تیم ملی جوانان کاستاریکا

گرچه مسابقات فوتبال جام جهانی 2017 جوانان از شنبه 30 اردیبهشت (امروز) آغاز شد اما این دیدارها برای فوتبالی های کشورمان از فردا و با ورود آینده سازان فوتبال این مملکت رسما آغاز خواهد شد.

سرویس ورزش مشرق – تیم فوتبال جوانان کشورمان از ساعت 12:30 روز یکشنبه 31 اردیبهشت باید در نخستین دیدار جام جهانی 2017 در کره جنوبی به مصاف کاستاریکا برود. شاگردان امیر حسین پیروانی در این گروه به ترتیب باید با تیم های کاستاریکا، زامبیا و پرتغال دیدار می کنند که با بررسی های بعمل آمده درباره این سه حریف مشخص می شود به ترتیب پرتغال، کاستاریکا و زامبیا رقبای جدی تری برای تیم کشورمان به حساب می آیند.

*ایران ضعیف ترین تیم گروه!

با بررسی سوابق تیم فوتبال جوانان کشورمان مشخص می شود ضعیف ترین کارنامه از نظر تعداد حضور، بردها، صعود از گروه و رتبه های نهایی متعلق به تیم فوتبال کشورمان است که در این دوره از رقابتها سومین حضور خود در جام جهانی را تجربه می کند.

*6 بازی در جام جهانی و فقط...

تیم ایران برای نخستین بار در سال 1977، در اولین دوره برگزاری این مسابقات به تونس رفت و با یکی از رویایی ترین تیم های تاریخ فوتبال مان در آن دوره شرکت کرد. ما در آن دوره از گروه مان بالا نیامدیم و حذف شدیم اما تنها پیروزی تاریخ فوتبال مان در این رده در این رقابت ها را در همان سال کسب کردیم. تیم جوانان کشورمان پس از 24 سال دوباره موفق شد در سال 2001 برای دومین بار به این مسابقات راه پیدا کند. در دوره ای که با فرانسه، غنا و پاراگوئه همگروه بودیم و با سه باخت حذف شدیم. در آن دوره به ترتیب با 5، یک و 2 گل به این سه تیم باختیم و از گروه بالا نیامدیم. ما در کل آن دو دوره از 6 بازی برگزار شده مان فقط یک برد و یک مساوی بدست آوردیم و در 4 بازی دیگر باختیم! 13 گل هم در آن 6 بازی به ثمر رساندیم.

*کاستاریکا و 9 بار حضور

تیم جوانان کاستاریکا از نظر حضور در جام جهانی جوانان (با احتساب دوره ای که در حال برگزاری است) سه برابر ما سابقه شرکت در این رقابت ها را داراست. این تیم در سال های 1989(عربستان)، 1995(قطر)، 1997(مالزی)، 1999(نیجریه)، 2001(آرژانتین)، 2007(کانادا)، 2009(مصر) و 2011 کلمبیا شرکت داشت و این بار نهمین حضورش را تجربه خواهد کرد.

*چهارمی بهترین عنوان حریف اول ایران

کاستاریکا در مجموع 8 دوره قبلی حضور در جام جهانی در سال های 1989، 1995، 1997 و 2007 از مرحله اول بالاتر نرفت و حذف شد. کاستاریکا با جوانانش در 3 دوره هم تا یک هشتم نهایی بالا رفت ولی در آن مرحله کنار رفت. این کشور در سال 1999 در این مرحله 2 – 0 به غنا باخت، در سال 2001 با شکست به چک اوت شد و در 2011 در یک هشتم برابر کلمبیای میزبان باخت. بهترین عنوان این تیم طی 8 دوره قبلی در مسابقات سال 2009 که در مصر برگزار می شد بدست آمد که در دیدار رده بندی مقابل مجارستان و در ضربات پنالتی باخت و به عنوان چهارمی رسید.

*آمار عملکرد کاستاریکا

این تیم در 8 دوره قبلی در مجموع توانسته 31 بار در جام جهانی به میدان برود. از این تعداد 11 بازی را با برد پشت سر گذاشته، 3 مساوی بدست آورده و در 17 بازی هم تن به شکست داده است. تعداد گل های به ثمر رسیده توسط جوانان کاستاریکایی 38 گل بوده است.

*تیمی با 2 لژیونر

تیم جوانان کاستاریکا در این دوره از مسابقات از دو لژیونر هم در جمع نفراتش بهره می برد. یکی از آنها "راندال لیل" مهاجمی است که در تیم میشلن بلژیک حضور دارد و در فصل گذشته نیز در 5 بازی برای تیمش به میدان رفت. دومین لژیونر "جرسون تورس" هافبکی است که در تیم "آمه ریکا" و در لیگ کشور مکزیک حضور دارد.

*نورافکن آماده بازی است

اما آخرین اخبار از اردوی تیم جوانان کشورمان حاکی از آن است که همه نفرات در شرایط خیلی خوبی بسر می برند. امید نورافکن هم پس از رسیدن به اردوی تیم کشورمان تمریناتش را با تیم آغاز کرده است. نورافکن که 3 روز دیرتر از سایرین به شهر جی جو رسید در روزهای پیش از سفرش طبق برنامه ای که کادر فنی در اختیارش  گذاشته بود شب ها زودتر به خواب می رفت و صبح ها زودتر از خواب بیدار می شد تا از نظر بدنی با شرایط محل برگزاری مسابقات تطبیق پیدا کند.

*ایران با امید بالا به میدان می رود

جوانان ایران که تعداد قابل توجهی از آنها در تیم های لیگ برتری توپ می زنند و سایرین هم در لیگ دسته یک بازی می کنند از نظر تجربی در سطح قابل توجهی نسبت به تیمی که در سال 2001 در جام جهانی آرژانتین به میدان رفت قرار دارد. همین موضوع باعث شده تا مسئولان فدراسیون فوتبال کشورمان با امیدواری زیادی مسابقات این تیم را دنبال کنند. ضمن اینکه با وجود صعود 4 تیم سوم از مجموع تیم های سوم هر 6 گروه این بخت برای تیم کشورمان بوجود آمده که بتواند برای نخستین بار از گروه خود بالا رفته و به مرحله یک هشتم نهایی برسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس