نمایه انتخابات

المنار به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رأی دادن، اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: مسئله انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مردم می خواهم توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

به گزارش مشرق، حضور حماسه ساز و پرشور ملت ایران در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بار دیگر عظمت این ملت بزرگ را به رخ جهانیان کشید. دشمنان ملت ایران، دیروز ناامید تر از هر زمان دیگری، نظاره گر این حماسه حضور بودند.  انتخابات ریاست جمهوری ایران از ساعت ۸ صبح دیروز  آغاز شد و رسانه های خارجی نیز از همان لحظه شروع به پوشش گسترده آن پرداختند.

شبکه المنار در خصوص دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران نوشت:  انتخابات ریاست جمهوری از مظاهر دموکراسی در ایران است. المنار همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از رأی دادن، اشاره کرد و به نقل از ایشان نوشت: مسئله انتخابات از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از مردم می خواهم توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشند.

رویترز گزارش داد: ۵۶ میلیون ایرانی واجد شرایط رای دادن هستند و تصایر منتشر شده از ایران حکایت از وجود صف های طولانی در شعب اخذ رای دارد. روزنامه گاردین در این خصوص نوشت:انتخابات ریاست جمهوری ایران از صبح دیروز  آغاز شد، انتخاباتی که می تواند  آینده سیاست خارجی این کشور را شکل بدهد.

این روزنامه انگلیسی در ادامه با اشاره به فضای سیاسی موجود در ایران و نحوه تبلیغات نامزدها به بررسی سیاست خارجی آتی ایران در صورت پیروزی هر یک از نامزدهای ریاست جمهوری پرداخت. آسوشیتدپرس در این خصوص گزارش داد که اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران پس از توافق جامع هسته ای آغاز شد. این انتخابات بواسطه آنکه «حسن روحانی» رئیس جمهور فعلی به دنبال تمدید حضور خود در سمت ریاست جمهوری و ادامه سیاست های ۴ سال گذشته است، دارای اهمیت است. روحانی در انتخابات با چالشی سخت مواجه است.

این انتخابات تا حد زیادی به عنوان یک همه پرسی برای رئیس جمهوری که مسیر را برای توافق 

هسته ای هموار کرد شناخته می شود.همچنین  شبکه المیادین اخبار مربوط به انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را مورد پوشش خبری قرار داد.بر اساس این گزارش، این شبکه اعلام کرد: آیت الله خامنه ای رأی خود را به صندوق انداختند تا بدین ترتیب انتخابات ریاست جمهوری ایران رسما آغاز شود.

این شبکه لبنانی همچنین به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از شرکت در انتخابات اشاره کرده و نوشت: آیت الله خامنه ای بر اهمیت بالای انتخابات ریاست جمهوری در ایران تأکید کردند و از مردم خواستند تا اهتمام ویژه ای به این انتخابات داشته باشند.روزنامه «الأخبار» اخبار مربوط به آغاز دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران را مورد پوشش خبری قرار داد و نوشت:  همه نگاه‌ها در جهان به ایران دوخته شده است.

وال استریت ژورنال نوشت: رقابت اصلی در انتخابات میان دو نامزد اصلی یعنی «حسن روحانی» و «ابراهیم رئیسی» است و نتیجه این انتخابات تاثیر زیادی در شکل گیری سیاست خارجی آتی ایران دارد.شبکه المیادین نیز در این خصوص  نوشت: ایرانیان به طور گسترده‌ در شعبه‌های اخذ رای حاضر شدند و مقام معظم رهبری انتخابات را بسیار مهم توصیف کردند.

این خبرگزاری در ادامه نوشت: دیروز درهای شعبه‌های اخذ رای برای عموم مردم ایران باز شد و مردم حضور گسترده و پرشوری داشتند.المیادین در ادامه نوشت: مقام معظم رهبری برای شرکت در انتخابات حضور یافت و گفت که انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است و ملت ایران باید به آن اهتمام دهند.حسن روحانی، رئیس جمهور کنونی ایران نیز رای خود را به صندوق انداخت و گفت: امروز ملت ایران مسیر و سرنوشت خود را مشخص خواهند کرد.

محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران نیز به پای صندوق‌ رای رفت.ابراهیم رئیسی، کاندیدای ریاست جمهوری نیز در یکی از شعبه‌های اخذ رای در جنوب تهران حاضر شد و رای خود را به صندوق انداخت و گفت: همه ملت ایران باید در انتخابات شرکت کنند.آنچه اکثر رسانه های خارجی را دیروز به حیرت واداشت، حضور گسترده ملت ایران پای صندوق‌های رای بود: حضور گسترده ای که نشان از عزم راسخ ایرانیان در صیانت از انقلاب اسلامی است.

این پیام آشکار از سوی ملت ایران به همه دنیا و خصوصا دشمنان این مرز و بوم مخابره گردید. دیروز دنیا به احترام ملت ایران و حماسه انتخابات ایستاد. حماسه ای که بدون شک به عنوان برگ زرینی دیگر در دفتر انقلاب ثبت خواهد شد.

منبع: روزنامه رسالت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    2 2
    از دوستان دگم مشرقی کسی اینجا نیست یه ذره دیدی بدیم دلمون خنک شه؟
  • US ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۱
    0 0
    دنیا که هیچی باباش هم به احترام ایران ایستاد .خخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس