش حضور تمام مردم ایران در سراسر کشور در 32 قاب همزمان در ساعت‌های مختلف و نیز پخش 25 کلیپ با تصاویر حضور مردم در اقصی نقاط ایران بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس