کد خبر 726952
تاریخ انتشار: ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۱
داعش

در تحقیقات انجام شده در مورد یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش در هلند، مشخص شد که او قصد حمله به کنسولگری ترکیه در شهر "روتردام" را داشته است.

به گزارش مشرق، بر اساس ادعای مقامات امنیتی هلند، در ادامه تحقیقات و بازجویی از یکی از عناصر گروه تروریستی تکفیری داعش که در ماه دسامبر سال گذشته در این کشور دستگیر شد، این شخص قصد حمله به کنسولگری ترکیه در این کشور را داشته است.

این جوان ۳۱ ساله که «جعود» معرفی شده است، قصد حمله به کنسولگری ترکیه در شهر "روتردام" هلند را داشته است که پیش از هر اقدام خرابکارانه ای توسط نیروهای امنیتی این کشور شناساسی و دستگیر شد.

در اطلاعات جدیدی که در طول هفته گذشته در مورد این پرونده به دست آمد، فایلی صوتی دیده می شود که بین این عامل تکفیری در هلند با فرد دیگری صورت گرفته و در طی آن، جعود به انجام این جمله اشاره می کند.

در ماه دسامبر سال ۲۰۱۶، نیروهای امنیتی هلند با یورش به محل سکونت این عنصر داعشی مقدار زیادی مهمات و مواد اولیه ساخت بمب دست ساز و نیز پرچم گروه تروریستی تکفیری داعش را یافتند.

بنا بر گفته مقامات بلند پایه امنیتی هلند، در فایل ضبط شده ای که اخیرا از این تروریست کشف شده و حاوی نکاتی پیرامون حمله به کنسولگری ترکیه در شهر روتردام بود، طرف مقابل مشخص نیست ولی احتمال می شود وی با دوستان خود در خارج از خاک هلند برنامه این حمله هماهنگ می کرده است.

گفتنی است در چند سال اخیر و با گسترش تبلیغات داعش در فضای مجازی، تعداد قابل توجهی از شهروندان اروپایی که تمایلات افراطگری داشته اند، مجذوب این گروه تروریستی تکفیری شده و اکنون تهدیدی برای امنیت کشورهای خود محسوب می شوند.

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    14 5
    چه هدف موذیانه ای ...رسما اردوغان بوز گوردی وحشی پشت این دسیسه بوده ها....خخ
  • محسن IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۲/۳۰
    4 14
    داعش و پ ک ک سرشون تو یه آخوره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس