رکود بازرهای مالی آمریکا

به دلیل عدم اطمینان سرمایه‌داران از توانایی ترامپ در تحقق برنامه‌های اقتصادی سرمایه‌داران از بازارهای مالی آمریکا ناامید شده و تمایلی به وارد کردن سرمایه خود به این بازارها ندارند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، درحال حاضر به دلیل بلاتکلیف ماندن وعده‌های انتخاباتی ترامپ وضعیت عدم ثبات بر بازارهای مالی آمریکا حاکم شده است. در چنین شرایطی سرمایه‌داران تمایلی به وارد کردن سرمایه‌های خود به بازارهای بورس و اوراق قرضه آمریکا ندارند و این بازارها با کاهش ارزش مواجه شده است.

بسیاری از شاخص‌های بازار بورس در آمریکا در روزهای اخیر وضعیت مطلوبی ندارند. شاخص دلار آمریکا نیز که از زمان آغاز به کار ترامپ یک جهش نسبی را تجربه کرده بود، دوباره کاهش یافته و به زمان انتخابات نزدیک شده است.

در حال حاضر در آمریکا اغلب رسانه‌های و مردم سرگرم بررسی ابعاد پرونده اخراج رئیس اف بی آی از سوی ترامپ و ارتباط این پرونده با روسیه هستند. این مسئله نیز به نوعی خود بر بی ثباتی بازارهای مالی آمریکا افزوده است.

ترامپ در زمان انتخابات شعارهای متعددی داده بود که گمان میرفت با عملیاتی شدن آن‌ها نرخ رشد اقتصادی آمریکا بالا برود و این مسئله سرمایه‌داران را به ورود سرمایه به بازارهای مالی آمریکا ترقیب کرده بود. با اینحال در روزهای اخیر و در پی عدم توانایی ترامپ در عملیاتی کردن وعده‌های خود همچون اصلاح نظام بانکی و پولی و افزایش هزینه‌های زیرساختی، سرمایه‌داران از بازارهای مالی آمریکا نا امید شده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس