رای

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی از ارائه گزارش به نهادهای نظارتی درباره بروز مشکل و تعلل در صدور کارت نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی خبر داد.

به گزارش مشرق، حسین طلا نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در هیأت مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مردم با حضور خود در انتخابات، اراده خود را تحمیل می‌کنند، اظهارداشت: امروز مقدرات اجرایی چهار سال آینده کشور تعیین می‌شود و امیدواریم که این حضور باعث پیشرفت و آبادانی کشور شود.

وی درباره روند اجرای انتخابات نیز گفت: ما به ناظرانمان در شعب اخذ رأی به چشم کمک کار مجموعه نظارتی انتخابات نگاه می‌کنیم؛ هر چند این امکان قانونی قدری دچار مشکل شد و نمایندگان نامزدها به دلیل مشکلاتی که برای صدور کارت آنها در نرم‌افزارها ایجاد شد، دچار مشکل شدند که این مسائل را جداگانه به دستگاه‌های نظارتی منعکس کرده‌ایم و آنها بررسی خواهند کرد.

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی با بیان اینکه حجم استقبال مردم فوق‌العاده بالاست، تصریح کرد: ازدحامی که در شعب اخذ رأی وجود دارد، نشان‌دهنده این واقعیت است که مردم بر روی آینده خود حساس هستند؛ انتظار ما هم این است که مجموعه اجرایی کشور تمهیدات لازم را برای اینکه مردم کمترین انتظار را برای رأی دادن متحمل شوند، فراهم کنند تا خیلی دچار زحمت نشوند.

طلا در پاسخ به سؤالی درباره مشکل ایجاد شده برای نمایندگان نامزدها به دلیل دسترسی نداشتن به سیستم شمارش و تجمیع آراء گفت: هنوز زمان این موضوع نرسیده، اما واحده قانون حضور نمایندگان نامزدها در شعب اخذ رأی، امکان حضور آنها در سه جا را فراهم کرده است که عبارت است از مجموعه هیأت‌های اجرایی در فرمانداری‌ها، شعب اخذ رأی و محل شمارش آراء.

وی ادامه داد: در رابطه با بخش اول، به میزان قابل توجهی کار انجام شد اما در خیلی جاها مجریان علم به قانون نداشتند به همین جهت دچار مشکل شدیم و تأخیرهای نرم‌افزاری وزارت کشور نیز دچار مشکل شده است.

نماینده ستاد حجت‌الاسلام رئیسی در پاسخ به سؤال دیگری درباره میزان تمکین به قانون پس از انتخابات تأکید کرد: نامزد مورد نظر ما سی و چند سال اجرای قانون را در عمل نشان داده و همه ما نیز خودمان را به اجرای قانون ملزم می‌دانیم و هر آنچه که دستگاه‌های مربوطه و حاکمیت در نهایت تصمیم بگیرند، مورد قبول است.

طلا افزود: البته معنای این مسئله این نیست که اشکالاتی را که ما و همکارانمان می‌بینیم و اعلام می‌کنیم، انتظار پیگیری نداشته باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس