نیکزاد

هیات‌های اجرایی در صندوق‌های ثابت و همچنین در سرکشی از شعب شهرهای مختلف به نفع رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ کرده و دست‌اندرکاران انتخابات با بستن دستبندهای سبز و بنفش به تبلیغ وی می‌پردازند.

به گزارش مشرق،‌ دومین نامه علی نیکزاد رئیس ستاد مرکزی حجت‌الاسلام رئیسی به وزیر کشور منتشر شد.

متن نامه بدین شرح است:‌

باسمه تعالی

جناب آقای دکتر رحمانی‌فضلی
وزیر محترم کشور

سلام علیکم
با احترام، به استحضار می‌رساند؛ همانطور که پیش‌بینی می‌شد دولت مستقر و طرفداران آن در صحنه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نیز همچون مراحل تبلیغات پا را از دایره انصاف و قانون بیرون نهادند و تخلفات فراوان و بی‌سابقه ای مرتکب گردیدند که اهم آن به شرح ذیل است:

1. عدم رعایت عدالت در اعلام اسامی نامزدها. علی‌رغم ذکر شهرت نامزدها در کنار نام ایشان در همه دوره‌ها و پیگیری مکرر و نامه‌های متعدد رسمی ستاد حجت‌الاسلام‌ والمسلمین رئیسی به ستاد انتخابات وزارت کشور، در بسیاری از شعبه ها صرفا عنوان سید ابراهیم رئیس الساداتی را برای معرفی ذکر نموده‌ و از ذکر شهرت ایشان(رئیسی) خودداری کرده‌اند که پس از پیگیری‌های فراوان در ساعت 15 (7 ساعت پس ازآغاز رای‌گیری) شهرت ایشان اعلام رسمی گردیده است. همچنین در برخی شعب نام رئیس جمهور مستقر به صورت آشکاری در برابر چشمان رای دهندگان برجسته‌نمایی شده است.

2. عدم صدور کارت ورود به صندوق ناظران ایشان. با وجود تحویل به موقع مدارک ناظران منتخب ستاد ایشان، استانداری‌ها و فرمانداری‌های مختلف با بهانه‌های واهی همچون وجود اختلال در سیستم رایانه‌ای و ارجاع نمایندگان ایشان به سایر استان‌ها (همچون ارجاع استان البرز به استان تهران) از صدور کارت حضور ناظران استنکاف ورزیده و تاکنون که روز برگزاری انتخابات است، همچنان به این تخلف خویش ادامه می‌دهند.

3. جلوگیری از ورود ناظران دارای مدرک نظارت ایشان به صندوق. ماده واحده ‌قانون حضور نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در شعب اخذ رای، مصوب 30/5/1379 مقرر نموده است که ممانعت از حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رای، اماکن استقرار دستگاه شمارش‌گر ممنوع بوده و جرم محسوب می‌گردد و متخلف به مجازات مقرر شده در تبصره ماده (93) قانون انتخابات ریاست جمهوری محکوم خواهد شد. با این حال در شعب مختلف از ورود ناظران به صندوق‌ها جلوگیری شده و شکایت‌های متعدد ستاد ایشان به نتیجه خاصی منجر نشده است.

4. شروع به کار همراه با تاخیر در برخی شعب. با وجود اعلام صریح وزارت کشور مبنی بر شروع کار اخذ رای از ساعت 8 صبح، شعب متعددی در شهرستان‌ها با تاخیر غیرموجه اقدام به شروع رای‌گیری نموده‌اند و مکررا جریان رای‌گیری را متوقف نموده و از رای‌دهی مردم عزیز منتظر در صفوف طولانی جلوگیری کرده‌اند.

5. تبلیغ غیرقانونی به نفع دولت. هیات‌های اجرایی در صندوق‌های ثابت و همچنین در سرکشی از شعب شهرهای مختلف به نفع رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ می‌نمایند. همچنین دست‌اندرکاران انتخابات با رفتارهای غیرقانونی همچون بستن دستبندهای سبز و بنفش و نوشتن رای افراد بی‌سواد بدون اذن آنها به نام رئیس جمهور مستقر اقدام به تبلیغ برای ایشان می‌کنند.

6. توزیع تعرفه بدون مهر. در برخی شعب شهرهایی که آراء حجت الاسلام والمسلمین رئیسی بر اساس پیش‌بینی و نظرسنجی‌ها بر سایر نامزدها فزونی دارد، تعرفه‌های بدون مهر توزیع شده که به خاطر ناآگاهی مردم از ضرورت ممهور بودن تعرفه‌ها در ادامه و زمان شمارش آراء به خاطر نداشتن مهر قابل ابطال است.

7. فعالیت ستادهای رئیس جمهور مستقر؛ علی‌رغم اینکه فرصت قانونی تبلیغات تا ساعت 8 صبح روز پنجشنبه بوده است، در روز انتخابات، ستادهای رئیس جمهور مستقر در برخی شهرها همچنان باز بوده و اقدام به پخش سرود نموده و هواداران در مقابل آن تجمع نموده‌اند.

همه این موارد تنها بخشی از تخلفات گسترده و سازمان‌یافته ارتکابی است که با هدف تاثیرگذاری جدی بر نتیجه انتخابات صورت می‌پذیرد و نتیجه‌ای جز تایید عدم صداقت گفتاری و رفتاری دولت مستقر ندارد.

علی‌هذا ضروری است با ورود جدی و قاطع مانع از گسترده‌تر شدن روند ارتکاب تخلفات پیش‌گفته شوید، زیرا قطعا این روند قانون‌گریزی در ساعات پایانی اخذ رای به اوج خود خواهد رسید.

با آرزوی موفقیت برای جنابعالی
علی نیکزاد
رئیس ستاد مرکزی

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس